R-link instellingen niet te benaderen

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
sparerib

R-link instellingen niet te benaderen

Bericht door sparerib »

Vandaag mijn Clio Estate met R-Link in ontvangst mogen nemen. Ik kom alleen niet op het scherm met de instellingen (pijltje naar links op het home scherm). Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Heb al eea geprobeerd zoals kaartje eruit, auto uit en aan enz.

Thanks!
martijnm
forum starter
Contacteer:

Re: R-link instellingen niet te benaderen

Bericht door martijnm »

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met 'pijltje naar links op het home scherm', want links onder in het home scherm staat bij mij 'menu'. In dat menu zitten de instellingen 'verstopt'.
sparerib

Bericht door sparerib »

Er staat bij mij geen 'Menu', maar een pijltje naar links... En er gebeurt niets als ik daarop druk. Ik kan dus niet bij 'Navigatie', 'Multimedia', enz. komen.
Stellingen90

Bericht door Stellingen90 »

Weet je zeker dat je op "home" scherm staat. Dat is dus het scherm dat is onderverdeeld in 2, 3 of 4 onderdelen: radio instelling, stuk navigatie, stukje ECO etc. Druk anders eerst eens op de fysieke "home" knop van je R-link. Staat aan de rechterkant NAAST het scherm ongeveer in het midden (ronde knop met een "huisje" erop).
sparerib

Bericht door sparerib »

Marius, dankjewel voor het meedenken. Ja ik sta echt op het 'start scherm' met de 3 vakjes en heb ook meermaals op die knop met huisje gedrukt. Het is helaas iets gecompliceerder dan dit ben ik bang.
Stellingen90

Inderdaad, dit is gecompliceerder.... Ik zou maar even bij de dealer langsgaan, kan die eens goed kijken!!

Succes ermee...
sparerib

Bericht door sparerib »

Ik ga in ieder geval even proberen of ik r-link kan updaten volgens de How-to op het forum. En misschien is r-link ook nog wel niet helemaal goed geactiveerd. Ben overigens bij aflevering al erg goed geholpen door de chauffeur van de dealer. Hij heeft ook ca. 5 belletjes met verschillende mensen gepleegd om het te proberen te verhelpen. Wordt vervolgd! :-)
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

Pijltje naar links is de back-button, verder terug dan je homescreen kan je niet vandaar dat ie niet reageert. Pas als je echt iets opstart zou je met het pijltje naar links weer naar het vorige scherm moeten. Zelfde als bij een Android telefoon. Als je bij de instellingen wilt dan moet je naar het homescreen gaan en dan op menu drukken.

Of ik zie het verkeerd?
Afbeelding
Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
sparerib

Bericht door sparerib »

@Nyana, Nee, in de basis zie je het goed. Ik heb dus alleen ipv het knopje 'Menu' een knopje met een pijltje naar links erin. Dat lijkt dus niet te kloppen.

Ik heb net even op MyRenault gekeken en het Discovery pack geeft als status aan: 'Activering tijdens de behandeling'. Het lijkt er dus op dat eea nog niet volledig geactiveerd is. Als ik het zo zie is alles ook pas gisteren geactiveerd (alle onderdelen geven aan dat ze op 26-11 aangeschaft zijn) en hier op het forum lees ik wel meer verhalen over een activeringstermijn van ca. 48 uur. Ik wacht dus nog maar even geduldig af.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
sparerib

Bericht door sparerib »

Als ik de auto start dan heb ik helemaal geen knoppen onderin beeld staan, valt me nu op. Als ik dan naar bv. TomTom ga en weer terug ga naar het hoofdscherm, blijven de knoppen van TomTom staan. Vandaar dat het 'pijltje naar links' op de plaats van de knop 'Menu' staat en niets doet. Dit is ook zo als ik naar de radio ga en weer terug. Maar het knopje 'Menu' heb ik nu nog steeds niet gezien...

Heb inmiddels ook al mijn SD kaart geupdate via de RLinkToolbox, er is daarna een systeemupdate geïnstalleerd, maar er is verder niets veranderd.

Discovery Pack staat ook nog steeds op 'Activering tijdens de behandeling', terwijl ik de auto inmiddels 3 dagen in bezit heb...

Iemand nog enig idee of wordt het een bezoekje aan de dealer?
Stellingen90

Dus ook op het hoofdscherm (dat scherm onderverdeeld in verschillende "vakjes") geen enkele knop? Er horen er drie te staan geloof ik. In ieder geval "menu" linksonder, een "ster" middenonder en rechtsonder ook nog iets maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Als er niets staat zou ik maar eens naar de dealer gaan, want mijns inziens heeft dat met Discovery niets te maken (dat is voor de internet verbinding). Als de knoppen ontbreken kun je je R-link helemaal niet bedienen, want zonder "menu" kom je nergens om instellingen aan te passen of te veranderen.
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Zekering 23 er fff uit halen en weer terug zetten?

Moeilijk aan te geven waar die zit, blik achterin handleiding beste optie.

Zit op de 3e rij van boven, meest rechtse zekering.

Op binnenzijde deksel van zekeringenkastje zit een geel klein pincetje om de zekering eruit te trekken.

Na een minuut de zekering weer terug en R-Link start opnieuw op.

Maak je niets kapot mee, misschien helpt het.

Succes, Ben...

PS en als je op de home-toets drukt, boven de volume-knop, wat gebeurt er dan?
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
sparerib

Bericht door sparerib »

Dankje @Marius en @Berkens. Ik zal even kijken of ik die zekering kan vinden en of ik die eruit ga halen. Heb ook vrijdag de dealer een e-mail gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Wil ik ook nog even afwachten. En anders ga ik zelf even met Renault bellen.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”