Cv, binnenverlichting en radio werken niet meer

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Mella
beginner
Contacteer:

Cv, binnenverlichting en radio werken niet meer

Bericht door Mella »

Ik was vanmiddag bezig een ledstrip aan te sluiten op de bedrading van het kofferbaklampje,
lampje afgeknipt, bedrading gestript, bedrading van de ledstrip aangesloten, kofferbak open en hij deed het...
Toen ik de strip even oppakte hoorde je geknetter bij de bedrading en ging het lampje uit...

Nu werken mijn binnenverlichting, autoradio en centrale vergrendeling niet meer, de cv werkt alleen als ik in de auto op de vergrendelknop druk.

Ik vermoed dus dat er 1 of meerdere zekeringen stuk zijn, ben een leek op t gebied van zekeringen dus ik kan ze niet doormeten, vervangen zal nog wel lukken maar voordat ik iets verkeerds doe wil ik graag hier even vragen of het inderdaad de zekering(en) kunnen zijn of dat er wat anders aan de hand is.

Edit: De auto start niet meer en links boven knippert het lampje van de startvergrendeling...
Laatst gewijzigd door Mella op 06 mar 2015 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio 2 phase 1 1.6 RN
MarijnRS
forum starter
Contacteer:

Re: Cv, binnenverlichting en radio werken niet meer

Bericht door MarijnRS »

Simpel zat: als het 'golfje' tussen je twee pinnen van de zekering doorgebrand is moet je ze vervangen met eenzelfde zekering.
Amperegetal (bv. 5, 10, 25) staat op de voorkant.
Mella
beginner
Contacteer:

Bericht door Mella »

Thanks dan weet ik dat iig voor de volgende keer!
Morgen de Anwb laten kijken vanwege de storing en het niet starten van de auto...
Clio 2 phase 1 1.6 RN
CLIO2PH1
forum member
Contacteer:

Bericht door CLIO2PH1 »

Had je de draden en contactpunten wel goed beschermd, Zodat deze geen ongewenst contact maken? Wanneer je draden (+/-) bloot tegen elkaar komen heb je sluiting.
Mella
beginner
Contacteer:

Bericht door Mella »

Bingo! Daar heb ik helemaal niet meer bij stil gestaan... Ik heb gister bij Renault de zekeringen laten vervangen en vanmorgen lagen ze d'r weer uit, net de kofferbak open getrokken en de draden zitten inderdaad tegen elkaar aan! Ik ga ze zo afplakken en volgende week woensdag word er een deel van de audio aangesloten en wat ledjes erbij.

Top! Bedank voor je reactie meteen opgelost!
Clio 2 phase 1 1.6 RN
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”