Speling op rechter voorwiel

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
EdwinClio

Speling op rechter voorwiel

Bericht door EdwinClio »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn clio uit 93.
Vanmiddag heb ik de voorwielen eraf gehaald,en blijkt dat aan de linkerkant een soort van bout zit bijna tegen de stuurhoes aan(weet ff de benaming niet ,heeft geen boutkop maar een platte kant met rubber gemonteerd aan draag arm en aan onderkant een moer,die gigantisch veel ruimte heeft.Rubber is er tussen uit.
Je hoort ook een bonkend geluid bij het nemen van verkeersdrempels.

Rechterkant wiel beet gepakt en kan het wiel heen en weer halen,gevoel alsof er wielbouten loszitten en dus alsof het wiel zou moeten worden aangedraaid.
Kan dit het probleem van een wiellager zijn?
Wat zou hiervan de reparatie kosten zijn?

Clio heeft ongeveer 240 duizend gelopen en historie niet bekend.
Vreemde vind ik,dat de auto in december goedgekeurd is,dan is dit toch nog niet zo snel aan de orde?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg,

Edwin
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Speling op rechter voorwiel

Bericht door Arjan »

Ik denk dat je de fuseekogel bedoeld. Die zal vervangen moeten worden. Dat het bij de APK niet is opgevallen terwijl het nu zo erg is als je beschrijft lijkt me een misser maar het is mogelijk dat het toen nog niet zo was.

Kosten reparatie: bij een garage tussen de 100 en 150 euro, schat ik. Na vervangen dient de auto ook nog uitgelijnd te worden.
Verstandig is het dus om beide kanten gelijk te laten doen. KOmt uiteindelijk een stuk voordeliger uit. Zelf doen is ook een optie.
EdwinClio

Re: Speling op rechter voorwiel

Bericht door EdwinClio »

Hallo Arjen,

Weet je ook wat de oorzaak is van de speling op het rechter voorwiel?
Ik vermoed een wiellager,en wat zou dat kosten als ik dat liet repareren?

Groet,

Edwin
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”