Aankoop met rlink
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Aankoop met rlink
Ik heb een clio met rlink besteld .
Is er al iemand die ongeveer de leverings datum heeft .
Mij vertelde ze eind april.
Is er al iemand die ongeveer de leverings datum heeft .
Mij vertelde ze eind april.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Re: Aankoop met rlink
Leuk! Ik heb er zaterdag nog even mee gespeeld, maar dat ziet er echt goed uit dat systeem :-)
Voor meer informatie over Rlink zie dit topic:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 33&t=16149
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 33&t=16149
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Wat ik van mijn dealer begrijp is dat R-Link pas in juni wordt uitgeleverd.
Ik overweeg nu dus een Clio zonder R-link te bestellen, maar volgens mij zit er meer in dat pakket zoals andere speakers, stuurbediening etc.
Hoe ziet dat eruit bij auto's zónder R-Link? :S
Geluid?
Ik overweeg nu dus een Clio zonder R-link te bestellen, maar volgens mij zit er meer in dat pakket zoals andere speakers, stuurbediening etc.
Hoe ziet dat eruit bij auto's zónder R-Link? :S
Geluid?
Beter ga je het geluid dan ook uitbreiden haha.
Er zit standaard 4x 20 watt in en bij R-link 4x 35 watt.
Voor mij was de 4x 20 niet genoeg en ga het maar upgraden.
Ze praten allemaal heel mooi over hun "Bass reflex" speakers maar ik vind het niet veel voorstellen ....
Ze praten allemaal heel mooi over hun "Bass reflex" speakers maar ik vind het niet veel voorstellen ....
Ik ben wel heel tevreden met de 4 x 20 Watt installatie die voor normaal gebruik prima voldoet.Gebruiker schreef:Beter ga je het geluid dan ook uitbreiden haha.
Kom je van een dikke installatie dan valt het wellicht wat tegen maar ik vind het een prima setje zo.
Ik vind het geluid ook niet verkeerd, beter dan in de Twingo.drees62 schreef:Ik ben wel heel tevreden met de 4 x 20 Watt installatie die voor normaal gebruik prima voldoet.
Kom je van een dikke installatie dan valt het wellicht wat tegen maar ik vind het een prima setje zo.
Laatst gewijzigd door Renault Freak op 21 feb 2013 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat ik een beetje verwent was in mijn vorige auto.
Geluid is ook stukken beter dan die van de Kia Rio.
Alleen ik vind dat het geluid nogal erg snel vervormt, maar goed heb hem graag ook wat harder staan en de bass omhoog geduwd.
Geluid is ook stukken beter dan die van de Kia Rio.
Alleen ik vind dat het geluid nogal erg snel vervormt, maar goed heb hem graag ook wat harder staan en de bass omhoog geduwd.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Tja een clio is dan ook geen discotheek. 

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Toch mag je van het Renault Bass Reflex system wel wat meer verwachten. Maar daar heb ik tot nu toe alleen veel negatiefs over gehoord.
ik had van de bass reflex ook meer verwacht, maargoed misschien ben ik dan ook te verwend met de vorige auto..
Clio IV dCi90 Expression Eco 2 Blanc Glacier
Dan hoor je nu toch ook wat positiefs.Frank [Factory] schreef:Toch mag je van het Renault Bass Reflex system wel wat meer verwachten. Maar daar heb ik tot nu toe alleen veel negatiefs over gehoord.
Ik ben er tevreden mee, als je de volume op normaal niveau hebt staan komt er naar mijn mening goed geluid uit.
Maar wat wil jij er van verwachten?
Dat er net zo'n geluid uit komt als die jongens met een versterker en subwoofer.
Wie dat gewend is, zal bij de 4x20watt van de Bass Reflex system tekort komen.
Maar dat kan je van tevoren ook wel weten.
Die 4x20watt Bass Reflex voldoen dan niet aan je eisen, maar dan is het toch nog geen rommel.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dit is niet mijn mening, maar de mening die ik veel tegenkom op internet.
Wat ik bedoel is dat er wel een aanmerkelijk verschil zou moeten zijn ten opzichte van het standaard systeem. Anders zou je betalen voor een wassen neus.
Ik wil best eens luisteren in jou auto. Ik ben wel benieuwd hoe het reflex systeem werkt!
Wat ik bedoel is dat er wel een aanmerkelijk verschil zou moeten zijn ten opzichte van het standaard systeem. Anders zou je betalen voor een wassen neus.
Ik wil best eens luisteren in jou auto. Ik ben wel benieuwd hoe het reflex systeem werkt!
Het is geen bass reflex systeem, maar 4x20watt bass reflex speakers.
Voor mij is dit samen met de MediaNav een standaard systeem.
Vergeleken met veel andere automerken uit dit segment, heb je hieraan veel waar voor je geld.
Wil je een uitgebreider systeem, dan neem je de R-Link, je kan er meer mee en je krijgt beter geluid.
Maar luister je graag naar luide zuiver muziek met veel bass en zonder vervorming,
dan denk ik dat je wat anders moet aanschaffen om dit te verwezenlijken.
Deze is positief http://www.weekendautotest.com/wat-renault-clio.html
Vergeleken met veel andere automerken uit dit segment, heb je hieraan veel waar voor je geld.

