Olie verversen na een jaar of na twee jaar ?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
clio

Olie verversen na een jaar of na twee jaar ?

Bericht door clio »

Volgens mijn onderhoud interval is het maar twee jaarlijks nodig om een beurt te laten uitvoeren.
Vroeger werd er altijd geadviseerd om jaarlijks olie te laten wisselen, vooral bij veel stadsverkeer.
Het is volgens Renault niet noodzakelijk, maar denk dat ik wel de winter inspectie ga uitvoeren.
De auto is dan een jaar oud en mij lijkt het toch wel verstandig als er naar de auto wordt gekeken.
Nu heb ik ooit gelezen dat een nieuwe auto altijd is voorzien van dunnere inrijd olie, of dit klopt ?
Ik kan wel indenken dat er in het begin meer wrijving is, de olie zal misschien sneller vervuild raken.
Is het verstandig om deze olie na een jaar al te vervangen, of moet ik me houden aan het voorschrift.

:driving:
clio pekela

Re: Olie verversen na een jaar of na twee jaar ?

Bericht door clio pekela »

goede vraag..

volgens mij is het de bedoeling dat je na 1 jaar of 30.000km een beurt laat doen.
ik zit nu op 22.000 en het karretje is ook een jaar oud.

ik las op het forum dat de beurt na 1 jaar niets anders inhoudt dat ze het pollenfilter vervangen.
maar als ik op "mijn Renault" kijk staat er ook een onderhoudsbeurt voorgesteld in juni??

lijkt me een beetje onlogisch ... ik denk dat "mijn Renault" berekend ( aan de hand van je opgegeven km per jaar) wanneer het karretje aan de beurt toe is.

ben nieuwsgierig welke antwoorden je op je vraag krijgt
zinitzio

Bericht door zinitzio »

€100,- Extra kosten staan niet in verhouding met de aanschaf van deze auto. Niet lang denken maar doen. Is altijd beter en je krijgt een stempel in je boekje met de NAP registratie.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Olie wissel is inderdaad om de twee jaar of 30.000km en retour komen ook, alleen kregen ze te weinig werk bij Renault en hebben ze het weer gauw naar een jaar gezet voor 100 euro en interieur filter en stempel.
Over de olie dat was vroeger tegenwoordig is het gelijk de normale olie en daarom hoef het ook niet weer binnen het jaar te gebeuren.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Gewoon voorschrift volgen. Bij veel korte ritten echter wordt de olie zelf niet goed warm en dampt vocht niet goed uit waardoor de olie eerder schraal kan worden en niet goed meer smeert. Wat vaker vervangen kan dan geen kwaad maar daarentegen worden oliën wel steeds beter wat weer pleit voor langere wissel interval.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”