Afgelopen week een "demo" Renault Clio Estate gekocht; deze auto is sinds juli 2013 in gebruik geweest bij een dealer. Voor mij natuurlijk een nieuwe auto. Nu blijkt de proefperiode van R-link live afgelopen te zijn en kan ik dit dus niet "gratis" uitproberen. Heb inmiddels wel een Europa kaartje gekocht bij de dealer, want ook mijn R-store kan ik niet benaderen.
Wat vinden jullie clubleden hiervan? Zijn er gelijke ervaringen?
Uitproberen R-link
Re: Uitproberen R-link
Er staat genoeg over R-Link problemen geschreven, gelukkig heb ik nu geen probleem meer.
Maar even terug kijken en je ziet vanzelf jou probleem langs komen, ik had ook hetzelfde probleem.
Mijn advies terug naar de dealer en bij hun jou probleem voorleggen, je hebt tenslotte garantie.
Contact opnemen met Renault Nederland was voor mij geen succes, kwam niet verder dan de telefoniste.
Bij mij is het goed gekomen, al heb ik nu nog steeds een ouder kaartje ( 9.05 ) met een update naar 9.06.
Dit kaartje heb ik gekregen nadat mijn originele vast was gelopen, ik zag dat er al nieuwere kaartjes uit zijn.
Bij aanschaf van een kaart loop je al achter, je kan geen kaart update verkrijgen via het R-Link systeem.
Dus als je een nieuwere kaart wil, moet je een nieuw kaartje aanschaffen voor de prijs van een losse TomTom.
Doordat ik dit allemaal gemeld had bij de dealer, heeft Renault Nederland contact opgenomen om het op lossen.
Als compensatie heeft mijn broer een tegoedbon ontvangen en heb ikzelf live service voor drie jaar gekregen.

Maar even terug kijken en je ziet vanzelf jou probleem langs komen, ik had ook hetzelfde probleem.
Mijn advies terug naar de dealer en bij hun jou probleem voorleggen, je hebt tenslotte garantie.
Contact opnemen met Renault Nederland was voor mij geen succes, kwam niet verder dan de telefoniste.
Bij mij is het goed gekomen, al heb ik nu nog steeds een ouder kaartje ( 9.05 ) met een update naar 9.06.
Dit kaartje heb ik gekregen nadat mijn originele vast was gelopen, ik zag dat er al nieuwere kaartjes uit zijn.
Bij aanschaf van een kaart loop je al achter, je kan geen kaart update verkrijgen via het R-Link systeem.
Dus als je een nieuwere kaart wil, moet je een nieuw kaartje aanschaffen voor de prijs van een losse TomTom.
Doordat ik dit allemaal gemeld had bij de dealer, heeft Renault Nederland contact opgenomen om het op lossen.
Als compensatie heeft mijn broer een tegoedbon ontvangen en heb ikzelf live service voor drie jaar gekregen.

Re: Uitproberen R-link
Maak een "My Renault" account aan en voeg je auto toe. Als je dat gedaan hebt, kun je zien of er updates zijn van het R-Link systeem. De kaart van Europa kun je niet updaten via je account. De kaart staat los van de live service. Die moet je er nog bij kopen.