Bellen met R-link i.c.m. iOS 8
Bellen met R-link i.c.m. iOS 8
Goedenavond!
Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse bezitter van een Renault Clio Estate (2014)
SD-kaartje met TomTom Europe gelijk geüpdatet en hierna is gaan kijken wat voor functies er allemaal opzitten.
Nu is het mij nog niet gelukt om te kunnen bellen via R-link. Als ik op mijn telefoon een nummer kies gaat het geluid wel over de boxen en hoort degene die ik bel mij ook maar ik zie niets op het R-link scherm verschijnen. Ik kan ook niet opgehangen via het scherm of via de bediening aan het stuur. Het geluid kan ik wel harder en zachter zetten.
Als ik naar de telefoon app ga zie ik mijn contacten wel staan, als ik met een contact wil bellen vanuit R-link geeft het scherm aan: "Opdracht niet beschikbaar".
Om o.a. te bellen gebruik ik een iPhone 6 met iOS 8.0.2.
Iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bert
Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse bezitter van een Renault Clio Estate (2014)
SD-kaartje met TomTom Europe gelijk geüpdatet en hierna is gaan kijken wat voor functies er allemaal opzitten.
Nu is het mij nog niet gelukt om te kunnen bellen via R-link. Als ik op mijn telefoon een nummer kies gaat het geluid wel over de boxen en hoort degene die ik bel mij ook maar ik zie niets op het R-link scherm verschijnen. Ik kan ook niet opgehangen via het scherm of via de bediening aan het stuur. Het geluid kan ik wel harder en zachter zetten.
Als ik naar de telefoon app ga zie ik mijn contacten wel staan, als ik met een contact wil bellen vanuit R-link geeft het scherm aan: "Opdracht niet beschikbaar".
Om o.a. te bellen gebruik ik een iPhone 6 met iOS 8.0.2.
Iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bert
Laatst gewijzigd door berts86 op 03 okt 2014 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bellen met R-link
Het zoveelste Apple / iPhone slachtoffer.
iOS werkt slecht met R-Link. Ligt aan de iPhone.
iOS werkt slecht met R-Link. Ligt aan de iPhone.
Wat een onzin. Gebruik hier 2 iPhones en die werken probleemloos. De ene is een 4 met iOS7 en de andere een 5 met iOS 8.0.2. @Arjan: als je graag zeurt over de telefoon kun je beter een ander forum kiezen. Dit soort reacties helpen bezoekers totaal niet.
@berts86: Hoe is de telefoon aangesloten? Het lijkt erop dat je via bluetooth verbonden bent, maar alleen het geluid hebt verbonden en nog geen telefoonfunctionaliteit. Als je via het menu, linksonder in hoofdscherm, naar telefoon gaat kun je je telefoon verbinden. R-Link moet na verbinding aangeven dat het gaat syncen met je telefoon. Mogelijk moet je op telefoon of R-Link aangeven dat contactpersonen gesynct mogen worden en blijven.
@berts86: Hoe is de telefoon aangesloten? Het lijkt erop dat je via bluetooth verbonden bent, maar alleen het geluid hebt verbonden en nog geen telefoonfunctionaliteit. Als je via het menu, linksonder in hoofdscherm, naar telefoon gaat kun je je telefoon verbinden. R-Link moet na verbinding aangeven dat het gaat syncen met je telefoon. Mogelijk moet je op telefoon of R-Link aangeven dat contactpersonen gesynct mogen worden en blijven.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Vroeger was het toch fijn niet?Alleen een dokter of minister had een telefoon in zijn auto.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Martijn bedankt voor je reactie. Heb mijn telefoon idd via bluetooth aangesloten. Alle verbindingen zijn geaccepteerd en syncd ook mn contacten. Heb dit probleem ook op het renault forum gemeld, zijn meerdere klachten gemeld. Ik ga t vanavond is proberen met de kabel.
Lees bericht op Nu.nl...http://www.nu.nl/gadgets/3892702/ios-8- ... tooth.html
-
- forum starter
- Contacteer:
Je moet inderdaad 'even' updaten naar 8.1. Ik heb zelf een android toestel, maar hoorde van mijn vrouw dat heel veel iphone eigenaren op haar werk ook dit soort grappen en grollen hebben. Na de update moet het weer werken met bt
Re: Bellen met R-link i.c.m. iOS 8
Gisteren iOS 8.1 Bèta geïnstalleerd, problemen met Bluetooth zijn voor mij opgelost! Ik kan vanaf R-link nu wel een oproep starten! Voor nu opgelost dus! 20 oktober officiële release van iOS 8.1.
Fijn dat het weer werkt met 'die stomme Apple iPhone'. 

Het lag dus wel degelijk aan Apple / iOS 

Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Verdomme en ik dacht dat het aan rlink zelf lag.Mijn nieuwe htc m8 werkt perfect en zonder problemen.

