Volumeregeling(en) R-Link

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
martijnm
forum starter
Contacteer:

Volumeregeling(en) R-Link

Bericht door martijnm »

Het komt met enige regelmaat voor dat ik de radio harder zet, terwijl TomTom aan het praten is. Resultaat is een schreeuwende Tom en nog steeds te zachte radio. Ook het omgekeerde komt regelmatig voor, waardoor Tom niet meer te horen is.

Is er een mogelijkheid om de verhouding tussen alle signalen en stemmen vast te zetten, zodat de volumeknop alleen het totale volume regelt?
Nyana
forum starter
Contacteer:

Re: Volumeregeling(en) R-Link

Bericht door Nyana »

Je regelt met de volumeregelaar alleen dat gene wat op dat moment afgespeeld wordt. Speelt er niks dan regel je de algemene volume, maar zo is er ook volume voor apps, navigatie en telefoon. Deze kan je pas inregelen op het moment dat de bron gebruikt wordt. Het irritante bij Coyote bv is als je het algemene volume aan het veranderen bent, en Coyote komt er ineens tussendoor dan zit je direct het volume van Coyote aan te passen.

Een setup menu voor alle geluiden in 1 scherm ben in nog niet tegengekomen.

Edit: Zo onthoudt de auto bijvoorbeeld ook de helderheid van je dashbord bij avond- en dimlicht. Overdag heb ik mijn helderheid hoog staan, maar als het gaat schemeren en het grootlicht springt aan, dan past het dashbord zich ook aan. Kan je ook alleen maar aanpassen door eerst je verlichting in te regelen, dan je helderheid en zo voor iedere verlichtingstand.
Afbeelding
Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”