Actieradius aanduiding
Actieradius aanduiding
Het viel mij op dat de boordcomputer stopt met het aangeven van de actieradius zodra de naald van de benzinemeter in het oranje vlak staat en het lampje van de benzinepomp gaat branden. Het laatste getal dat ik zag dat de boordcomputer aangaf was een actieradius van 100 km. Daarna gaf hij alleen maar streepjes aan.
Is dat jullie ook opgevallen?
Bij mijn vorige auto (polo) gaf de boordcomputer de actieradius voortdurend aan, ook als de tank bijna leeg was.
Is dat jullie ook opgevallen?
Bij mijn vorige auto (polo) gaf de boordcomputer de actieradius voortdurend aan, ook als de tank bijna leeg was.
Re: Actieradius aanduiding
Yep, is normaal. Voorgaande Clio's (en Megane's & Scénics) deden dit ook.
Ik denk dat Renault zo het risico wil uitsluiten dat je met een actieradius van nog 25km komt stil te staan... Als je ziet hoe die actieradius verandert doorheen een rit, is dat ook begrijpelijk.
Ik had ooit een Toyota en die telt netjes af tot 0, en hoewel ik soms nog net niet bij de pomp was dan, kwam dat toch aardig in de buurt van een echt lege bak...
Ik denk dat Renault zo het risico wil uitsluiten dat je met een actieradius van nog 25km komt stil te staan... Als je ziet hoe die actieradius verandert doorheen een rit, is dat ook begrijpelijk.
Ik had ooit een Toyota en die telt netjes af tot 0, en hoewel ik soms nog net niet bij de pomp was dan, kwam dat toch aardig in de buurt van een echt lege bak...
kan ook wel kloppen ook 100 en dan ---
met als resultaat dat ik nog met moeite 40/50 km kan rijden.
met als resultaat dat ik nog met moeite 40/50 km kan rijden.
Boordcomputer doet altijd een schatting. Zodra de reserve stand wordt bereikt geeft de boordcomputer --- aan en heb je dus nog 4 of 5 liter in de tank. Beter is het niet zo ver leeg te rijden. Op den duur komt er altijd wel wat drab in de tank en die zuig je dan het brandstoffilter in die dan verstopt raakt waardoor de motor geen (of niet genoeg) brandstof krijgt.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Zover wil ik nooit gaan bij 1/4 tank gaat de slang er weer in!!!!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
-
- beginner
- Contacteer:
grappig dat je hier het verschil ziet tussen mensen met een volkswagen/audi verleden en renault mensen.
ik was ook altijd gewend dat de boordcomputer tot 0km terug loopt (golf,polo,a2,a3) en nu de clio die bij mij als hij in reserve gaat van +/- 145 km naar --- overgaat.
ik heb nog nooit gehoord dat er VW/audi rijders zijn die problemen hebben met het tot 0km gaan van een boordcomputer.
en ook het drap verhaal heb ik in VW/audi kringen nooit gehoord.
achja .. het is niet anders dus we moeten het er wel mee doen :-)
ik was ook altijd gewend dat de boordcomputer tot 0km terug loopt (golf,polo,a2,a3) en nu de clio die bij mij als hij in reserve gaat van +/- 145 km naar --- overgaat.
ik heb nog nooit gehoord dat er VW/audi rijders zijn die problemen hebben met het tot 0km gaan van een boordcomputer.
en ook het drap verhaal heb ik in VW/audi kringen nooit gehoord.
achja .. het is niet anders dus we moeten het er wel mee doen :-)
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
Volgens mij hoor je dit hier vaker :
Appels met peren vergelijken....
Appels met peren vergelijken....