Andere dakspoiler -- wat zijn de mogelijkheden?
Andere dakspoiler -- wat zijn de mogelijkheden?
Ik ben de standaard zwarte dakspoiler-met-remlicht op m'n Initiale een beetje beu. Kan iemand mij bijpraten over andere types, origineel van Renault?
Ik voel ervoor om er eentje in kleur te laten spuiten. Bladerend in een oude folder met accessoires vond ik de 7701410747 waar ik de vorm erg netjes van vind, maar volgens de folder is die niet geschikt om over te spuiten. Wat is het verschil met de 7700427352?
Bestaat er nog een ander soort remlicht dan de standaard donkerrood gekleurde, zoals met zwart of wit plastic? De stekkers schijnen soms ook niet direct te passen? Past mijn huidige remlicht in bovengenoemde 2 nummers?
Plaatjes, info en Renaultnummers van passende spoilers en remlichten zijn zeer welkom!
Ik voel ervoor om er eentje in kleur te laten spuiten. Bladerend in een oude folder met accessoires vond ik de 7701410747 waar ik de vorm erg netjes van vind, maar volgens de folder is die niet geschikt om over te spuiten. Wat is het verschil met de 7700427352?
Bestaat er nog een ander soort remlicht dan de standaard donkerrood gekleurde, zoals met zwart of wit plastic? De stekkers schijnen soms ook niet direct te passen? Past mijn huidige remlicht in bovengenoemde 2 nummers?
Plaatjes, info en Renaultnummers van passende spoilers en remlichten zijn zeer welkom!
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: Andere dakspoiler -- wat zijn de mogelijkheden?
Gewone spoiler:

Je hebt de Dynamique/Initiale/RS spoiler (7701410747 van jouw beginpost):

De Cup spoiler:

De V6 spoiler (zit ook op de Trophy)

Dat was het, volgens mij.
Renault nummers kun je wel vinden via Google, maar nieuwprijzen zijn niet mis. Cup en V6 spoilers zijn in NL bijna niet aan te komen.

Je hebt de Dynamique/Initiale/RS spoiler (7701410747 van jouw beginpost):

De Cup spoiler:

De V6 spoiler (zit ook op de Trophy)

Dat was het, volgens mij.
Renault nummers kun je wel vinden via Google, maar nieuwprijzen zijn niet mis. Cup en V6 spoilers zijn in NL bijna niet aan te komen.
http://seasonofchange.free.fr/clio/II_Phase2/
Kijk hier eens onder de "B" ; dit zijn de originele spoilers die er zijn geweest.
RS spoilers is nog wel "goed" aan te komen.
Worden hier wel eens aangeboden voor een schappelijk prijsje.
Is één op één uit te wisselen met de standaard "spoiler" .
"Elektronized" heeft er nog een te koop staan in het "Aangeboden" topic.
Anders op de sloop eens kijken.
Kijk hier eens onder de "B" ; dit zijn de originele spoilers die er zijn geweest.
RS spoilers is nog wel "goed" aan te komen.
Worden hier wel eens aangeboden voor een schappelijk prijsje.
Is één op één uit te wisselen met de standaard "spoiler" .
"Elektronized" heeft er nog een te koop staan in het "Aangeboden" topic.
Anders op de sloop eens kijken.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
En op marktplaats staat een cup spoiler te koop.http://link.marktplaats.nl/880945071
Ze zijn alleen wel prijzig
Ze zijn alleen wel prijzig
Clio RS 172
Dank voor jullie reacties. Ik vind de RS-spoiler gelukkig netter dan de Cup- of V6-spoiler, dus het zoekwerk en de kosten zullen wel mee gaan vallen. Ik heb alleen nog wat twijfels over de opmerking in de Renaultfolder dat de (matzwarte) 7701410747 niet geschikt is om over te spuiten.
Op veilingsites kom ik de 7700427352 veel tegen en die zijn allemaal in kleur gespoten. Misschien is die van een ander soort plastic gemaakt?
Op veilingsites kom ik de 7700427352 veel tegen en die zijn allemaal in kleur gespoten. Misschien is die van een ander soort plastic gemaakt?
Dat staat hier ook:
http://www.lifestylerenaultparts.co.uk/ ... 7701410747
Ik kan niet echt bedenken waarom je het niet zou kunnen spuiten, lijkt me dat als je het opschuurt en in primer zet dat het gewoon te spuiten is...
Dynamique/RS spoiler is overigens van metaal.
http://www.lifestylerenaultparts.co.uk/ ... 7701410747
Ik kan niet echt bedenken waarom je het niet zou kunnen spuiten, lijkt me dat als je het opschuurt en in primer zet dat het gewoon te spuiten is...
Dynamique/RS spoiler is overigens van metaal.
Ik neem het risico maar niet. Er zijn van die plasticsoorten waar echt niets op houdt.hostler schreef:Ik kan niet echt bedenken waarom je het niet zou kunnen spuiten, lijkt me dat als je het opschuurt en in primer zet dat het gewoon te spuiten is...
Aha, ik vermoedde al zoiets. Als ik de plaatjes bestudeer lijkt het me een plastic strook waar een buitenkant van gestanst metaal op geklikt zit. Ik denk dat ik er eentje ga scoren/schuren/spuiten. Tenzij ik 'm toevallig in mijn kleur kan vinden, maar de Dynamique was volgens mij niet leverbaar in Gris Hologramme.Dynamique/RS spoiler is overigens van metaal.
Ik zou gewoon wat lokale sloperijen langs gaan (of bellen). Mocht je hem echt niet in de juiste kleur kunnen vinden dan kun je altijd nog spuitbussen bij de dealer krijgen. Als je er een beetje handig mee bent kunt je best een mooi resultaat halen. De dealer levert de lak en blanke lak.
edit: remlicht (dat zwarte ovaal achtige) is overigens wel plastic. Bij mij is dat hoogglans (niet gespoten).
edit: remlicht (dat zwarte ovaal achtige) is overigens wel plastic. Bij mij is dat hoogglans (niet gespoten).
Remlicht kan je er zo uithalen uit de spoiler. Hoeveel kost het tegenwoordig om alleen spoiler te spuiten? 150 euro?
Ik denk dat ik al gauw zo'n bedrag kwijt ben, maar als het goed gebeurt (ik ken een spuiter die geweldig werk aflevert) dan denk ik dat ik het er wel voor over heb. Ik zie mezelf niet met een spuitbus dezelfde kwaliteit halen.
Vandaag in het modderige weiland bij de lokale sloper tussen de renaultwrakken gezocht naar een spoiler, maar voorzover er nog wat op de Clio's zat waren het allemaal smalle zwarte.
Vandaag in het modderige weiland bij de lokale sloper tussen de renaultwrakken gezocht naar een spoiler, maar voorzover er nog wat op de Clio's zat waren het allemaal smalle zwarte.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... d=12271227
deze zag ik gister te koop staan bij kijken naar andere auto bij een garage. zit de spoiler op die jij wilt hebben. (alleen ongespoten). Misschien als je de standaard kunststof strip nog hebt dat je hem mag omwisselen voor wat euro's?
deze zag ik gister te koop staan bij kijken naar andere auto bij een garage. zit de spoiler op die jij wilt hebben. (alleen ongespoten). Misschien als je de standaard kunststof strip nog hebt dat je hem mag omwisselen voor wat euro's?
Ik vertrouw die kunststof uitvoering niet zo, qua overspuiten...
Ik zie diverse metalen RS-spoilers op eBay, dus het komt wel goed. Toch bedankt voor de tip!
Ik zie diverse metalen RS-spoilers op eBay, dus het komt wel goed. Toch bedankt voor de tip!

