Xenon passagierskant werkt niet (andere kant wel)

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Xenon passagierskant werkt niet (andere kant wel)

Bericht door xeoMe »

Hoi leden,

Vanmiddag me setje xenon gekregen en wou deze net inbouwen.
Beide xenon getest en werken prima (getest @ bestuurderskant)
Xenon bij de passagierskant werkt alleen niet, de normale lamp die ik erin had werkt wel maar xenon niet???

De connector is een beetje geoxideerd maar waarom werkt de normale lamp wel en de xenon niet.
Ik heb beide xenon modules geprobeerd aan de passagierskant en beide werken niet.
Kabels zitten verder allemaal goed aangesloten.

connector foto:
Afbeelding

iemand ideeën?
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Re: Xenon passagierskant werkt niet (andere kant wel)

Bericht door xeoMe »

misschien iets met de kleuren?

Deze werkt wel (Zwart & Blank)
Afbeelding

Deze werkt niet (Geel & Blank)
Afbeelding

Wat info waar ik niet van weet maar misschien kan iemand het omzetten naar beginnerstaal (geen google translate)

The headlight fuse is blown. Double-check either by inspection or plugging in the halogen bulb to see if it lights up (if it does, the fuse is okay). Replace with a 15 amp fuse if needed.
• The polarity is incorrect. Make sure that the polarity setting is the same as the other side of the vehicle.
• There may be a malfunctioning part. To determine this, simply swap the ballast from the non-working side to the working side to see if the problem follows. Do the same for the bulb. Whichever part that the problem follows is the culprit.
• If even after swapping parts the problem persists on the same side, there is a voltage problem with the vehicle. Hook up a relay to bypass this problem.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Punt 1 is de zekering, die is bij jou goed want je halogeen werkt nog.
Punt 2 is de polariteit. Hier heb ik geen verstand van maar ik neem aan dat die ook gewoon goed is.
Punt 3 is een defect onderdeel. Dit is het ook niet omdat jij onderling de ballasten hebt uitgewisseld en alleen jouw passagierskant het niet doet.
Punt 4 gaat over een voltage probleem. Kan inderdaad opgelost worden met een relais dus je zou dat kunnen proberen.

Ik heb verder ook maar heel weinig verstand van elektronica dus met relais etc. kan ik je niet helpen.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Bericht door xeoMe »

thnx, ik heb een relais uit china besteld voor 4 euro maar dit duurt een lange tijd helaas dus ik ga denk maar een relais uit nederland halen die is wel snel 20 euro maarja.
mmmark84
beginner
Contacteer:

Bericht door mmmark84 »

Ik denk dat de polariteit is omgedraaid.

Voor een Halogeen lamp maakt het niet uit of de + en - zijn omgedraaid, voor je hoogspanningsmodule van je xenon maakt het wel uit.
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Bericht door xeoMe »

Ik heb de connector die ik in het xenonsetje moet pluggen vele malen omgedraaid etc. dit hielp ook niet.
Bij de bestuurderskant (werkende kant) merkte ik wel als ik de connector omdraai dat hij het niet meer doet, vandaar dat ik dit ook vele malen heb nagekeken bij de passagierskant (niet werkende kant) helaas zonder succes! :(

Ik ben opzoek naar een relais (relay) setje maar hier in nederland kan ik niks vinden? op ebay vindt ik veel kabels maar hier in nederland kan ik er niks over vinden, gebruik ik de verkeerde zoekopdracht? Kunnen jullie wel wat vinden?

Edit: belangrijke tip misschien, mijn halogeenlamp doet het maar op 1 manier hoe de connector erin gaan, ik dacht dat dit op beide manieren kon?
Als ik mijn halogeenlamp loshaal en ik draai de connector en sluit hem weer aan doet hij het dus niet, ik dacht dat dit niks mocht uitmaken?

https://kejo.securearea.eu/Webwinkel-Pr ... elset.html
Dit net besteld hopelijk morgen binnen dan snel inbouwen op me werk als het lukt :)
xeoMe
forum starter
Contacteer:

Bericht door xeoMe »

Jaja net de relais kabelset erin gedaan met veel moeite en zelf wat dingen zelf tweaken doen ze het eindelijk!
beide xenonlichten werken nu woohoo koste ff veel tijd, research en moeite maar dan heb je ook wat!

Bedankt voor iedereen die me heeft geholpen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”