SD kaart valt regelmatig weg in Rlink
SD kaart valt regelmatig weg in Rlink
Regelmatig zegt mijn rlink op willekeurige momenten opeens dat er geen sd kaart meer is aangesloten. Enorm vervelend, vooral tijdens het rijden als er een route is ingesteld, gezien de navigatie dan zegt dat er geen kaarten te vinden zijn en stopt met navigeren.
Dit gebeurt echt willekeurig, soms als ik net 5 minuten rijdt, soms gaat het dagen goed. Enige manier waarop deze weer gepakt wordt is als ik de rlink terug zet naar fabrieksinstellingen, of het kaartje even verbind met de pc, en de rlink toolbox deze checkt.
Het valt wel op dat als de rlink is gereset, het kaartje weer pakt, dat vlak daarna het meldingicoon verschijnt, en de rlink aangeeft dat er een update is geïnstalleerd.
Heeft iemand anders dit ook gehad? Ben bang dat de dealer hier niet veel mee kan, vandaar mijn vraag hier. Uiteraard ga ik binnenkort wel even langs.
Dit gebeurt echt willekeurig, soms als ik net 5 minuten rijdt, soms gaat het dagen goed. Enige manier waarop deze weer gepakt wordt is als ik de rlink terug zet naar fabrieksinstellingen, of het kaartje even verbind met de pc, en de rlink toolbox deze checkt.
Het valt wel op dat als de rlink is gereset, het kaartje weer pakt, dat vlak daarna het meldingicoon verschijnt, en de rlink aangeeft dat er een update is geïnstalleerd.
Heeft iemand anders dit ook gehad? Ben bang dat de dealer hier niet veel mee kan, vandaar mijn vraag hier. Uiteraard ga ik binnenkort wel even langs.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Re: SD kaart valt regelmatig weg in Rlink
Ik denk dat het beter is eens een format te doen en dan de 00 file er weer terug op zetten.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Misschien zit daar het probleem wel, als ik de kaart in mijn computer doe is deze helemaal leeg. Updaten en dergelijke werkt prima, maar zie helemaal niets op het kaartje. Wordt wellicht een nieuw kaartje 

Ik heb de backup vanuit Rlink teruggezet op het kaartje, na deze geformatteerd te hebben. Tevens had ik nog een 8GB kaartje liggen, ook daar deze backup op teruggezet. Beiden worden goed herkent door Rlink Toolbox, en ik ga ze eens in de auto proberen.
Laten we hopen dat dit de oplossing is, zo niet, dan meld ik me weer even
Laten we hopen dat dit de oplossing is, zo niet, dan meld ik me weer even

Ik zou het graag horen, want ik heb precies hetzelfde! 

Kaartje geformatteerd en tomtom.000 teruggezet, maar Rlink herkent de kaarten helemaal niet meer. Ziet wel dat er een SD kaart is geplaatst, maar geen navigatie kaarten te bekennen.
Heb het kaartje geformatteerd als fat, fat32 en ntfs, ook gesynchroniseeerd via myrenault en de rlink toolbox, maar helaas. Iemand nog tips qua formatteren en terugplaatsen welke ik nog niet heb geprobeerd?
Wordt even langs de dealer komende week
Heb het kaartje geformatteerd als fat, fat32 en ntfs, ook gesynchroniseeerd via myrenault en de rlink toolbox, maar helaas. Iemand nog tips qua formatteren en terugplaatsen welke ik nog niet heb geprobeerd?
Wordt even langs de dealer komende week

