Nodeloos om te vertellen dat wij een SIII hebben en willen deze gebruiken voor Handsfree bellen en streamen van muziek,maar doe het toch

Fijn, wist ik niet. Ben niet in de BT zelf gedoken om eerlijk te zijn. We zullen het gaan proberen, zodra we de auto hebben (bleh duurt nog een aantal maantjes...) We hebben zonder R-Link besteld. Vond het wel prijzig +€600,-. Je moet ergens een grens trekken, toch?Nyana schreef:Het kan ook te maken hebben met welke versie Bluetooth je telefoon en ontvanger hebben, zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth ... 3.0_.2B_HS en https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Bluetooth_v4.0
Ik heb een zelfde soort probleem met mijn racefiets (heel ander topic, ik weet het) daarin zit ook elektronica geïntegreerd om zaken als snelheid, cadans en vermogen te meten en te versturen naar een fietscomputer. Zo zijn er ook diverse apps voor je telefoon te verkrijgen om deze data uit te lezen (Runkeeper, Strava, Endomondo etc etc). Nu heb ik de luxe positie om zowel Android, iOS en Windows Phone te testen en alle 3 met verschillende resultaten.
Terug naar de auto. BT4 is een lage stroomverbruik variant van de BT standaard. Deze vind je steeds meer terug in modere GSM's en en multimediasystemen omdat het minder stroom wegtrekt van je devices. Alleen willen BT3 en BT4 niet lekker met elkaar communiceren als gevolg van verschillen in standaarden.
Jouw Galaxy S3 gebruikt BT4, wellicht dat Renault nog BT3 in R-Link of andere navi's gebruik, ik kan hierover geen specs vinden.
mikeccoupe schreef:Hoi, even ter info : heb ook een Samsung galaxy S3 met Android versie 4.3 heb geen probleem met het carkit gedeelte maar wel een electronische hapering tijdens streamen van muziek. Ook een tweetal andere Samsung toestellen gebruikt ( een S2 en een galaxy young) maar met het zelfde resultaat qua storing. Mijn auto gaat woensdag naar de dealer voor onder andere dit probleem. Ik laat het eindresultaat wel horen.
ik heb dit op kunnen lossen via een MN1 software update (beide problemen, dus zowel telefoon geluid als media hapering via telefoon bluetooth). Je kunt in een ander topic in dit forum vinden hoe dit in zijn werk gaatmikeccoupe schreef: 14 feb 2014 17:24 Hoi, even ter info : heb ook een Samsung galaxy S3 met Android versie 4.3 heb geen probleem met het carkit gedeelte maar wel een electronische hapering tijdens streamen van muziek. Ook een tweetal andere Samsung toestellen gebruikt ( een S2 en een galaxy young) maar met het zelfde resultaat qua storing. Mijn auto gaat woensdag naar de dealer voor onder andere dit probleem. Ik laat het eindresultaat wel horen.