iemand ervaring met Galaxy S3 en BT in Clio

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Mooky
forum starter
Contacteer:

iemand ervaring met Galaxy S3 en BT in Clio

Bericht door Mooky »

Mijn vrouw heeft gelezen dat er nogal wat problemen waren met de verbinding tussen de BT van de auto en de Samsung Galaxy SIII. Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft en dit wil delen met ons?

Nodeloos om te vertellen dat wij een SIII hebben en willen deze gebruiken voor Handsfree bellen en streamen van muziek,maar doe het toch :joker:
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: iemand ervaring met Galaxy S3 en BT in Clio

Bericht door sj0ertum »

Het licht ook veel aan de versie van de software die je gebruikt, maar normaal gesproken lijkt het me dat deze telefoon wel wordt ondersteund.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Precies wat ik dacht, maar volgens mijn vrouw was er het nodige leed te lezen over extreme haperingen en zelfs complete vastlopers van het clio systeem, en moest vervolgens door de garage worden reset...

Omdat er zoveel te vinden is op het internet is het moeilijk om 'betrouwbare' informatie te vinden. Op dit forum lees ik (naar mijn mening) informatie van betrouwbare bronnen. Daarom mijn vraag hier aan jullie. Dat wil zeggen als iemand deze combinatie gebruikt natuurlijk :grin:

PS sj0ertum, bedankt nog voor je poets tutorial! =) Ga ik eens gebruik van maken!
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Van wat ik lees op het forum worden de meesten niet heel vrolijk van het standaard geïntegreerde multimedia systeem. Bellen geeft blijkbaar enorme ruis, het systeem blijft wel eens hangen en telefoonboeken die niet volledig worden weergeven. Alles bij elkaar maken de opmerkingen op dit forum mij nog niet erg enthousiast over dit systeem.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Nu maar hopen dat ze met een systeemupdate / patch /firmware komen om dit te verhelpen. Het zou toch wel erg raar zijn om hiermee te adverteren als sterke pluspunt, terwijl het houtje touwtje is en maar halfbakken werkt.
Het is naar mijn mening toch onmisbare functie die BT verbinding met je telefoon...
Laatst gewijzigd door Roland op 05 jun 2013 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd reageren met de reageer knop
Dré
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dré »

Telefoneren eenmaal geprobeerd, was ok. Muziek streamen ging met haperingen. Telefoonboek is niet volledig. S3
Android 4.1.2
Laatst gewijzigd door Dré op 05 jun 2013 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
DrDoom
beginner
Contacteer:

Bericht door DrDoom »

Je telefoon updaten naar Jellybean 4.1 of hoger.
Wij hadden het zelfde probleem, na het updaten ging het van een leien dakje.
Sinds 12-04-2013 Clio IV Energy dCi 90 Stop en Start Dynamique eco2
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Ah! Kijk dit is goed nieuws! Updaten is dus de clue!

Bedankt allemaal voor het reageren :thumbsup:
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

Het kan ook te maken hebben met welke versie Bluetooth je telefoon en ontvanger hebben, zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth ... 3.0_.2B_HS en https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Bluetooth_v4.0

Ik heb een zelfde soort probleem met mijn racefiets (heel ander topic, ik weet het) daarin zit ook elektronica geïntegreerd om zaken als snelheid, cadans en vermogen te meten en te versturen naar een fietscomputer. Zo zijn er ook diverse apps voor je telefoon te verkrijgen om deze data uit te lezen (Runkeeper, Strava, Endomondo etc etc). Nu heb ik de luxe positie om zowel Android, iOS en Windows Phone te testen en alle 3 met verschillende resultaten.

Terug naar de auto. BT4 is een lage stroomverbruik variant van de BT standaard. Deze vind je steeds meer terug in modere GSM's en en multimediasystemen omdat het minder stroom wegtrekt van je devices. Alleen willen BT3 en BT4 niet lekker met elkaar communiceren als gevolg van verschillen in standaarden.

