Ze bewegen ook maar een fractie tijdens het aangaan en zeker niet altijd is mijn ervaring hiermee! De stelmotortjes lopen nog geen seconde en als ze bewegen gaan ze een klein stukje naar boven altijd, naar beneden heb ik ze nog niet zien gaan, maar zit eigenlijk altijd alleen in de auto..
Op de achteras zit een sensor die meet hoever de achteras is doorgezakt en daarmee de koplampen versteld. Deze zou kapot kunnen zijn of het stangetje van de sensor naar de achteras kan los gekomen zijn. Je moet het zien om te begrijpen wat ik hier bedoel

..
Maar kijk zeker ook is je zekeringen na, zeker omdat ze allebei niet bewegen. Kans bestaat ook dat allebei de stelmotortjes in je koplampen kapot zijn, gebeurt niet heel vaak geloof ik?
Of er een methode is om dit te testen zou ik niet weten.. Wat me te binnen schiet is: laat de familie en vrienden is op de achterbank zitten en op de kofferbakrand leunen zodat de auto goed achterover staat, start de auto en zet de lampen aan terwijl deze vlak voor een muur staat zodat je afstelling ervan kan zien. Bewegen ze is het goed, maar laat dan de afstelling na kijken bij de garage of iets dergelijks als je denkt dat ze te laag staan.
Toevoeging:
Bovenaan dit subforum staat een stickytopic met de elektronische informatie voor de Clio II. Hierin staat het ea beschreven over de installatie van de xenon koplampen met automatische afstelling, ook welke zekeringen enzovooooorrtssss