Display ziet radio niet?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Eric92
forum member
Contacteer:

Display ziet radio niet?

Bericht door Eric92 »

Ik heb vandaag een originele radio voor de Clio gehaald. Als ik dan de ISO's erin doe en de stekker voor de stuurbediening/display, laat het display niks zien, alleen de tijd.

De radio gaat wel gewoon aan en de verlichting werkt ook. Als ik op een knopje druk komt er uit het display een soort gong. Dat doet hij bij elk knopje. Ik heb geprobeerd de code in te voeren ook al gaf het display niks aan. Dit gaf ook geen resultaat. Ik had het idee dat de gong steeds harder werd naarmate je vaker op knopjes drukte.

Gaat om deze radio:
Afbeelding

Mijn Clio kwam origineel niet met een radio of display. Heb van de sloop een display gehaald en stuurbediening met de bijbehorende kabels: vanaf de stuurbediening een rode stekker het display in. En vanaf het display een grijze stekker die op een stekker in de auto gaat en naar de radio loopt met een geel stekkertje. Mis ik hier nog iets? Zekering misschien of zo? Mijn oude radio werkt wel gewoon.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Re: Display ziet radio niet?

Bericht door Sp33dFr34k »

Ik denk... dat je wellicht de verkeerde radio hebt... Ik had hetzelfde bij mijn Clio 3 en een Tuner List, ik moest blijkbaar een Update List hebben. Heeft iets met Canbus te maken, bedrading is exact hetzelfde, CD spinde op, maar niets in het display en inderdaad alleen een piep.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Tuner list zou juist voor de oudere modellen zijn. Deze komt uit een phase 1 RS. Lijkt me dus dat het niet aan de radio kan liggen. Canbus heeft de phase 1 toch nog niet mee te maken?
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Ach, je hebt gelijk, toen was het nog geen canbus. Maar toch, het probleem lijkt veel op wat ik hierboven beschreef, vreemd.
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Je voert toch wel de code in die bij je radio geleverd is en niet de code die bij jou auto hoort?
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Jep. Maar het display geeft verder behalve de tijd niks aan. Niet 'ERROR', niet 'CODE' en ook niet '0000'.
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Misschien een overbodige opmerking, maar heb je alle stekkers in de radio gedaan? Bij mij gaan er 3 stekkers in, 1 voor de voeding, 1 voor de luidsprekers en 1 voor de stuurbediening waarvan de laatste volgens mij ook je display aanstuurt. Daarnaast kan je deze laatste stekker er ook fout inzetten, want hij is 6-polig terwijl die in een 12-polig gaat gaat.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Ik heb er ook 3. De gele voor de stuurbediening/display kan er maar op 1 manier in dacht ik.
MarijnRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door MarijnRS »

mocht het je radio blijken te zijn, heb ik er hier nog 1 liggen. Hoef er absoluut de hoofdprijs niet voor...
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Het is vermoedelijk het display. Ik heb een display voor een radio met cassette of zo en moet dus een tuner list display hebben. Ik ga vandaag dus even rondkijken op de sloop of ik een goede kan vinden.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Opgelost, zat inderdaad een verkeerd display in.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”