storing, opgelost

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Vincent
forum starter
Contacteer:

storing, opgelost

Bericht door Vincent »

Beste iedereen,
Gisteren onder het rijden met de verwarming aan ging het lampje branden wat je ziet branden als je het contact aan zet als de verwarming aan het voorverwarming is en daarna uitgaat. Ik merkte toen dat ik bijna geen vermogen had. Ik ben toen even gestopt en de motor uitgezet en toen weer aan en toen brande hij niet meer. toen ik thuis aan kwam rijden brande hij weer,heb toen de verwarming uitgezet en toen ging het lampje ook uit. Wat is hierbde rede van? Ps ik heb een clio 2 ph2 1.2 16v. Mvg. Vincent
Laatst gewijzigd door Vincent op 06 dec 2012 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: storing

Bericht door Arjan »

Deze?

Afbeelding

"Electronische storing"

Aangezien je geen vermogen meer had is je motor in noodloop gegaan. Ik heb dat ook gehad. Kan meerdere oorzaken hebben.

Zijn heel wat topics over. :wink:
Vincent
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vincent »

; arjan, ja dat lampje bedoel ik. Weet jij mischien wat oorzaken kunnen zijn?
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

Die van mij schakelde een keer 1 cilinder uit. Toen bleef het rechter motor lampje knipperen. Was toen 1 uitlaatklep openstond.
Ik denk luchtvervuiling. Dat de maf sensor niet goed contact maakt of een andere sensor. In ieder geval verwachtik een sensor die niet lekker mee werkt.
Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dat is een hele lijst.

Bij Benzinemotoren: Slecht contact van stekkers, lambda's, andere defecte sensors, gasklephuis en nog veel meer.
Bij mij was het vonkoverslag tussen bougiekabel en kop van de motor waardoor de bougie dus niet vonkte.

Bij Diesels betekend het meestal vocht bij de brandstof.

Beste is om daarmee langs de garage te gaan en even te laten uitlezen.
Vincent
forum starter
Contacteer:

Re: storing, opgelost

Bericht door Vincent »

ben naar de garage gegaan en daar hebben ze hem uitgelezen, en wat bleek er moet een nieuwe draadboom in vanaf het gaspedaal. die draden daar maken geen goed contact meer. tevens gelijk een kleine beurt laten gegeven (nieuwe olie, nieuwe bougies, nieuwe remblokken voor) dus hij is nu klaar voor de winter. hoop nu dat het probleem opgelost is.
gr.vincent
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

Onzin. Aanstrippen en opnieuw aanknijpen. Een nieuwe draadboom is kwats. Je hoort wel is dat de draadboom op het motorblok een keer scheurt maar dat komt omdat ie ingegoten is. Dan zou ik eerder zeggen dat het stekkertje van de gaspedaal wat lam is. Maar ook hier kun je simpel zelf wat aan doen. T is maar een tip maar een draadboom van renault is sterves duur. En de arbeid met inbouwen kost ook een kleine 200 a 300 euro. Het is maar net wat je er voor over hebt. Maar ik zou lekker een keer zaterdags of zondags een keer knutselen :).
Afbeelding
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Het is al vervangen en daarmee opgelost begrijp ik :thumbsup: Opzich goed, wellicht inderdaad wat overdreven, maar daar kunnen wij niet over oordelen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Het is geloof ik wel algemeen bekend dat er met draadbomen problemen kunnen zijn. Vervangen is dan soms nodig, in sommige andere gevallen worden er by-passes gemaakt. Zo onzinnig hoeft dus helemaal niet te zijn.
Vincent
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vincent »

idd de kabelbundel vanaf het gaspedaal is vervangen, tevens gelijk nieuwe olie, remblokken, pakking, oliefilter, bougies.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”