Het is was kort door de bocht van sommigen hier om een enkel probleemgeval te koppelen aan alle telefoonproducten van 1 merk. Gezien het aantal meldingen hier afgezet tegen het aantal mensen met iPhone en R-Link is de klacht verwaarloosbaar klein op de totale populatie.
Inderdaad een beetje off topic, maar ik deel jouw ervaring. Daarover graag verder in http://clioclub.info/viewtopic.php?f=243&t=21621. @Koeien: Ik heb dat probleem ook zonder dat de iPhone in de buurt is, dus ...
Inderdaad een beetje off topic, maar ik deel jouw ervaring. Daarover graag verder in http://clioclub.info/viewtopic.php?f=243&t=21621. @Koeien: Ik heb dat probleem ook zonder dat de iPhone in de buurt is, dus ...
Martijn, wat je misschien niet weet is dat ik (samen met 9 collega's) op de afdeling waar ik werk ongeveer 100.000 mobiele devices beheer die door het personeel in gebruik zijn en op het moment worden er nog zo'n 10.000 smartphones uitgerold ter vervanging van GSM's. Ongeveer 30.000 zijn smartphones en daarvan zijn er zo'n 5000 iPhones. Alle problemen die de mensen met deze mobiele devices oplopen moeten we oplossen. van de ca. 90.000 incidentmeldingen die we per jaar krijgen gaan er meer over de iPhone dan over de overig devices wat beteken dat 5% van de devices voor meer problemen zorgt dan de overig 95%. Een heel groot deel is herleidbaar naar compatibiliteit problemen tussen iOS en de overige operating systems. Denk aan niet kunnen werken met Apps die specifiek voor iOS zijn aangepast, connectie met Exchange voor synchronisatie van e-mail etc.martijnm schreef:@Arjan: als je graag zeurt over de telefoon kun je beter een ander forum kiezen. Dit soort reacties helpen bezoekers totaal niet.
Tel daarbij op dat, bij de afdeling gevonden goederen het aantal gevonden iPhones dat sinds de release van de iPhone 6 wordt achtergelaten meer dan verdubbeld is (was ook het geval met de release van de iPhone 5) in tegenstelling tot bijvoorbeeld de aantallen Samsung Galaxy S4 nu met de release van de Galaxy 5 geeft ook te denken. iPhones liggen er in tienvoud ten opzichte van de Galaxy S4 wat toch Samsungs tegenhanger is van de iPhone. Om het beeld echt duidelijk te maken, per maand kwamen er ongeveer 1 á 2 Samsung Galaxy S4 binnen tegen 15 tot 20 iPhones. Daar gaat je premie voor je reisverzekering...

Harde cijfers die die echt niet kort door de bocht zijn en wel maken dat ik het niet op Apple heb.

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
iPhone geef je werk zou dan een fijne reclame zijn niet?

5% van de devices, zijnde het totaal van 100.000
En al ga je alleen uit van smartphones, dan nog. 17% wat meer problemen geeft dan de overige 83%....
Maar goed, feit blijft dat er meer iPhone gebruikers problemen hebben met R-Link dan Android gebruikers. Wanneer iemand dé oplossing daarvoor heeft, zet het hier dan neer.

Maar goed, feit blijft dat er meer iPhone gebruikers problemen hebben met R-Link dan Android gebruikers. Wanneer iemand dé oplossing daarvoor heeft, zet het hier dan neer.
Zolang je niet met wetenschappelijk onderbouwde cijfers komt (inclusief verschillen in samenstelling van populatie), blijft het een mening die niets toevoegt aan het topic, of zelfs het het hele clioclub-forum. Het helpt de TS in ieder geval niet om het probleem te verhelpen, aangezien jouw reactie geen concreet probleem benoemd. Als je de link van berts86 had gepost had ik nog begrip kunnen hebben, alhoewel ook daar de inhoud niet helemaal correct is. Nu is jouw reactie niets meer dan bashen van iPhone(-gebruikers). Daar bestaan genoeg andere forums voor.
En nu graag weer ontopic
Onderbouwing met cijfers ontbreekt. Hoezo Android? Welke versie, van welke telefoonfabrikant op welk toestel? Vermeld in de statistieken deze details er ook even bij zodat we echt weten welke telefoon we weg moeten gooien of juist moeten kopen.Arjan schreef:Maar goed, feit blijft dat er meer iPhone gebruikers problemen hebben met R-Link dan Android gebruikers. Wanneer iemand dé oplossing daarvoor heeft, zet het hier dan neer.
En nu graag weer ontopic

- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
En vanaf nu weer terug ontopic.
Verdere discussie mag maar dan via PB
Verdere discussie mag maar dan via PB
Groeten, Vincent.