achter verlagen
achter verlagen
hallo
ik heb mijn clio 7 cm voor verlaagd met succes
nu wil ik het achter ook doen
nu is mijn vraag ik heb achter 195/50/15 banden er onder
kan ik hem dan zonder problemen verlagen of komt dan mijn banden tegen de wielkassen aan
gr sebas
ik heb mijn clio 7 cm voor verlaagd met succes
nu wil ik het achter ook doen
nu is mijn vraag ik heb achter 195/50/15 banden er onder
kan ik hem dan zonder problemen verlagen of komt dan mijn banden tegen de wielkassen aan
gr sebas
Re: achter verlagen
Vrees wel dat dit gaan aanlopen zo nu en dan. Wat je ook nog kunt doen is je wielkasten uitrollen. Ik heb ook 195/50/15 er om zitten en af en toe hoor je dat hij wel aanloopt. Die van mij zit rond de 6 cm verlaging.
ligt aan je et waarde, als deze rond de 38 is dan adviseer ik om je achterste wielkuipen er uit te halen, geen last meer van aanlopen, tenzij je mensen achterin propt. dit doe ik uit voorzorg al niet meer. je zou maar met 120 of harder door een hobbel op de snelweg rijden en je band maakt zoveel contact met het staal dat ie ze kapot snijdt, dan zijn de gevolgen niet te overzien.
HALLO
dank voor jullie berichtje
weet dan ook iemand wat het kost om hem uit te laten rollen achter
en waar eventueel
ik woon in sneek
gr sebas
dank voor jullie berichtje
weet dan ook iemand wat het kost om hem uit te laten rollen achter
en waar eventueel
ik woon in sneek
gr sebas
Als je laat uitrollen, bedenk jezelf dan wel 2x want 1 je lak is veel kwetsbaarder geworden door de jaren heen en pas op met eventuele roestvorming die al dan niet aanwezig is ....
oke bedankt voor de tip
ik zal wel opzoek hoe ik dat kan oplossen
gr sebas
ik zal wel opzoek hoe ik dat kan oplossen
gr sebas
ik rij zelf ook met 195-50-15 maar bij schuurt alleen dat plastic plaatje een beetje weg wat in de wielkasten zit
maar weet niet of die verlaagd is heb hem zo gekocht en verders alleen bilhstein b6 er ondergedaan meer niet

ik ben er nog niet over uit wat ik achter zal doen ben de laaste tijd druk dus heb er nog niet echt over na gedacht
ik denk dat ik het wel zal proberen lukt het dan laat ik het en anders zet ik hem wat hoger
thanx
ik denk dat ik het wel zal proberen lukt het dan laat ik het en anders zet ik hem wat hoger
thanx
Hou wel in de gaten dat als je achter niet verlaagd je de voorkant toch weer omhoog zet. We hebben al eerder meegemaakt binnen de club dat een Clio Total Los is gegaan omdat, door alleen voor te verlagen, de auto zwaar onderstuurd was geraakt. Verlagen moet voor en achter wel in evenwicht blijven 

bedankt dat wist ik niet
gaat er dan iets mis of breek er iets af of vlieg je sneller de bocht uit
gaat er dan iets mis of breek er iets af of vlieg je sneller de bocht uit
Het is niet dat er iets zal afbreken maar je Clio wordt wel erg "tailhappy". In de bochten en bij uitwijk manoeuvres is de kans een stuk groter dat dat je achterkant inderdaad uitbreekt.
ja oke dan snap ik wat je er mee bedoelt
bedankt voor je waarschuwing
dus ik zal snel er wat aan doen
bedankt voor je waarschuwing
dus ik zal snel er wat aan doen
advies : spray 1,5 week van te voren even de torsie staven in met WD40 (achter het plastic kapje op de achteras en in het midden van de as) voorkomt eventueel gemartel