En weer even een aanvulling: het werkt!
De kaart even compleet geformatteerd (dus niet snelformatteren) als FAT indeling. TOMTOM.000 teruggezet hierna.
RLink Toolbox herkent de kaart dan weer als eigen en kan hiermee overweg.
Hierna heb ik het volgende gedaan:
- Inloggen op MyRenault
- Klik op Rlink / Mijn producten / Mijn producten beheren
- Klik hierna op de beheerknop naast SD Kaart, en vink eventueel de navigatiekaar uit, en klik op synchroniseren
- RLink Toolbox voert nu wat werk uit op de SD kaart (zo niet, klik even op Start mijn downloads)
- Doe hierna hetzelfde, maar vink nu de navigatiekaarten aan, en klik op synchroniseren
- RLink Toolbox is weer even bezig met je kaartje om deze te updaten
Zodra deze klaar is, het kaartje in de RLink doen in je auto, en deze vind een update.
Klik op accepteren van de update, en na een aantal minuten werkt alles weer als voorheen.
Op het kaartje zie ik in mijn computer nu ook gewoon het bestand tomtomt.000 staan, waar ik voorheen niks zag staan.
Gevoel is er dus beter bij, maar mocht het niet blijven werken, dan meld ik me weer
De kaart even compleet geformatteerd (dus niet snelformatteren) als FAT indeling. TOMTOM.000 teruggezet hierna.
RLink Toolbox herkent de kaart dan weer als eigen en kan hiermee overweg.
Hierna heb ik het volgende gedaan:
- Inloggen op MyRenault
- Klik op Rlink / Mijn producten / Mijn producten beheren
- Klik hierna op de beheerknop naast SD Kaart, en vink eventueel de navigatiekaar uit, en klik op synchroniseren
- RLink Toolbox voert nu wat werk uit op de SD kaart (zo niet, klik even op Start mijn downloads)
- Doe hierna hetzelfde, maar vink nu de navigatiekaarten aan, en klik op synchroniseren
- RLink Toolbox is weer even bezig met je kaartje om deze te updaten
Zodra deze klaar is, het kaartje in de RLink doen in je auto, en deze vind een update.
Klik op accepteren van de update, en na een aantal minuten werkt alles weer als voorheen.
Op het kaartje zie ik in mijn computer nu ook gewoon het bestand tomtomt.000 staan, waar ik voorheen niks zag staan.
Gevoel is er dus beter bij, maar mocht het niet blijven werken, dan meld ik me weer

