koelvloeistof temperatuur meter aanwezig?
koelvloeistof temperatuur meter aanwezig?
Goedendag allemaal,
ik ben mij aan het oriënteren op zo'n mooie nieuwe clio, echter zie ik in de auto en in de folders nergens een meter voor
de koelvloeistoftemperatuur in het dashboard. klopt dat inderdaad?
zelf vind ik zo'n meter onmisbaar om de motor goed in de gaten te houden, en ook om te zien wanneer hij op bedrijfstemperatuur is.
helaas zie je tegenwoordig maar al te vaak dat deze meter wordt weggelaten en vervangen wordt door een simpel lampje.
heeft de nieuwe clio inderdaad geen meter, of is deze op te roepen via dat r-link systeem?
groeten van Peter
ik ben mij aan het oriënteren op zo'n mooie nieuwe clio, echter zie ik in de auto en in de folders nergens een meter voor
zelf vind ik zo'n meter onmisbaar om de motor goed in de gaten te houden, en ook om te zien wanneer hij op bedrijfstemperatuur is.
helaas zie je tegenwoordig maar al te vaak dat deze meter wordt weggelaten en vervangen wordt door een simpel lampje.
heeft de nieuwe clio inderdaad geen meter, of is deze op te roepen via dat r-link systeem?
groeten van Peter
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: koelvloeistof temperatuur meter aanwezig?
In de online handleiding zie je links in de toerenteller een lampje voor koelwater.

Groeten Ben...
- Waarschuwingslampje koelvloeistoftemperatuur
Het gaat blauw branden bij het aanzetten
van het contact.
Als het rood wordt, moet u stoppen en de
motor een tot twee minuten stationair laten
draaien.
De temperatuur moet omlaag gaan en het
controlelampje moet opnieuw blauw worden.
Als dit niet zo is moet u de motor stoppen.
Laat deze afkoelen voordat u de koelvloeistof
controleert.
Roep de hulp in van een merkdealer.

Groeten Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
-
- forum starter
- Contacteer:
Schiet me nog te binnen, leuk om te proberen:thecure schreef:Goedendag allemaal,
Koppel je laptop/smartphone aan je auto en je kunt de koelvloeistof uitlezen !!
Voor Android is er software, TORQUE genaamd. Is een gratis versie van om te proberen.
Verder heb je nog een plug nodig die je in je OBD-II connector steekt, moet met bluetooth aan je laptop/smartphone gekoppeld worden.
Kun je elke parameter die beschikbaar is uitlezen.
Screendump:

Je kunt zelf kiezen welke parameters er getoond worden en welke vorm
(ronde schaal, grafiek, digitaal).
Links boven zie je koelwater in gr. C.
Groot tablet? Leg die 's avonds op dashboard, inverteer/spiegel beeld en je hebt een Head Up Display in je Clio.

https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=nl
De OBD-2 bluetooth plug koop je voor $10-14 op eBay. Google op "OBD-2 Bluetooth ELM327"
http://www.ebay.com/itm/ELM327-OBD2-OBD ... 0550105283
Leuk speelgoed en handig om anderen te helpen als er een storingslampje brand op dashboard.
Groeten Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
heren bedankt voor de antwoorden.
dus geen 'echte' meter meer in de nieuwe clio, erg jammer. In mijn ogen onmisbaar om een oververhitte motor op tijd te kunnen zien aankomen.
Mijn huidige auto is een peugeot 307, en daar zit behalve een meter voor het koelwater, ook een temperatuurmeter in voor de olie.
uitlezen via obd kende ik al wel, maar is natuurlijk geen echte 'permanente' meter.
Al zou renault natuurlijk gemakkelijk een app'je kunnen toevoegen in het r-link systeem...
dus geen 'echte' meter meer in de nieuwe clio, erg jammer. In mijn ogen onmisbaar om een oververhitte motor op tijd te kunnen zien aankomen.
Mijn huidige auto is een peugeot 307, en daar zit behalve een meter voor het koelwater, ook een temperatuurmeter in voor de olie.
uitlezen via obd kende ik al wel, maar is natuurlijk geen echte 'permanente' meter.
Al zou renault natuurlijk gemakkelijk een app'je kunnen toevoegen in het r-link systeem...
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
wie weet met rlink kan dat in de toekomst.Bij rood branden stoppen blijft toch hetzelfde en zal voor mij geen gemis zijn.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

-
- forum starter
- Contacteer:
Met een meter kun je beter zien dat de temperatuur aan het oplopen is of dat je thermostaat blijft hangen (open of dicht).
Had zelf nog niet aan een App in R-Link gedacht, maar moet zoiets zijn als de RS Monitor.
Grtn Ben
Had zelf nog niet aan een App in R-Link gedacht, maar moet zoiets zijn als de RS Monitor.
Grtn Ben
-
- forum starter
- Contacteer:
Temperatuur van beide koppelingen ?!? (Efficient Dual Clutch ;-)
Welke voet op de koppeling?

Welke voet op de koppeling?
-
- forum starter
- Contacteer:
Keek naar een filmpje op RenaultTV over de Clio RS.
Zelfs daarin zit een toerenteller met onderin hetzelfde koelwater temperatuur lampje!
Dan heb je wel een R.S. Monitor 2.0 nodig om de auto te leren kennen.
Zelfs daarin zit een toerenteller met onderin hetzelfde koelwater temperatuur lampje!
Dan heb je wel een R.S. Monitor 2.0 nodig om de auto te leren kennen.
bij mijn clio 4, kan ik in de radio wel IETS uitlezen, maar dat is niet denderend, en zeker geen temperaturen.
Eerder storingen volgens mij.
wou het toch even zeggen!
Eerder storingen volgens mij.
wou het toch even zeggen!