weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn accu na 2 weken stilstand elke keer leeg is?
weet niet hoeveel stroom de startonderbreker via de computer aan stroom trekt.
accu is nagenoeg nieuw.
Frans
accu leeg na 2 weken
accu leeg na 2 weken
Groeten,
Frans
0623794506
Frans
0623794506
Re: accu leeg na 2 weken
1 manier werkt zeker, 1 accuklem loshalen, grapje, moet kunnen. je kan kijken in donker als je 1klem loshaald en dan tegen accupool heen en weer zet, of het erg vonkt, zoja, dan zit er toch een afnemer, die teveel stroom trekt. je kan het ook op (laten) meten, hoeveel ampere er afgenomen word als de auto stilstaat. klein rekensommetje dan, of de accu na 2weken leeg is. zal de accu wel niet wezen, maar zou kunnen dat die uitzichzelf teveel ontlaaid. ff andere accu erin en kijken of die het probleem ook heeft. zoniet, dan is de accu slecht. normaal mag accu na 2weken uiteraard niet leeg zijn. succes.
Kan je misschien achterhalen of er andere apparaten zijn ingebouwd door de vorige eigenaar? Zoals een versterker of een alarmsysteem? Dat kan ook nog wel eens accuproblemen opleveren. Maar aan de andere kant, mijn auto staat nooit 2 weken stil. 

ff goed kijken, of er niet een verborgen lampje altijd blijft branden, dashboardkastje/ achterklep, want dan is het normaal dat accu leeg is na 2 weken.