Ook ik heb dit probleem en dit is een bekend probleem bij Renault waar op dit moment aan wordt gewerkt. Het is geen probleem dat door opnieuw installeren, formatteren of updaten kan worden opgelost. Ik heb dit te horen gekregen van de dealer die mij ook het bericht van Renault zelf heeft laten zien.
Het schijnt een probleem te zijn met de temperatuur waardoor een deel van de electronica uitvalt bij vanuit koude toestand oplopend naar ca. 10 graden.
Ik helaas nog niet mogen horen wanneer zij denken het probleem opgelost te hebben.
Het schijnt een probleem te zijn met de temperatuur waardoor een deel van de electronica uitvalt bij vanuit koude toestand oplopend naar ca. 10 graden.
Ik helaas nog niet mogen horen wanneer zij denken het probleem opgelost te hebben.
Ah helaas, kwam inderdaad weer voor dat de kaarten wegvielen.
Ben benieuwd wanneer ze hier meer over weten, mijn dealer wist in ieder geval nog van niks. Erg vervelend. Gertje, wil jij ons op de hoogte houden als je meer weet?
Ben benieuwd wanneer ze hier meer over weten, mijn dealer wist in ieder geval nog van niks. Erg vervelend. Gertje, wil jij ons op de hoogte houden als je meer weet?
Onder het motto buiten de box denken heb ik gisteren een USB stick geformatteerd en daar tomtom.000 op geplaatst. Vanochtend van Rotterdam naar Breda genavigeerd, en dat ging prima op alleen de USB stick.
Wellicht dat dit een tussenoplossing is tot Renault met een definitieve oplossing komt?
Mocht ook dit niet blijven werken geef ik weer een seintje.
Update: Helaas, ook dat werkt niet... Wachten op Renault dus...
Wellicht dat dit een tussenoplossing is tot Renault met een definitieve oplossing komt?
Mocht ook dit niet blijven werken geef ik weer een seintje.
Update: Helaas, ook dat werkt niet... Wachten op Renault dus...
Ondertussen 10 dagen verder en helaas nog geen oplossing. Inmiddels ook contact gehad met Renault Klanten Relaties waar ik het probleem ook gemeld heb en gemeld dat ik nu toch graag een oplossing zou willen. Ook hier hebben zij mij gemeld dat het een bekend probleem is waar druk aan wordt gewerkt maar geen oplossing voor is (vreemd dat dealers dit niet weten!!!). Ik heb de toezegging gekregen zodra er een oplossing bekend is dit aan mij gemeld zal worden. Ik heb ook nog voorgesteld mijn R-Link systeem te vervangen maar dat is volgens zeggen niet de oplossing ondanks dat het probleem zich niet in ieder systeem zich voordoet.
Het probleem op dit moment bij een temperatuur rond de 6 graden is dat bij een koude start of vlak erna de kaarten (SD kaart) en de USB stick met muziek uitvallen. Na een herstel naar fabrieksinstellingen of de auto uitschakelen en voor ca. 10 minuten afgesloten te laten staan is het systeem weer beschikbaar tot de auto weer volledig is afgekoeld.
Tevens merk ik steeds meer (als het systeem werkt) dat de internet verbinding en TomTom Live services niet functioneren!
Zodra ik nieuwe informatie beschikbaar heb zal ik dit hier melden. Ik raad iedereen met dit probleem aan te bellen met Renault Klanten Relaties waar het probleem wordt geregistreerd zodat de omvang van het probleem bekend wordt.
Ik hoor graag ook ervaring van anderen.
Ondanks alles
voor iedereen een prettige jaarwisseling en voorspoedig 2014.
Het probleem op dit moment bij een temperatuur rond de 6 graden is dat bij een koude start of vlak erna de kaarten (SD kaart) en de USB stick met muziek uitvallen. Na een herstel naar fabrieksinstellingen of de auto uitschakelen en voor ca. 10 minuten afgesloten te laten staan is het systeem weer beschikbaar tot de auto weer volledig is afgekoeld.
Tevens merk ik steeds meer (als het systeem werkt) dat de internet verbinding en TomTom Live services niet functioneren!
Zodra ik nieuwe informatie beschikbaar heb zal ik dit hier melden. Ik raad iedereen met dit probleem aan te bellen met Renault Klanten Relaties waar het probleem wordt geregistreerd zodat de omvang van het probleem bekend wordt.
Ik hoor graag ook ervaring van anderen.
Ondanks alles

- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Ben best wel blij dat ik medianav heb die is tot nu toe nog steeds probleemloos.
Maar toch succes met jou probleem en een goed uiteinde en een gezond begin.
Maar toch succes met jou probleem en een goed uiteinde en een gezond begin.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik heb het zelfde probleem. Het lijkt erop dat het blokje met de USB aansluiting en de sd kaart geen connectie meer heeft met het systeem zelf. Bij mij valt zowel de kaart als de muziek op de stick weg. Zeer irritant dit. Heb de auto nu een week en ben er eerlijk gezegd al weer klaar mee. Moet van de week naar duitsland... Wordt een losse tomtom ben ik bang. Beetje jammer dit. Dealer zegt.... Kijk het nog even aan.... Lijkt me niet echt iets oplossen. Is er eigenlijk iemand die dit probleem niet heeft want dan wil ik gewoon een nieuw systeem.
Ik heb afgelopen week nog contact gehad met zowel de dealer als Renault Klant Relaties. De dealer kon mij vertellen dat er nog steeds geen oplossing is. Renault Klant relaties zou ik door terug gebeld worden maar daar wacht ik helaas nog steeds op. De tijdelijke oplossing voor je reis naar Duitsland is na het uitvallen van het systeem bij een tankstation koffie gaan drinken (ca. 15 min) hierna start het systeem normaal op en zolang de motor warm blijft zal het systeem blijven werken.
Dank je voor de reactie Gertje. Wat ook werkt bij mij is een fabrieksherstel tijdens het rijden. Moet ik wel alles opnieuw instellen, inclusief de route natuurlijk. Gisteren was het zelfs nog gekker... Ik startte de motor en geen kaarten vanaf het begin. Raar probleem dit. Maar verder... De gt rijdt fantastish! Wat dat beteft zit autoweek er compleet naast.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Wat ik niet snap is het volgende bij mijn clio 4 2012 met medianav heb ik geen kaartje nodig voor navigatie is alleen voor de update te gebruiken en daarna voor muziek dus als ik de navigatie gebruik gebruikt hij geen kaartje is dat bij de R-link wel het geval
Laatst gewijzigd door goodje op 19 jan 2014 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
Bij Rlink moet volgens mij de sd kaart er in blijven zitten Jos!
-
- forum starter
- Contacteer:
Iemand die problemen ondervindt met SD-kaartje al eens een USB-cardreader met de SD-card in de USB poort gestopt? Werkt het dan wel?
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
Ook dan werkt het niet, de USB poort werkt dan ook niet meer.
Maar.... Helaas nog geen positieve reacties. Ik kan me toch niet voorstellen dat iedereen dit probleem heeft. Ben nu aan het testen zonder usb stick. Tot nu toe gaat het goed. Ben benieuwd.
Helaas!!!!! usb stick heeft er niks mee te maken. Vandaag naar de dealer geweest.... Idd geen oplossing voorhanden. Heel vreemd allemaal! Baal als een stekker eigenlijk,
Wij hebben al een tijdje hetzelfde probleem met de R-Link in de Clio GT.
Wagen is gisteren binnen geweest bij dealer hiervoor. Advies van Renault was om de hele unit te vervangen.
Wagen gaat volgende week dinsdag terug binnen hiervoor.
Ik ben benieuwd of het dan opgelost is. Ik zal zeker nog iets laten weten.
De dealer gaf trouwens aan dat er wel vrij veel problemen zijn momenteel met r-link en medianav.
Wagen is gisteren binnen geweest bij dealer hiervoor. Advies van Renault was om de hele unit te vervangen.
Wagen gaat volgende week dinsdag terug binnen hiervoor.
Ik ben benieuwd of het dan opgelost is. Ik zal zeker nog iets laten weten.
De dealer gaf trouwens aan dat er wel vrij veel problemen zijn momenteel met r-link en medianav.
- Peter (SH Reklame)
- Sponsor/aanbieder
- Contacteer:
Hier ook problemen met voornamelijk de kaart. Ook een Clio GT.
Dus 3 GT's (?) op het forum met alle 3 hetzelfde probleem?
Dus 3 GT's (?) op het forum met alle 3 hetzelfde probleem?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Hier geen problemen met rlink .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- Peter (SH Reklame)
- Sponsor/aanbieder
- Contacteer:
Jij hebt ook geen GT!
Op dit moment heb ik een heel erg dure radio in mijn Clio, aangezien de rest van de functies uitvallen en 90 % van de tijd niet beschikbaar zijn.
Verder zonde dat ik 1/3 van de tijd geen gebruik kan maken van de "gratis" service's
Op andere fora wordt je ook niet echt vrolijk van de berichtgevingen.
Net een boze mail naar de dealer gestuurd. Hoewel hij hier ook niets aan kan doen.

Op dit moment heb ik een heel erg dure radio in mijn Clio, aangezien de rest van de functies uitvallen en 90 % van de tijd niet beschikbaar zijn.
Verder zonde dat ik 1/3 van de tijd geen gebruik kan maken van de "gratis" service's
Op andere fora wordt je ook niet echt vrolijk van de berichtgevingen.
Net een boze mail naar de dealer gestuurd. Hoewel hij hier ook niets aan kan doen.