Hoi bij mijn net aangeschafte Clio is het verlichtingspaneel van de stand van de versnellingspook donker. Het is een automaat maar je kunt dus in het donker niet zien in welke versnelling die zit.
Weet iemand hoe je het lampje kan vervangen?
Display wil wel los maar kan niet omhoog omdat de pook in de weg zit.
Daarnaast doen de lampjes van de kofferbak en dashboard kastje het ook niet.......
Zou dat verband hebben? Lampje van kofferbak is namelijk wel in orde maar krijgt dus geen stroom.
Maar goed daar kan ik mee leven display van pook is belangrijker.
Ik hoor graag of iemand weet hoe het lampje vervangen kan worden.
Verlichting versnellingsindicator automaat
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Verlichting versnellingsindicator automaat
Heb je de zekeringen bekeken is er niet 1 kapot!!!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Ja ik was vanmiddag tot de helft gekomen. Zal morgen de andere helft bekijken
Ik zag in de how to een manier waarop het zou moeten kunnen. Hierbij haalden ze het verlichtingspaneeltje omhoog langs de pook. Dat lukte mij niet. Maar het is nu zo koud dat het kunstof niet echt meegeeft.....
Zekeringen zijn allemaal in orde. Zal iets anders zijn. Moet er nog induiken. Maar hij rijdt prima! Misschien moet ik het gewoon zo laten, maar ja ik wil het graag goed hebben.
Intussen al ontdekt hoe het vervangen moet worden. Makkelijkste middenconsole losmaken vierschroeven. Dan aan de linkerkant van de middenconsole terhoogte van het display kun je voelen dat het lampje vanbuiten zit. Het zit aan de kant van de P. Vanuit daar kun je het lampje er uit trekken met fitting en al.
Hier een foto van de situatie. Links onder zie je het lampje met fitting. Deze kun je eruit hal door hem eruit te trekken.
Niet van bovenaf verwijderen. Dan maak je het glaasje stuk. En het lukt ook niet.

Niet van bovenaf verwijderen. Dan maak je het glaasje stuk. En het lukt ook niet.