Defecte Ruitenwissers Clio 2RS
Defecte Ruitenwissers Clio 2RS
Beste forumleden,
Paar dagen terug reed ik met m'n clio 2RS (bouwjaar: 2001) op vol vermogen (230km/h) op de snelweg,
toen ik de tunnel inreed wilde hij nog harder maar opeens plofte er iets en hielden mijn ruitenwissers ermee op.
Ik heb de zekering vervangen, maar dat was het probleem niet.
Vervolgens heb ik de Renault dealer gebeld en zij zeiden dat het bij de types RS van het bouwjaar 2000 niet een simpel relais was dat moest worden vervangen,
maar dat er een compleet nieuw systeem hulpprogramma in moest van ongeveer €150,-
Dat vond ik nogal een aardig bedrag, weet iemand misschien of er nog alternatieven zijn om ze weer werkend te krijgen?
Bij voorbaat dank,
Groeten harmoz
Paar dagen terug reed ik met m'n clio 2RS (bouwjaar: 2001) op vol vermogen (230km/h) op de snelweg,
toen ik de tunnel inreed wilde hij nog harder maar opeens plofte er iets en hielden mijn ruitenwissers ermee op.
Ik heb de zekering vervangen, maar dat was het probleem niet.
Vervolgens heb ik de Renault dealer gebeld en zij zeiden dat het bij de types RS van het bouwjaar 2000 niet een simpel relais was dat moest worden vervangen,
maar dat er een compleet nieuw systeem hulpprogramma in moest van ongeveer €150,-
Dat vond ik nogal een aardig bedrag, weet iemand misschien of er nog alternatieven zijn om ze weer werkend te krijgen?
Bij voorbaat dank,
Groeten harmoz
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Defecte Ruitenwissers Clio 2RS
Weet je zeker dat het een elektrisch probleem is? Kan ook de arm zijn die aan de ruitenwissermotor zit die geknapt is. Heb ik ook al eens gehad bij mijn Clio 2. Dat mechanisme zit onder de parafan.
Precies, meet de boel eerst goed door. De schakeling kan best goed zijn, maar wellicht heeft je motor van de ruitenwisser het begeven. Had je ze aanstaan bij 230 km/h? De weerstand is dan natuurlijk een stuk groter bij die snelheden. Misschien is dat net de druppel geweest.
Laatst gewijzigd door sj0ertum op 29 apr 2014 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=11865
Topic is misschien niet van toepassing, maar op die foto's kun je wel zien wat ik bedoel.
Topic is misschien niet van toepassing, maar op die foto's kun je wel zien wat ik bedoel.
Ik weet niet precies of het een elektrisch probleem is nee!
Ja sj0ertum ik had ze aan staan met 230km/h dus dan is het wss de ruitenwisser motor ja...
Ik hoor namelijk nog wel iets werken onder m'n dashboard, soort klik geluid komt bij de relais vandaan volgens mij
Is zo'n nieuwe ruitenwisser motor duur in aanschaf?
Groeten harmoz
Ja sj0ertum ik had ze aan staan met 230km/h dus dan is het wss de ruitenwisser motor ja...
Ik hoor namelijk nog wel iets werken onder m'n dashboard, soort klik geluid komt bij de relais vandaan volgens mij
Is zo'n nieuwe ruitenwisser motor duur in aanschaf?
Groeten harmoz
Alleen de motor, nummer 3 hier op de tekening:

Van Bosch (Onderdeelnummer 77 01 056 500) zal tegen de € 240,- zijn.
Van Valeo (ONderdeelnummer 77 01 207 956) zal tegen de € 230,- zijn.
Misschien maar wat sloperijen bellen of informeren bij Brezan...
Maar, net wat Sjoerd zegt, eerst even kijken of er nog wel spanning op de stekker staat. Dan weet je in ieder geval wat meer.

Van Bosch (Onderdeelnummer 77 01 056 500) zal tegen de € 240,- zijn.
Van Valeo (ONderdeelnummer 77 01 207 956) zal tegen de € 230,- zijn.
Misschien maar wat sloperijen bellen of informeren bij Brezan...

Maar, net wat Sjoerd zegt, eerst even kijken of er nog wel spanning op de stekker staat. Dan weet je in ieder geval wat meer.
Ik heb alles doorgemeten, maar er staat idd geen spanning op de stekker!
Dus dan moet het wel een elektrisch probleem zijn... iemand enig idee?
Dus dan moet het wel een elektrisch probleem zijn... iemand enig idee?
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Volgende stap schakelaar bij het stuur doormeten?