R-link + BT
-
- forum starter
- Contacteer:
R-link + BT
Met de medianav en BT zijn er behoorlijke problemen. De gespreksverbindingen zijn beroerd, haperingen in de muziek die je afspeelt en de kwaliteit is ver te zoeken.
Nu ben ik benieuwd of deze problemen ook bij R-link ervaren worden..
Please share!
Nu ben ik benieuwd of deze problemen ook bij R-link ervaren worden..
Please share!
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Re: R-link + BT
Hier geen problemen met Rlink en BT.Maar laten we hopen dat dit met de update opgelost is.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Er is voor R-Link al een hardware update. Het fijne weet ik er ook niet van maar het zal niet voor niets zijn.
Heb nu een weekje ervaring met de R-Link. Tot nu toe probleemloos...
Nope, ook een hardware update 

Weet je daar nog meer over Arjan? Is dat alleen voor nieuwe auto's, of ook voor ons?
- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
Zou niet misstaan als Renault een volledige terugroep actie doet voor alle Clio's met R-Link. Begin nu ook steeds vaker de melding te krijgen dat de kaarten niet gevonden zijn, en pas na 10-15 minuten rijden ineens de kaarten geladen worden.

Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Ik ben ook niet te spreken oven "My Renault". Twee oude auto's van mij uit 2004 en 2007 moet ik iedere keer bevestigen of verwijderen. Al eens gemaild naar Renault Nederland. Het zou opgelost zijn. Dus niet. Ik heb zelfs een pasje van gekregen van mijn eerste Renault uit 2004. Een puinhoop dus.
Binnen 2 maanden kun je een licentie krijgen voor je Tom Tom voor 3 jaar voor € 169,-. In mijn account is het nog niet zichtbaar. Bij mijn broer hebben ze vroegtijdig de licentie beëindigd. Bij hem is het nu wel zichtbaar. Waarschijnlijk moet hij nu zelf de licentie verlengen. Zo was het niet aangegeven door de dealer. Ook een puinhoop.
Over 10 dagen loopt mijn licentie af. Eens kijken hoe het dan verder gaat.
Binnen 2 maanden kun je een licentie krijgen voor je Tom Tom voor 3 jaar voor € 169,-. In mijn account is het nog niet zichtbaar. Bij mijn broer hebben ze vroegtijdig de licentie beëindigd. Bij hem is het nu wel zichtbaar. Waarschijnlijk moet hij nu zelf de licentie verlengen. Zo was het niet aangegeven door de dealer. Ook een puinhoop.
Over 10 dagen loopt mijn licentie af. Eens kijken hoe het dan verder gaat.
Wat ik heb vernomen voor auto's gebouwd vanaf januari '14. Schijnt iets in de hardware aangepast te zijn. Wat er anders is weet ik ook niet.goos schreef:Weet je daar nog meer over Arjan? Is dat alleen voor nieuwe auto's, of ook voor ons?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Hebben jullie de update al geïnstalleerd?

Mijn update staat erop. Voor de zekerheid heb ik een back-up gemaakt. Gedaan met Ultra Iso. Het originele kaartje is erg langzaam. Vandaag ga ik een snellere kopen met meer plaats. Als dat werkt, laat ik de originele thuis liggen.
Bij mijn broer is het mis gegaan. Zijn kaart is nu leeg. Als ik mijn back-up op zijn kaart zet, kun je wel de kaart updaten maar het is mijn R-Link serienummer die erop staat. Dat komt niet overeen met zijn auto. Het back-uppen werkt dus goed.
Bij mijn broer is het mis gegaan. Zijn kaart is nu leeg. Als ik mijn back-up op zijn kaart zet, kun je wel de kaart updaten maar het is mijn R-Link serienummer die erop staat. Dat komt niet overeen met zijn auto. Het back-uppen werkt dus goed.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
inderdaad als je een wegenkaart neemt van een ander gaat dit niet werken.Motor aan laten tijdens het updaten is verplicht.Je kan een ander kaartje nemen dat is geen probleem .Als de kaart leeg is kan je gewoon via de pc opnieuw opladen.