Jouw Galaxy S3 gebruikt BT4, wellicht dat Renault nog BT3 in R-Link of andere navi's gebruik, ik kan hierover geen specs vinden.
Afbeelding
Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
clio4driver

Bericht door clio4driver »

Ik had een Galaxy S2 en geen enkele probleem met de Media-nav.
Gebruik nu een Galaxy S4, en ook hiermee geen enkele probleem met de Media-nav.
Maar als je hem koppelt, moet je wel je telefoon in de gaten houden, want deze vraagt of je ook de gegevens wil zenden.
Je moet dit dan wel aanvinken, anders werkt je telefoonboek niet op de Media-nav.
Dit hoeft maar 1 keer, als je vervolgens de telefoonboek op je telefoon aanpast, wordt dit automatisch overgenomen op je Media-nav.
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Bedankt voor je tip aangaande de Sync. Dat zijn echt van die dingen die je zo over het hoofd ziet en je leven zuur maken. :laugh4:
Nyana schreef:Het kan ook te maken hebben met welke versie Bluetooth je telefoon en ontvanger hebben, zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth ... 3.0_.2B_HS en https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Bluetooth_v4.0

Ik heb een zelfde soort probleem met mijn racefiets (heel ander topic, ik weet het) daarin zit ook elektronica geïntegreerd om zaken als snelheid, cadans en vermogen te meten en te versturen naar een fietscomputer. Zo zijn er ook diverse apps voor je telefoon te verkrijgen om deze data uit te lezen (Runkeeper, Strava, Endomondo etc etc). Nu heb ik de luxe positie om zowel Android, iOS en Windows Phone te testen en alle 3 met verschillende resultaten.

Terug naar de auto. BT4 is een lage stroomverbruik variant van de BT standaard. Deze vind je steeds meer terug in modere GSM's en en multimediasystemen omdat het minder stroom wegtrekt van je devices. Alleen willen BT3 en BT4 niet lekker met elkaar communiceren als gevolg van verschillen in standaarden.

Jouw Galaxy S3 gebruikt BT4, wellicht dat Renault nog BT3 in R-Link of andere navi's gebruik, ik kan hierover geen specs vinden.
Fijn, wist ik niet. Ben niet in de BT zelf gedoken om eerlijk te zijn. We zullen het gaan proberen, zodra we de auto hebben (bleh duurt nog een aantal maantjes...) We hebben zonder R-Link besteld. Vond het wel prijzig +€600,-. Je moet ergens een grens trekken, toch? :wink:
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Ik krijg mijn volledig geüpdate HTC wel gekoppeld met Bluetooth van de Rlink. Kan ook bellen, maar tot op heden is het me niet gelukt om muziek te streamen. Dat zeg ik verkeerd trouwens... Als mijn telefoon muziek afspeelt, klinkt dit uit de telefoon. Maar zo gauw ik ga bellen of gebeld wordt, klinkt de muziek uit de speakers...

Iemand tips?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
mikeccoupe

Bericht door mikeccoupe »

Hoi, even ter info : heb ook een Samsung galaxy S3 met Android versie 4.3 heb geen probleem met het carkit gedeelte maar wel een electronische hapering tijdens streamen van muziek. Ook een tweetal andere Samsung toestellen gebruikt ( een S2 en een galaxy young) maar met het zelfde resultaat qua storing. Mijn auto gaat woensdag naar de dealer voor onder andere dit probleem. Ik laat het eindresultaat wel horen.
mahirovic
beginner
Contacteer:

Bericht door mahirovic »

mikeccoupe schreef:Hoi, even ter info : heb ook een Samsung galaxy S3 met Android versie 4.3 heb geen probleem met het carkit gedeelte maar wel een electronische hapering tijdens streamen van muziek. Ook een tweetal andere Samsung toestellen gebruikt ( een S2 en een galaxy young) maar met het zelfde resultaat qua storing. Mijn auto gaat woensdag naar de dealer voor onder andere dit probleem. Ik laat het eindresultaat wel horen.

Weet je al wat de reden was voor de BT hapering?
Sisat72
beginner
Contacteer:

Bericht door Sisat72 »

mikeccoupe schreef: 14 feb 2014 17:24 Hoi, even ter info : heb ook een Samsung galaxy S3 met Android versie 4.3 heb geen probleem met het carkit gedeelte maar wel een electronische hapering tijdens streamen van muziek. Ook een tweetal andere Samsung toestellen gebruikt ( een S2 en een galaxy young) maar met het zelfde resultaat qua storing. Mijn auto gaat woensdag naar de dealer voor onder andere dit probleem. Ik laat het eindresultaat wel horen.
ik heb dit op kunnen lossen via een MN1 software update (beide problemen, dus zowel telefoon geluid als media hapering via telefoon bluetooth). Je kunt in een ander topic in dit forum vinden hoe dit in zijn werk gaat
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”