R-link in Captur

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
Stellingen90

R-link in Captur

Bericht door Stellingen90 »

Heb gisteren een proefrit gemaakt in een Captur met R-link. Fantastisch wat een mooi navigatie scherm is dat!! Ben gewend aan de navigatie die Nissan in de Qashqai en Juke monteert. Dit is werkelijk heel wat anders. Blaast alles wat ik tot nu toe heb gezien echt weg!!

Vr.gr., Marius
bert10
forum starter
Contacteer:

Re: R-link in Captur

Bericht door bert10 »

Marius
En hoe rijd de Captur?
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Hallo Bert,
bert10 schreef:Marius
En hoe rijd de Captur?
Beetje verkeerde topic. Misschien nog verplaatsen?

BEN Marius niet, maar we wilden een proefrit maken in een Clio IV Estate met de 1.2 Tce + EDC motor.
Nog steeds niet leverbaar in NL.
Toen kwam de Captur op de markt, meteen beschikbaar met de 1.2 motor en automatische versnelling.
Samen met mijn vrouw een proefrit gemaakt.

Heerlijke motor + versnelling combinatie. Rijdt heel soepel.
Fijne wegligging.
Lees je over trage acceleratie na een snelle bocht...denk ik: nou en.
Koop dan maar een RS versie als je zo snel de bocht uit wilt (vliegen ;-).
De zit is lekker hoog, boven andere Clio's uit.

Mijn vrouw was verkocht: nieuwe Captur besteld met de 1.2 motor en EDC.
Leverdatum: eind augustus 2013.

We boeten wel wat bagageruimte in nu we voor de Captur gaan ipv een nieuwe Clio IV Estate.
En geen dakreling en de druk op de trekhaak is slechts 60kg ipv de 75kg van onze Clio III Estate.

Groeten Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Stellingen90

Bericht door Stellingen90 »

bert10 schreef:Marius
En hoe rijd de Captur?
Zal ook even antwoorden. Ik kom uit de Nissan Juke en we gingen (eigenlijk net als "berkens") kijken naar een Clio IV Estate. De Juke is een heerlijke rij-auto is, maar de Tekna uitvoering die ik heb heeft stoelen met leren bekleding en het lukt me al 1 1/2 jr. niet om daar goed in te zitten. Erger nog, ik krijg steeds meer rugpijn dus besloten we naar iets anders te gaan kijken. Zoals gezegd: de Clio Estate kwam in zicht. Bij de dealer eerst eens in een gewone Clio gaan zitten en daarna in een Estate. Als je uit een SUV komt zit het altijd erg laag en daarnaast vonden we de ambiance/sfeer binnenin niet zo geweldig. Toen zagen we de Captur staan. Voor ons lekkerder stoelen (in ieder geval in de Dynamique uitvoering) dan de Clio's (en al helemaal beter dan de Juke) en een prettige lichte sfeer van binnen. Daarnaast zit je inderdaad hoger en is de instap ook prettiger daardoor.
Proefrit was met de TCe 0.9. Rijdt prima, geen strepentrekker (maar dat hoeft van mij niet) maar gaat goed met het verkeer mee. Mijn vrouw vroeg achteraf hoe ik de schakeling vond en daar had ik helemaal niet op gelet, dat ging helemaal vanzelf dus zal de bak wel fijn schakelen.

Kortom, voor ons een heel fijne auto met een prima zitcomfort en voldoende prestaties.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”