Problemen met startonderbreking en bdp sensor

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
joostbokern

Problemen met startonderbreking en bdp sensor

Bericht door joostbokern »

Beste mede clio bezitters,

De laatste maanden heb ik keer op keer problemen met het starten van mijn clio 2 phase 2 (1.4 16V bj 2001). Ik moet eerst geluk hebben dat de startonderbreking eraf gaat (lampje snel knipperen als dit niet het geval is), als dat eenmaal na een paar keer gelukt is moet ik hopen dat de bdp sensor het doet. Hij wilt dan niet aanslaan, je hoort dan wel dat de startmotor draait.
Als ik in dat geval even aan de sensor wiebel dan doet hij het altijd wel.

Ik heb het idee dat deze twee problemen op de een of andere manier gelinkt aan elkaar zijn, als de startonderbreking er zonder moeite afgaat dan heb ik eigenlijk ook nooit last van dat gedoe met de bdp sensor. De bdp sensor heb ik overigens al vervangen voor een blauwe variant, dit heeft tijdelijk even geholpen.

De renault dealer in Nijmegen was niet erg geïnteresseerd en zegt dat ik maar een nieuwe sleutel á €250 moet bestellen (zonder dat ze de auto überhaupt hebben uitgelezen, en wat ik ook niet van plan ben voor zo'n oplichters prijs). Het lijkt mij sterk dat het de sleutel is, aangezien dit probleem bij beide sleutels het geval is.

Wat zou ik nog meer kunnen doen? en is het mogelijk dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben?

Bij voorbaat dank!
fabianoss

Re: Problemen met startonderbreking en bdp sensor

Bericht door fabianoss »

hey joost ik heb precies het zelfde gehad! ligt vaak aan de sleutel informeer even bij verschillende dealers over sleutelprijs hier in oss pobeerde ze mij ook optelichten met belachelijke prijzen ,zat voor werk in boxmeer heb daar een sleutel gekocht voor 150 euro +inleren gekocht alleen het inleren ging dus alleen in oss aangezien mijn auto niet starte. alleen vandaag WEER probleem met startonderbreking weet nog niet het probleem iedergeval je auto moet wel even uitgelezen worden om te kijken waar het probleem ligt wel even rapport erbij vragen!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Check even de HowTo over inleren. Misschien helpt het dat eerst te doen.
joostbokern

Bedankt voor jullie reacties, ik ben hier in Nijmegen naar een sleutel bedrijf geweest en deze heeft er naar gekeken. Hij kon niet echt een probleem vinden, maar heeft wel enige contactpunten voor mij opnieuw gesoldeerd. Deze sleutel doet het beduidend beter als de reserve die niet opnieuw gesoldeerd is. Ook heb ik met de goede sleutel geen problemen meer gehad met de BDP sensor.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Dus het is dan losse contacten in de sleutel!
Als ik het goed lees, dan zou ik de andere sleutel ook opnieuw laten solderen kan nooit meer kosten dan nieuwe sleutel vermoed ik...
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
joostbokern

Ja dat ga ik zeker eens proberen. Het is echter geen 100% oplossing want de nieuw gesoldeerde sleutel hapert soms ook, alleen is dat maar maximaal 2 keer. De andere sleutel moet ik soms wel 8 keer proberen
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”