Markeringsverlichting vervangen
Markeringsverlichting vervangen
Vandaag een tweetal markeringslampjes (stadslicht) gekocht, en geprobeerd deze in de auto te zetten. Ik kreeg de huidige er echter met geen mogelijkheid uit! Misschien omdat ik niet goed bij de witte trekgreep wist te komen (en zo lomp zijn mijn handen niet eens).
Heeft iemand misschien tips?
Heeft iemand misschien tips?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Re: Markeringsverlichting vervangen
Bij mij zijn die rot dinge al kapot.Net door die tang.Ze zijn inderdaad er niet goed uit te krijgen,maar is toch gelukt .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Jullie maken het wel spannend zo. Afweging: tangetje of met mn blauwe lampjes langs een garage. Wordt dan toch het tangetje denk ik 
Wat is er bij jou kapot gegaan klmklmklmklmklm? En heb je het onderdeel toen vervangen of..?

Wat is er bij jou kapot gegaan klmklmklmklmklm? En heb je het onderdeel toen vervangen of..?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Nee heb alles zo gelaten .Het voorste deel van de plastiek is afgebroken.Ik denk wel als je het juiste tangetje neemt dat je via de achterkant dit rot ding los krijgt.En let op dat het haakje niet valt want dit heb ik ook met een antenne magneet moeten op vissen. Ja ik weet mijn handen zijn niet gemaakt voor kleine prutserijen.

Hmmmmmmm...........klmklmklmklm schreef:Nee heb alles zo gelaten .Het voorste deel van de plastiek is afgebroken.Ik denk wel als je het juiste tangetje neemt dat je via de achterkant dit rot ding los krijgt.En let op dat het haakje niet valt want dit heb ik ook met een antenne magneet moeten op vissen. Ja ik weet mijn handen zijn niet gemaakt voor kleine prutserijen.

Gewoon dat witte ding naar achteren trekken dus? Geen draaibeweging nodig ofzo?
Klopt zie ook dit filmpje vanaf 0:50
[youtube]v6PcmQC5VN0[/youtube]
Waarschijnlijk heeft deze man model gestaan voor het design van de koplamp want hij haalt ze er zo uit, iets wat mij op die manier niet gelukt is.
[youtube]v6PcmQC5VN0[/youtube]
Waarschijnlijk heeft deze man model gestaan voor het design van de koplamp want hij haalt ze er zo uit, iets wat mij op die manier niet gelukt is.
Laatst gewijzigd door Vinnie op 26 aug 2014 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube link gemaakt
Reden: Youtube link gemaakt
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Heeft er al iemand zijn binnen verlichting vervangen?In het boekje staat dat je maar even een klein schroeven draaier moet nemen en het open moet doen.Maar dit lijkt me toch niet te lukken zonder iets te beschadigen.Nee je moet er even mee draaien .

Ik trok ze met behulp van 2 vingers, (1 vinger van me ene hand en 1 vinger van me andere hand) en kon hem er zo uit trekken, gewoon recht naar achter trekken
Ik ga het toch eens met een tangetje proberen, het leek echt muurvast te zitten.
Overigens staat op de verpakking een waarschuwing dat je het glas echt niet aan mag raken, omdat die dan vettig wordt, wat vervolgens verdampt en dan de spiegel aantast.
Overigens staat op de verpakking een waarschuwing dat je het glas echt niet aan mag raken, omdat die dan vettig wordt, wat vervolgens verdampt en dan de spiegel aantast.
Hoppa, een stuk van het witte geribbelde lipje afgebroken. Ze zitten echt muurvast naar mijn idee.
Toch maar naar de dealer dan? :S
Toch maar naar de dealer dan? :S
Heel vreemd.
bij mij was het heel zachtjes van boven naar beneden wiebellen, en vooral naar achter trekken, en ze waren in no time los.
maar als dingen afbreken zou ik voor de zekerheid maar naar de dealer gaan.
dan hebben ZIJ het in ieder geval kapot gemaakt, en niet jij.
Al ben je bij 1 kant dus al te laat
bij mij was het heel zachtjes van boven naar beneden wiebellen, en vooral naar achter trekken, en ze waren in no time los.
maar als dingen afbreken zou ik voor de zekerheid maar naar de dealer gaan.
dan hebben ZIJ het in ieder geval kapot gemaakt, en niet jij.
Al ben je bij 1 kant dus al te laat

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Net nog eens gaan kijken en inderdaad er moet niet mee gedraaid worden.Door dat ze afgebroken zijn krijg ik ze wel goed los.En als het deksel er weer op zit zie je er niets van.

Bij mij is een stukje van het hendel afgebroken, niet heel erg dus. Zal eens kijken of ik op en neer kan wiebelen met dat ding, misschien dat ze dan los klikken?
[Edit]
Nou, geprobeerd, maar niet gelukt.
Voor de goede orde, het gaat toch om onderstaand 'lipje', met de ribbels?

[Edit]
Nou, geprobeerd, maar niet gelukt.
Voor de goede orde, het gaat toch om onderstaand 'lipje', met de ribbels?

Klopt inderdaad, dus het stukje wat bij jou is afgebroken , is de goede.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Ja deze zijn bij mij ook afgebroken maar dit ziet toch niemand.En is inderdaad een geklooi als je grote handen heb.Op de foto zie je nu duidelijk dat er geen draaibeweging hoef gemaakt te worden gewoon wiebelen en lostrekken. In het filmpje is die naar mijn mening al los gehaalt.Let op dat nu het led lampje niet los valt in de lamp want dit is sommige mensen ook al gebeurd.NB de lampjes in het interieur heb ik ook vervangen.Het wit plastiek haal je best aan de voorkant los omdat daar de drie lipjes zitten die los geklikt moeten worden.

Ik ga het straks nog 1 keer proberen, met werkhandschoenen aan... En anders bel ik de dealer :s