Wat voor versterker en hoeveel watt nodig?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Sharkpoonx

Wat voor versterker en hoeveel watt nodig?

Bericht door Sharkpoonx »

Hallo, ik heb van het weekend 2 subwoofer 500 watt gehad zie foto hieronder. Kwam er net achter dat de versterker die ik had liggen kapot is. door een kleine versterker aan te sluiten die het wel deed. alleen mijn vraag is :huh: : Hoeveel watt versterker heb ik nodig om deze 2 subs voluit te draaien en later nog uit te kunnen breiden als het nodig is. Ik hoor graag wat advies.

Mvg Youri :driving:

(foto is wat stoffig maar heb ze helemaal gereinigt en zien er weer beter uit :smash: )
Afbeelding
-Leon-
beginner
Contacteer:

Re: Wat voor versterker en hoeveel watt nodig?

Bericht door -Leon- »

Als je wat meer specs hebt van de subwoofers kan ik je wel een beetje op weg helpen.

Wat het belangrijkste is om te weten is het RMS vermogen, hoeveel Ohm de spoelen zijn en of het enkel of dubbelspoels subwoofers zijn.
Sharkpoonx

4ohm zijn de spoelen staat achterop de subs maar 500 total power watt, 250 RMS en de rest weet ik niet. Heb ze ook maar gekregen
-Leon-
beginner
Contacteer:

Bericht door -Leon- »

Dit is al voldoende informatie :thumbsup:

Wat je een beetje als richtlijn aan moet houden om optimaal een subwoofer aan te sturen is dat je het vermogen hebt wat de woofers nodig hebben + een beetje extra.

Ik heb bijvoorbeeld 290 watt Rms op een woofertje staan van 250 rms.

Voor de subwoofers zal het dus optimaal zijn om een mono-versterker (monoblock) te kopen van minimaal 500 watt rms op 2 ohm zodat je de subwoofers parallel aan kan sluiten.

Of een 2-kanaler welke per uitgang 250 watt rms kan geven.

Of een 4 kanaler welke gebrugd op 4 ohm 250watt rms kan geven.
Sharkpoonx

Harstikke bedankt voor jouw hulp! :thumbsup: Mvg Youri
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”