Draad trekken van accu naar dashboard (clio 2 ph1)

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
orangeaerox
beginner
Contacteer:

Draad trekken van accu naar dashboard (clio 2 ph1)

Bericht door orangeaerox »

Beste lezers,

Ik heb nog een sirene die 6 verschillende tonen af kan spelen vanuit mijn scooter tijdperk. Nu werkt dit gewoon door + en - op de accu aan te sluiten, maar nu wil ik een schakelaar in mijn dashboard hebben om hem te kunnen gebruiken.

Maar mijn vraag is; Hoe krijg ik 2 (dunne) draadjes van de accu naar ergens in het dashboard (liefst zonder gaten te boren en zonder andere dingen mogelijk in gevaar te brengen :? )

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, kon niks vinden met de zoekfunctie.

Alvast erg bedankt jongens!
Renault Clio 1.4 RN 4-deurs bj 2001
eryc
forum starter
Contacteer:

Re: Draad trekken van accu naar dashboard (clio 2 ph1)

Bericht door eryc »

Ik zou het niet direct vanaf je accu doen, maar bijvoorbeeld op de geschakelde plus.
Dit kun je bij bijvoorbeeld je contactslot, dashboardverlichting (o.a. hoogteverstelling) of radio (ISO-stekker) aftakken. In neem aan dat je op de hoogte bent van de regelgeving omtrent een claxon in de auto?
Groeten,
Eric

Clio 2 Phase 2 | 1.2 Expression 'Community' - Gris Boréal
orangeaerox
beginner
Contacteer:

Bericht door orangeaerox »

eryc schreef:Ik zou het niet direct vanaf je accu doen, maar bijvoorbeeld op de geschakelde plus.
Dit kun je bij bijvoorbeeld je contactslot, dashboardverlichting (o.a. hoogteverstelling) of radio (ISO-stekker) aftakken. In neem aan dat je op de hoogte bent van de regelgeving omtrent een claxon in de auto?
Sorry, stom van me. Ben inderdaad van plan om de stroom van de radio (iso-stekker af te takken). Alleen ik wil de claxon zelf wel onder de motorkap hebben en dus is een draad langs de motorruimte naar binnen noodzakelijk. Is er nergens een klein openingetje of iets dergelijks? Ik heb al een hoop gezocht, maar zonder resultaat. Ik ben inderdaad op de hoogte van de regelgeving, gebruik het wel verstandig :wink:

Iemand tips?

Bedankt
Renault Clio 1.4 RN 4-deurs bj 2001
eryc
forum starter
Contacteer:

Bericht door eryc »

Tja, je zou het langs de opening van de kabel voor het openen van de motorkap kunnen doen (linksonder, langs de stijl), maar dat is misschien een beetje uit de richting. Daar heb je in ieder geval voldoende ruimte + een mogelijkheid voor het aansluiten van de schakelaar in de buurt (plaatje bij koplampverstelling).
Groeten,
Eric

Clio 2 Phase 2 | 1.2 Expression 'Community' - Gris Boréal
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”