Rammel dashbordkastje

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Clio-1.4

Rammel dashbordkastje

Bericht door Clio-1.4 »

Beste Clio bezitters,

Sinds 2 weken bezit ik een Clio 3 20th anniversery uit 2010 met nog maar 25000 km op de teller. Met de proefrit hoorde ik al een rammeltje uit het dashbordkastje komen. Ik opende hem en zag dat er wat metalen bevestigings spullen in lagen, dus ik dacht dat het daar aan lag. Een week later ging ik hem ophalen en op de terugweg hoorde ik het rammeltje weer, alleen lag er nu niks in het kastje. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik zou natuurlijk terug naar de dealer kunnen gaan en hem onder garantie laten maken alleen dit is 180 km rijden..

Bvd
Renaultmonteurtje

Re: Rammel dashbordkastje

Bericht door Renaultmonteurtje »

Wanneer hoor je de klacht? Bij bepaalde snelheid/toerental/wegdek....
Clio-1.4

Bericht door Clio-1.4 »

Het is heel onregelmatig, bij alle snelheden en bij elk soort wegdek, het is dus niet als ik over een hobbel ga of wat dan ook..
michael360

Bericht door michael360 »

heb je misschien in carkit of iets dergelijks in de auto zitten?
Renaultmonteurtje

Bericht door Renaultmonteurtje »

Wat voor motor?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Is het wel het dashbordkastje? Het enige wat daar in de buurt zit is of de uitstroom van de voetverwarming of de tweeter erboven. Verder zit er standaard niet iets wat door resonantie kan gaan rammelen. Of er moet inderdaad iets achteraf zijn ingebouwd. Een ACB wellicht die eruit is gehaald maar een tie-rap die is blijven zitten?

Enne, misschien een domme vraag. Als het je bij de proefrit al was opgevallen. Waarom dan niet bij verkoop laten oplossen door de verkoper? :chinrub:
Clio-1.4

Bericht door Clio-1.4 »

Het is een 1.2 TCE, ik weet niet zeker of het uit het dashbordkastje zelf komt maar het komt iig uit die richting. Er is niks achteraf ingebouwd want alle opties zijn al aanwezig. Ik heb het niet gelijk laten oplossen door de verkoper omdat ik zoals gezegd dacht dat het aan de materialen lag die in het kastje lagen. Het is in ieder geval een erg storend geluid!
ray--

Bericht door ray-- »

klinkt als voorganger heeft tweeter vervangen en iets in dat gat laten vallen :S

je kan het tweeterkapje eraf halen, voorzichtig.... en dan erin kijken of je iets ziet wat los ligt, evt proberen wat scherpe bochten te maken hopen dat het een los iets is wat er uit komt zetten
Contacteer:

Bericht door Age »

je kan ook je kastje er even uithalen......misschien rammelt er een kabel ofzo.
Groet, Age
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Inderdaad wat Age zijn. ff luisteren en iemand anders laten rijden. Zeker nog niet eerder Renault gereden :sneaky:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Clio-1.4

Bericht door Clio-1.4 »

Heb gisterenavond nog eens goed geluisterd, het lijkt toch iets boven het dashbordkastje uit te komen. Heb de rechter tweeter eruit uitgehaald, en toen hoorde ik het nog beter. Om het even wat duidelijker te maken heb ik er een filmpje van gemaakt. Heb de camera boven de tweeter gelegd. Vanaf seconden 40 is het goed te horen.

Start ik vannochtend mn auto, gaat het airbag lampje branden, met de bijbehorende tekst airbag controleren.. Nog niet eerder gehad. Ik neem aan dat dit met elkaar in verband staat?
Starplus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Starplus »

filmpje staat ingesteld als prive, helaas niet te kijken
Clio-1.4

Bericht door Clio-1.4 »

Sorry, dit is de goede, zoals ik al zei vanaf 40 seconden is het goed te horen:

Het lampje van de airbag is overigens weer uit..
Starplus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Starplus »

lijkt mij een boutje wat niet goed aangedraait is of losgetrilt.
gezien de resonantie tijdens het rijden. was dit op een hobbelige weg gefilmd of op een normale weg.
vind de auto aardig trillen namelijk.
Clio-1.4

Bericht door Clio-1.4 »

In het begin express op een hobbelige weg gereden omdat je het daar toch wat harder hoort. Is dit zelf op te lossen of moet dan heel het dashboard uit elkaar?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik vind het klinken als een kunststof stekker die tegen het schutbord of zo ligt te rammelen. Pitch is me wat te laag voor staal op staal. Aan de de kabelboom zitten vaak stekkers die om één of andere reden niet gebruikt worden. Ik denk dat er één uit de houder is geschoten.

Om het te vinden denk ik dat je inderdaad je dash eruit moet halen. de meeste kabels lopen namelijk net onder de ruit door en hebben daar vandaan aftakkingen.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Kun je niet met je arm achter het dashboardkastje komen? Het hele dash eruit lijkt me wat overdreven, wellicht de bovenste kap eraf halen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Contacteer:

Bericht door Age »

ik meen dat het kastje er apart uit kan... hoe weet ik niet, maar heb het ergens gelezen...
Even goed googlen denk ik?
Groet, Age
Clio-1.4

Bericht door Clio-1.4 »

De rammel is ondertussen verholpen door de garage, het was een relais achter het dashbordkastje dat aan het rammelen was.
Angel eyes

Bericht door Angel eyes »

Ik heb dat geluidje ook...maar ik heb hem ook links.. :mad: ....thankzz..weet nu waar ik zoeken moet.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”