Wil je een uitgebreider systeem, dan neem je de R-Link, je kan er meer mee en je krijgt beter geluid.

Maar luister je graag naar luide zuiver muziek met veel bass en zonder vervorming,

Is het eenvoudig om een subwoofertje onder de stoel te plaatsen? Ik hou wel van mooi geluid namelijk (niet boem-boem overigens).
- hybride
- forum starter
- Contacteer:
In deze review wordt gesproken over een TomTom navigatiesysteem, volgens mij gaat het dan over de RLink optie en dus de 4 x 35 Arkamys 3D sound, Renault Bass Reflex speakers en niet de standaard uitvoering.clio4driver schreef:Het is geen bass reflex systeem, maar 4x20watt bass reflex speakers.
Vergeleken met veel andere automerken uit dit segment, heb je hieraan veel waar voor je geld.![]()
Wil je een uitgebreider systeem, dan neem je de R-Link, je kan er meer mee en je krijgt beter geluid.![]()
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Klopt, ik heb nergens gezegd dat dit een standaard uitvoering betrof.hybride schreef:
In deze review wordt gesproken over een TomTom navigatiesysteem, volgens mij gaat het dan over de RLink optie en dus de 4 x 35 Arkamys 3D sound, Renault Bass Reflex speakers en niet de standaard uitvoering.

De discussie ging over het geluid, en ik had al gezegd dat ik tevreden ben over het (standaard) geluid van de Media-Nav.

En voor diegene die meer wil, de R-Link een beter optie is.

Ik wilde met deze review laten zien, dat niet iedereen negatief is over het geluid, in dit geval van de RLink.

Deze topic luid ook: Aankoop met rlink. Dus daar past deze review bij.

- hybride
- forum starter
- Contacteer:
Jazeker, ik zeg ook niet dat deze review niet bij het onderwerp past.
Alleen de discussie ging ook over het standaard geluid van de Media Nav en mijn opmerking was ter verduidelijking van de review.
Zijn er al ervaringen met het RLink Radio system?
Alleen de discussie ging ook over het standaard geluid van de Media Nav en mijn opmerking was ter verduidelijking van de review.
Zijn er al ervaringen met het RLink Radio system?
R-link nog altijd niet actief bij mij... Straks even langs garage dan maar!
- hybride
- forum starter
- Contacteer:
Volgens mij moet je Renault dealer het pack discovery(internet) via de ActiveService tool op renault.net activeren. Dit doet hij met het chassisnummer.
De activatie kan 1 tot 48 uur duren.
De activatie kan 1 tot 48 uur duren.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Zo ik vernomen heb is de rlink geactiveerd.Mijn clio is geproduceerd en staat in turkey in het zonnetje klaar voor vervoer.Levering begin juni. 

Mijne is nog steeds "in bestelling".
Ik wordt er droevig van
Ik wordt er droevig van

Ik ook.Vincent Kriek schreef: Ik wordt er droevig van

Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue