Armsteun voor Clio 3
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Armsteun voor Clio 3
Heeft iemand ervaring met een 3rd party armsteun voor de Clio 3 PH1? De originele steun zou niet meer leverbaar zijn.
Nu heb ik op het forum gevonden dat een Botec goed zou zijn, maar heeft iemand hier concreet ervaring mee voordat ik een miskoop doe?
http://www.botecautosport.nl/Armsteunen ... _28_1.html
Alvast bedankt.
Nu heb ik op het forum gevonden dat een Botec goed zou zijn, maar heeft iemand hier concreet ervaring mee voordat ik een miskoop doe?
http://www.botecautosport.nl/Armsteunen ... _28_1.html
Alvast bedankt.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Armsteun voor Clio 3 PH1?
Volgens mij toen ook voor mijn Clio 2 daar een armsteun van gehad, is niet te vergelijken met mijn originele in mijn Clio 4 van nu maar kost ook het dubbele.
Voldeed toen goed en was er tevreden mee, maar wat mij wel opvalt is dat hij aan de voorzijde niet lager kan en dat kan origineel wel. (Schuin staan en dat heb ik eigenlijk altijd)
Voldeed toen goed en was er tevreden mee, maar wat mij wel opvalt is dat hij aan de voorzijde niet lager kan en dat kan origineel wel. (Schuin staan en dat heb ik eigenlijk altijd)
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
-
- beginner
- Contacteer:
Armsteun Clio 3
Ik heb net mijn Clio opgehaald. Hij rijdt heel fijn. Wat ik wel een beetje mistte was de armsteun die ik in mijn vorige auto wel had.
Nu dacht ik... die zet ik er later wel in. Kijk net op de site van Renault hier van een van onze sponsors kost dat ding 169,95 euro !!!!
Is dat niet belachelijk veel voor een stuk plastic met een kussentje en wat stof ? Ook met korting ( 7,5% ) komt dat ding nog op 157,20 euro !!! Oke.. dan heb ik mijn lidmaatschapsgeld er wel meteen uit. Maar ben ik nou de enige die dat schreeuwend duur vind?
En als ik toch besluit om dat ding aan te schaffen... is dat dan een beetje plug and play ? of moet er nog vanalles aangepast worden?
Hoor graag reacties
Grt
Andy

Nu dacht ik... die zet ik er later wel in. Kijk net op de site van Renault hier van een van onze sponsors kost dat ding 169,95 euro !!!!

En als ik toch besluit om dat ding aan te schaffen... is dat dan een beetje plug and play ? of moet er nog vanalles aangepast worden?
Hoor graag reacties
Grt
Andy

Re: Armsteun Clio 3
Ik heb hem toen via marktplaats tweedehands gekocht. Monteren is simpel, je zet hem op twee bestaande bevestigingspunten van je middentunnel vast, voor de rest valt hij over je standaard middentunnel. Aan de voorzijde zet je hem vast met twee zelf tappende schroefjes. Als je het ding ziet wijst dit allemaal voor zich. Montage is erg simpel in ieder geval!
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Re: Armsteun voor Clio 3 PH1?
Dat is minder, hij zou aan de voorzijde inderdaad verstelbaar moeten zijn, wat deze dus niet is als ik je goed begrijp. Dan ga ik even verder kijken, nog tips verder?
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Zit in hetzelfde schuitje als jou; https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 92&t=20947
De dealer zegt hier overigens dat de originele niet meer leverbaar is. Ik ben op zoek naar een gunstiger geprijsd alternatief, maar nog niet veel geluk...
De dealer zegt hier overigens dat de originele niet meer leverbaar is. Ik ben op zoek naar een gunstiger geprijsd alternatief, maar nog niet veel geluk...
Ik heb de mijne gekocht via ebay maar op marktplaats staan ze ook (+/- 45 euro)

Montage zeer eenvoudig en bij weghalen geen gaten in het zicht of dergelijke, heeft een opbergvakje en je kan de steun verstellen.
Toen ik hem had gemonteerd was ik benieuwd hoe stevig die was, leek wat iel maar dat valt in de praktijk echt reuze mee.
Het nadeel van de originele steun (naast de prijs) vind ik de hoogte, ik vind hem te hoog om echt comfortabel te zijn.

Montage zeer eenvoudig en bij weghalen geen gaten in het zicht of dergelijke, heeft een opbergvakje en je kan de steun verstellen.
Toen ik hem had gemonteerd was ik benieuwd hoe stevig die was, leek wat iel maar dat valt in de praktijk echt reuze mee.
Het nadeel van de originele steun (naast de prijs) vind ik de hoogte, ik vind hem te hoog om echt comfortabel te zijn.
Renault Clio III ph2 dCi
Collection met pack-comfort + carminat live
Re: Armsteun voor Clio 3
Onderwerpen samengevoegd. 

- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Maar deze is volgens mij voor de Clio 2 en die kan wel lager aan de voorzijde.rdi schreef:
Clio 2 heeft geen bekerhouder waar deze in gemonteerd wordt, is dus wel voor een 3 

- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Okee, die kost inderdaad €45 en is hier leverbaar; http://www.cargoods.nl/shop/armsteunen/ ... wart-stof/
rdi: heb je wellicht een detailfoto? Op de foto ziet hij er niet echt geweldig uit om eerlijk te zijn
rdi: heb je wellicht een detailfoto? Op de foto ziet hij er niet echt geweldig uit om eerlijk te zijn

Tja, op de foto komt die niet misschien goed over maar in het echt vind ik hem netjes staan.
Hij is niet zo groot, kleur komt perfect overeen met de bekleding maar goed ieder zijn smaak.
Ik heb hem trouwens op de laagste stand staan, dan loopt die iets af, vind ik fijn.
Renault Clio III ph2 dCi
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Dankje, ik bedoelde overigens de stockfoto, niet jouw eigen foto want daar ziet het er wel goed uit 
Zal het eens met deze gaan proberen, ik heb overigens wel iets andere bekleding, maar dat maakt niet zoveel uit.

Zal het eens met deze gaan proberen, ik heb overigens wel iets andere bekleding, maar dat maakt niet zoveel uit.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Klopt Arjan nu ik er goed over nadenk heb ik inderdaad voor die drie maanden dat ik de Clio 3 heb gehad deze gekocht..Arjan schreef:Clio 2 heeft geen bekerhouder waar deze in gemonteerd wordt, is dus wel voor een 3