Geluidsdemper clio II phI

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Marcian0

Geluidsdemper clio II phI

Bericht door Marcian0 »

Hoi allemaal!

Ik vraag me al enige tijd iets af. ik zou graag mijn geluidsdemper in mijn clio 1.2RN willen verwijderen, maar hoe meer ik zoek op internet, hoe meer ik begin te twijfelen of dit wel mogelijk is.
De motor van mijn RN ziet er als volgt uit [niet van mij]:
Afbeelding

Bij andere clio`s is dit veel makkelijker te monteren:
Afbeelding
Hier zie je duidelijk de geluidsdemper.
Wouter
forum member
Contacteer:

Re: Geluidsdemper clio II phI

Bericht door Wouter »

Geluidsdemper?

Das je luchtfilerhuis
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Jeroentje

Bericht door Jeroentje »

Ik zou je luchtfilter niet verwijderen nee... Maar ik denk dat jij bedoelt om een powerfilter erin te zetten ipv je ori luchtfilter. Dit is wel mogelijk. Er zit naar mijn weten geen geluidsdemper in je blok. Ik zou niet weten wat je daarmee bedoeld.
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

Ja, ik heb het van het franse auto-forum vertaalt, silencieux betekent geluidsdemper.
Ik bedoel dus dat "luchtfilterhuis" zoals wouter dat noemt.
Op het forum had iemand een howto geplaatst hierover, om die geluidsdemper/luchtfilterhuis te verwijderen en te vervangen door zo een aluminiumbuis.
Afbeelding

Het zou een goedkope optie zijn voor het upgraden van je geluid.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

tip :idea: het is een luchtfilter huis :wink:
je kan hem vervangen door een buis met aan het einde een power filter (K&N ed.) te plaatsen

doe je dat niet ben je een mongool en kan je je auto naar de sloop brengen :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

Ik vroeg waar dat luchtfilterhuis was op de eerste foto?
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

moet je ff die slang volgen dan kom je vanzelf bij je filter(huis)
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

Die slang gaat daarboven in dat kompressoruitziend-ding.. Ziet er anders uit dan het luchtfilterhuis. Als het zo simpel was, zou ik dit topic niet gemaakt hebben.
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

dan is dat dus je filterhuis, ff die klemmetjes losmaken, dan trek je zo je filter eruit :wink:
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Luchtfilter huis zit een stukje verder tegen je gasklep aangeschroeft ( praktisch tegen je schutbord aan )

Die box kan je makkelijk weghalen gaan toch praktisch altijd kapot die slang die aan die box zit ;)!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

Heey Nelis! Bedankt man :thumbsup:
Zou je me het luchtfilterhuis kunnen aanduiden op de eerste foto [prtsc -> paint], alsjeblieft? :oops:
Het zou dus geen kwaad kunnen als ik dat luchtfilterhuis weghaal + slang en als ik dat allemaal vervang door een aluminiumbuis?
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Ik zou em niet weghalen.

Dan zuigt ie de lucht ongezuiverd aaan. Dus met water, zand, stof enz enz. Je kan het proberen maar lang volhouden doet je motor het dan niet.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Jeroentje

Bericht door Jeroentje »

Marcian0 schreef:Heey Nelis! Bedankt man :thumbsup:
Zou je me het luchtfilterhuis kunnen aanduiden op de eerste foto [prtsc -> paint], alsjeblieft? :oops:
Het zou dus geen kwaad kunnen als ik dat luchtfilterhuis weghaal + slang en als ik dat allemaal vervang door een aluminiumbuis?
Je kunt het niet enkel vervangen door een aluminiumbuis. Je moet dan aan het einde een luchtfilter plaatsen. Of je moet alles kapot willen rijden. Alle zooi komt dan rechtstreeks in je blok (zand etc)
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

Net wat de meesten hier zeggen inderdaad.
Buis er aan maken kan wel (naar de grill toe leiden), maar zorg ervoor dat er een filter er op komt. Anders jakker de motor inderdaad de soep in met al die ongezuiverde lucht :smash:
Weet niet of je veel geld wilt uitgeven, maar K&N heeft kant en klare filtersetjes mét aanzuigbuis. Kosten gemiddeld 150 euro (nieuw) ongeveer.
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

Maar het uiteinde van die buis komt niet rechtstreeks in contact met de lucht, hij is naar de zijkant geplaatst:
Afbeelding

Ik weet niet of ik dat ga doen, ik wou het gewoon even vragen.
michel88

Bericht door michel88 »

zou t niet doen waarschijmlijk zit er nog een sensor op je luchtfilter huis :wink:
kanarie

Bericht door kanarie »

je kan hem wel weghalen, maar dan moet je er wel een ander luchtfilter opzetten, anders zoals al eerder gezegd zuigt ie ongefilterde lucht aan, dus alle troep die maar in een buit van ong 6cm doorsnee kan , kan er door vliegen , niet echt goed voor de motor. Maar je kan hem dus weghalen , die sensor kan je zo van het huis afklikken en ergens anders plaatsen, hier een foto van hoe ik het heb zitten:

Afbeelding

waar je nu die grote lege ruimte ziet, zat eerst die luchtfilterbox, die is dus helemaal weg , maar waar de buis van de luchtfilterbox op aangesloten zat, zit dus nu een klein stukje rubber buis met een powerfilter, om de lucht tog nog te filteren voor het met een lekkere gang de motor in vliegt ;). Dit heeft btw allemaal betrekking op je eerste foto, die Rn motor, die van mij is wel een rn motor van een clio 1, maar hij zit op dezelfde plek ong, zelfde principe. Dit is dezelfde , maar ik bedoel dus maar te zeggen dat je hem dus wel weg kan halen. Als je maar een vervangingsfilter plaatst. Je noemt dit geluidsdemper, als je dit zo veranderd, zal het geluid van je auto idd wel veranderen en luider worden.
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

Duidelijk verhaal :grin: :thumbsup:
kanarie

Bericht door kanarie »

Viper schreef:Duidelijk verhaal :grin: :thumbsup:
danku ;)
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

Net wat ik zocht, bedankt!
kanarie

Bericht door kanarie »

Marcian0 schreef:Net wat ik zocht, bedankt!
no problem, daar zijn we voor ;)
Dnns

Bericht door Dnns »

Ik heb het originele filter huis vervangen door een coldairintake, met een buis naar voren:

Afbeelding

zit een leuk geluidje in :thumbsup:
kanarie

Bericht door kanarie »

dat kan ook ;), als er maar een filter in blijft zitten , maar dat heb je ook ;) (neem ik aan :shock: ) :P
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Marcian0 schreef:Heey Nelis! Bedankt man :thumbsup:

hehe niet zo handig met paint :P!

Waar je pijl op staat kan je er gewoon uit halen en wat verder daar achter zit gewoon laten zitten omdat daar je luchtfilter in zit ;)!

Die box die je met de pijl heb aangegeven zit toch niks in en als je die weghaalt kan je in het volgende gedeelte ook je luchfilter zien zitten met een soort wit kussentje erop ;)!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Als ik het zo hoor ken je het beste naar een garage gaan en daar vragen of ze voor jou een openluchtfilter willen monteren......
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”