Ik heb afgelopen zaterdag een condensator gekocht voor mijn renault clio 2.
Ik heb er een versterker enz in zitten en aangesloten dat werkt allemaal mooi maar als ik die condensator ertussen zit krijg ik korsluiting Ik weet niet zo goed hoe dat werkt met een condensator het gaat over deze kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? dus hoe ik het moet aansluiten? mvg Wesley
Zo moelijk is dat niet. hebt een + en een - pool. Een meestal een in en een uitgang. De + vanuit je accu zet je op de + ingang, en de massa op je - ingang. En vanuit je condensator UIT een + naar de 12v van je versterker en de - (massa) naar de - van je versterker.
Kever 1969 Volkswagen Polo 2010 23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
zet + accu bij het plus teken, de massa bij het - teken.
Dan je + versterker in het gat het dichtste bij de + accu. en de min versterker in het gat dichtst bij de massa.
Jij hebt gewoon je + van je versterker in het gat van de massa gestoken :P
Op de condensator staat duidelijk + en -, snap niet waarom je het dan anders doet..
Zoals ik op het schema kan zijn moet hij dit doen:
-Sluit + accu via zekering aan op + condensator.
-Sluit + condensator(dus de uitgang vlak naast de + accu) aan op versterker.
Sluit de - van condensator(dus waar het - teken staat) aan op de massa, ( of )gewoon beide uigangen op de massa stoppen
- doe de - van je versterker ook op de massa.
condensator is nog gewoon heel
die kan nooit kapot gaan als de zekering eruit klapt
maar dat die opgeladen moet worden is wel beter.
en ik ben het ook met de rest eens dat je eerst zelf wel even de gebruiksaanwijzing had kunnen lezen.\
is niet echt kinderspeelgoed als je het fout doet.