Onderdeel Automatische versnellingsbak CLIO 1.4 HELP!

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
ClioMexx104

Onderdeel Automatische versnellingsbak CLIO 1.4 HELP!

Bericht door ClioMexx104 »

Hallo mensen,

Hulp gevraagd bij het volgende.
Mijn Clio 1.4 Automaat lekt versnellingsbak olie. Dit komt doordat dit onderdeel (toegevoegd in de bijlage) gebroken is.
Helaas weet Renault niet hoe het onderdeel heet en kan ik het nergens op de sloop krijgen.
Erg vervelend dus!

Weet iemand hier op het forum hoe dit onderdeel heet? en waar ik het evt. nog kan krijgen?

Alvast super bedankt!

Bijlage: foto's onderdeel.
Afbeelding
Afbeelding

vriendelijke groet,
Thijn van der Linden
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Onderdeel Automatische versnellingsbak CLIO 1.4 HELP!

Bericht door Arjan »

Dat is het vacuüm element ofwel vacuümcapsule. Ik hoop niet dat de rest er van in de bak is verdwenen. Dan kan je nog wel even je lol op om dat stuk uit de bak te krijgen. Die zal er dan vanaf moeten.

Duur onderdeeltje. Zie ook de PB die ik je heb gestuurd :thumbsup:

Onderdeelnummer 77 00 714 199, kost nieuw tussen de €150,- en € 175,- schat ik. Wel een belangrijk onderdeel, de vacuümcapsule past de oliedruk in de automaatbak aan de motorbelasting aan.
ClioMexx104 schreef:Helaas weet Renault niet hoe het onderdeel heet...
Slechte zaak, hadden ze toch zo op kunnen zoeken ;)
Paulusssttt
beginner
Contacteer:

Bericht door Paulusssttt »

Excuses dat ik mij nu pas heb aangemeld en nog niet heb voorgesteld en dat soort zaken maar ik heb nu een acuut probleem. Het probleem van ditzelfde onderdeel. Mijn auto, Clio 1.4 met automaat staat bij de dorpsgarage. Vacuüm element of vacuüm capsule is kapot en lekt (veel) olie. Lokale Renault garage zegt dat dit onderdeel niet meer leverbaar is. Lijkt mij nogal vreemd omdat er nogal wat van deze auto's verkocht zijn. Dus wie o wie kan mij aub vertellen waar ik dit onderdeel wel vandaan kan halen. Nu rijdt mijn auto niet en heb ik een groot probleem.
Laatst gewijzigd door Paulusssttt op 30 sep 2015 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb over alles een mening, meestal meerdere.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik zal wat rondvragen of dit inderdaad niet meer leverbaar is.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Het blijkt dat dit onderdeel inderdaad (in heel Europa zelfs) niet meer verkrijgbaar is.
Dus massaal hamsteren die dingen mocht je er eentje op de sloop vinden.
Paulusssttt
beginner
Contacteer:

Bericht door Paulusssttt »

Bedankt voor de gedane moeite. Ik blijf het heel bijzonder vinden dat door gebrek aan onderdelen je een auto van 20 jaar oud kunt weggooien. Ik heb zelf ook mijn best gedaan maar kom niet verder dan een sloopbedrijf die een complete bak heeft en die voor €200,= wil verkopen. Mijn twijfel is dat die vacuum capsule zo kwetsbaar is en dan geef je veel geld uit voor waarschijnlijk al een half versleten onderdeel. Maar zoals het er nu uitziet, zit er niks anders op. Het vreemde is dat alleen het rubber hoesje vergaan is. Dus lijkt mij dat de rest van het onderdeel nog gewoon in tact is. Alternatief zou dus zijn en bedrijf dat rubber onderdelen kan namaken. Ik blijf mijn best doen. Ik leg mij er niet zomaar bij neer..
Ik heb over alles een mening, meestal meerdere.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”