Clio 2, kopen

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
SvT

Clio 2, kopen

Bericht door SvT »

Hallo, heb al tijdje me rijbewijs en rij al een tijd in een suzuki swift sport uit 2007 maar nu is het wel tijd voor een eigen auto en ben al een tijdje aan het kijken naar een Clio 2, niet de Clio 2 met soort ronde koplampen maar met die 3hoekige koplampen(clio teken in het grill)

Maar waar moet je allemaal op letten? Bij een Clio? Of weten jullie ene goede clio te koop ergens in de buurt van s'-hertogenbosch?

En wat zal ik halen 1.2, 1.4, 1.6? GRAAG INFO HIEROVER! Ik denk zelf een 1.4 16v. Moet wel een beetje vlot zijn maar moet ook weer niet super hard zuipen. Nu rij ik met me stiefpa's auto 45liter op 400km+/- dus dus een beter verbruik is zeker welkom :worship:

Wat de clio absoluut moet hebben;
* 3deurs
* stuurbekrachtiging
* ABS
* Niet teveel hebben gelopen, max 150d km? denk ik? of wat zeggen jullie
* Moet er goed uit zien

En is het normaal? Dat er leuke en mooie clio's staan voor een nette prijs? met lage kilometerstand etc? 2000-3000euro heb je al een hele nette? En wat is echt de maximale kilometerstand voor een clio 2 phase 2? Om lekker lange tijd mee te rijden? Ik hou zelf niet van hoge kilometerstanden
SvT

Re: Clio 2, kopen

Bericht door SvT »

Niemand??
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Staat ook al heel wat over geschreven. Leesvoer zat dus:

https://www.clioclub.info/forum/search.p ... mit=Zoeken

En als je dan nog vragen hebt gewoon gericht stellen :thumbsup:
SvT

Bericht door SvT »

Sorry, maar kan daar niet vinden of ik nou een 1.4 16v of een 1.6 16v zou pakken en wat nou de voor en na delen zijn van deze 2? Eerst dacht ik een 1.4 16v omdat die maar 10pk minder heeft dan de 1.6 16v, maar toch zit stiekem in me achterhoofd om later te gaan chippen. Omdat ik van plan ben om een clio te kopen met een lage kilometerstand max 150dkm en er heeel lang plezier mee te hebben en na een tijd 1.4 gaat vervelen denk ik zo zit ik nu te denken aan een 1.6 16v.

Heb al gevonden waar ik op moet letten bij een Clio danksij de link van Arjan bedankt daarvoor, denk dat ik toch voor een 1.6 16v neem kan je altijd verder uitbreiden met chippen. Aangezien ik er jaren mee wil rijden omdat ik voor een clio ga met een laag kilometerstand lijkt me een 1.6 16v het beste? Verbruik zal hoger zijn maarja dan maar minder 'rondjes rijden' :driving: of denken jullie er anders over? graag reactie hierover en informatie.

Edit: Ik ben niet zo fan van particulier kopers, liefst bij een bedrijf uiteraard. Doe de opleiding automonteur dus verstand heb ik wel zo'n beetje dus weet wel zo'n beetje waar ik op moet letten. Maar weten jullie toevallig een bedrijf die in de omgeving 's-Hertogenbosch zit die clio's verkoopt ofzo? :laugh4:

ps: Alvast mijn excusses als ik veel vraag of mijn vragen verkeerd stel of dubbel.
ksaandor

Bericht door ksaandor »

Als je een monteur in opleiding bent, zou je eigenlijk ook al in de gaten hebben dat chippen op een atmosferische motor geen wonderen doet. Je weet waar je op moet letten, maar geen fan van particuliere kopers? Moet je uiteraard zelf weten, soms kan dit veel geld schelen. In die prijsklasse koop je bij beide vaak auto's zonder garantie, dus 't principe is alsnog om het even.

'T Beste advies dat ik je kan geven... Probeer alles uit, alle knopjes etc etc en ga rijden met zowel koude als warme motor. Vraag bij een bedrijf altijd of je de auto op de brug mag bekijken. T verbruik ligt natuurlijk ook aan jouw rechtervoet, maar de 1.6 16v is een prima motor. Mocht je je echt zorgen maken om t verbruik, pak dan een 1.2 16v. Ook goed en wel een tikkie zuiniger.
SvT

Bericht door SvT »

Denk dat ik een 1.4 16v koop heeft aardig wat pk's voor een 1.4 vind ik dus mooi zat.. Hoe meer pk's hoe zwaarder je rechtervoet gaat worden vind ik :smash: En een 1.4 16v zit als goed is rond de 80euro WA verzekering per maand? En de wegenbelasting rond de 101euro per kwartaal. De 1.6 16v of hoger liggen rond de 130euro p.m aan verzekering
Inbouwkast

Bericht door Inbouwkast »

Ik heb dinsdag nog een Clio 2 op mijn naam gezet (1.6 16v) maar aan die 80 euro WA verzekering kom je nooit. Ik heb nog geen schadevrije jaren opgebouwd en ik betaal 40 euro voor WA+. Wat er dan nog bijkomt is +/- 30 euro aan wegenbelasting per maand. Een 1.6 16v rijdt heerlijk. Lekker vlot en pakt alles prima op. De kilometers die ik er mee heb gereden de afgelopen dagen kom ik op 1:13 gemiddeld
SvT

Bericht door SvT »

En hoe oud ben je als ik mag vragen? Want ik keek bij een random verzekeraar (Unive) en betaal daar voor een 1.6 16v op een 18jarige leeftijd met 0 schadevrij-jaren ruim 117,17 euro per maand voor WA! En voor WA+ betaal ik 129,57euro.

En wegenbelasting betaal ik in Gelderland als ik de belastingsite mag geloven 101euro per kwartaal
Marcel.S

Bericht door Marcel.S »

hoi.

wij zijn net terug van clio jacht.

je wilt een fase 2 ? fase 1 is ook leuk hoor , ik zou gewoon zoeken naar een clio 2 en fase maakt niet uit.
je hebt 1.2 ,1.4,1.6 en 1.2 16v 1.4 16v en 1.6 16v en een enkel met wat meer .

1.2 zou ik links laten liggen de rest is te doen , 1.2 16 v is ongeveer gelijk aan 1.4 dus .

kilometers kun je lekker laag gaan ik zou niet hoger gaan dan 160000 dan heb je keus genoeg
de prijs is gemiddeld 1500 euro de meeste zijn lager .

succes en ben benieuwd
Inbouwkast

Bericht door Inbouwkast »

Ik ben 24 jaar. Kijk eens op http://www.independer.nl Normaal regel ik mijn verzekeringen via Interpolis/Rabobank maar nu heb ik mijn verzekering via Allsecure lopen. Scheelt mij toch al weer een aantal euro's in de maand. Wat ik zo zag is Unive bij deze auto een van de duurste verzekeraars
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”