Bij mijn broer lukte dat niet. Zojuist is hij bij de dealer geweest. Die weten ook niks. Nu krijgt hij onder garantie een nieuwe kaart. Ook opgelost.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Staat de kaart dan niet bij zijn apps?Daar zou dan een vinkje gezet moeten worden. Dus mijn apps ,mijn apps beheren rlink en kaart synchroniseren.Klinkt heel vreemd als deze niet op de rlinkstore staan.

Volgens mij kun je niet alle software vanuit je account naar een lege kaart kopiëren. Je kunt alleen bijwerken. Eerst synchroniseren en dan bijwerken. Het systeem is mij nu wel duidelijk. Vanmiddag ga ik naar de Mediamarkt om een snellere en grotere kaart te kopen. Ik laat wel weten hoe het verder gaat.
De nieuwe kaart die ik ga krijgen heeft een ander r-link nummer.
Wat volgens mij niets uitmaakt, die kaartjes zijn uitwisselbaar.
Enigste waar je het nummer voor nodig hebt is de live service.
Je activeert dat nummer en aan de hand daarvan krijg je updates.
De apps die je koopt of gratis krijgt installeert r-link naar de auto.
Nu ik zelf geen kaartje in de auto heb werkt alles behalve de tomtom.
Zelf wil ik niet met een kopie kaart met het zelfde nummer gaan rond rijden.
Als je goedkoop uit wil zijn of twee Renault auto's hebt, dan is dit een optie.
Zo snel als ik het kaartje krijg maak ik een kopie en berg ik hem veilig op.
Dan kan het nooit meer mis gaan, zo blijkt dat je zelf op onderzoek moet gaan.
Waar zouden we zijn zonder internet, alle informatie kan je delen en opzoeken.

Wat volgens mij niets uitmaakt, die kaartjes zijn uitwisselbaar.
Enigste waar je het nummer voor nodig hebt is de live service.
Je activeert dat nummer en aan de hand daarvan krijg je updates.
De apps die je koopt of gratis krijgt installeert r-link naar de auto.
Nu ik zelf geen kaartje in de auto heb werkt alles behalve de tomtom.
Zelf wil ik niet met een kopie kaart met het zelfde nummer gaan rond rijden.
Als je goedkoop uit wil zijn of twee Renault auto's hebt, dan is dit een optie.
Zo snel als ik het kaartje krijg maak ik een kopie en berg ik hem veilig op.
Dan kan het nooit meer mis gaan, zo blijkt dat je zelf op onderzoek moet gaan.
Waar zouden we zijn zonder internet, alle informatie kan je delen en opzoeken.

Het kaartje kopiëren ging goed. Nadat ik een stuk had gereden, kwam de melding dat de kaart niet bij deze R-Link hoort. Zomaar een kopie maken gaat dus niet. Jammer.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
De copie staat op de c schijf onder gebruikers -je pc-appdata(deze map moet je zichtbaar maken)Dan local- Renault map en daarin staat je TOMTOM.000 file.Deze file kun je op de kaart kopieren.

1 Dag na het einde van mijn Tom Tom licentie is in mijn account een mogelijkheid ontstaan om de licentie voor 1 of 3 jaar te verlengen. Zojuist heb ik 3 jaar verlengd. Binnen 72 uur zou de licentie geactiveerd zijn. Mijn dealer zij dat deze optie alleen via de dealer kon gaan. Nu is mijn dealer bezig met Renault Nederland om de licentie te activeren. Ik krijg de indruk dat mijn dealer niet goed weet hoe het systeem in elkaar zit. Zelf denk ik dat deze betaalmogelijkheid automatisch verschijnt als je licentie verlopen is. Nu wordt het afwachten op de reactie van mijn dealer. In ieder geval betaal ik nu nergens meer voor.