RS spoiler van metaal????
Die zijn gewoon van kunststof, net als 99,9% van de spoilers van kunststof zijn

Die zijn gewoon van kunststof, net als 99,9% van de spoilers van kunststof zijn

Er zijn verschillende variaties van de RS/dynamique spoiler. Sommige van kunststof en andere van metaal. Ik heb er zelf een van metaal, dus zo gek is dat niet...
Voor 4 tientjes een RS-spoiler gescoord in de UK.
Spuiten zal wel prijzig zijn...
Verkoper mailde: "I can confirm that the part number is 7700427352 and that the main part is metal."
Hier is het (tijdelijk) vrij duidelijk te zien:

Verkoper mailde: "I can confirm that the part number is 7700427352 and that the main part is metal."
Hier is het (tijdelijk) vrij duidelijk te zien:

Die spoiler op de afbeelding mist wel de drukkers in de spoiler. Deze even overzetten van je huidige als ze nog heel zijn 

Sterker nog Arjan: ze zijn van lichtmetaal!
De mijne heeft een deuk......
De dynamique spoilers zullen miss metaal zijn. Ik heb iig nog nooit een metalen spoiler van een RS gehaald.
Heee! Leuk! Mijne ookduck schreef:Sterker nog Arjan: ze zijn van lichtmetaal!

RS-spoiler gisteren binnengekregen en weggebracht naar mijn spuiter. Wegens drukte kan hij 'm pas volgende week onder handen nemen en hoewel hij de kleurcode heeft wil hij de auto graag nog even zien op het moment dat hij de verf aan gaat maken.
Vandaag m'n smalle dakspoilertje even erafgeschroefd om te checken. Zelfs die blijkt van metaal te zijn
Vandaag m'n smalle dakspoilertje even erafgeschroefd om te checken. Zelfs die blijkt van metaal te zijn

Die zwarte smalle zijn denk ik geanodiseerd aluminium.
mooi dat je een spoiler gevonden hebt mox, ben benieuwd naar het eindresultaat 

Morgen wordt hij gespoten 
Er ontbreekt een plastic drukker, dus die wil ik uit de oude zwarte halen. Alleen lukt het me niet om ze er heel uit te krijgen.

Er ontbreekt een plastic drukker, dus die wil ik uit de oude zwarte halen. Alleen lukt het me niet om ze er heel uit te krijgen.
Kun je die niet nieuw bij de Dealer krijgen dan?
Drukkers (setje): 7701206294 of 7701209857 of 7701210237.
Wie van jullie met Dialogys kan er zien wat de dealer daarvoor rekent? In Rusland kost zo'n setje 95 roebel, omgerekend iets meer dan een euro. Meer heb ik er eigenlijk ook niet voor over
Spoiler schuren+plamuren+primer+spuiten+clearcoaten kostte trouwens 132 euro.
Wie van jullie met Dialogys kan er zien wat de dealer daarvoor rekent? In Rusland kost zo'n setje 95 roebel, omgerekend iets meer dan een euro. Meer heb ik er eigenlijk ook niet voor over

Spoiler schuren+plamuren+primer+spuiten+clearcoaten kostte trouwens 132 euro.