complete deurpaneel:
deurhendel losmaken met torx (ik dacht) 30 / 40.
Het kapje van de deurgreep erafprutsen (met een beetje geduld en een klein plat schroevendraaiertje kom je al een heel eind) en ook hier de 2 torxen losmaken.
Daarna kan je het hele deurpaneel los klikken en en kan je een klein duwtje geven en komt het er langs de raamrubber afgeschoven.
Stofjes:
Het hele stappenplan van hierboven en daarna met een warmeluchtpistool het deurpaneel een beetje verwarmen, dan zou de lijm moeten lossen en krijg je het paneeltje eraf.
Je kan het daarna terug vastmaken met warme lijm of de betere ruitenkit (blijft gewoon plakken dan )
If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
Vandaag geprobeerd de kunststof binnenbekleding van de deur los proberen te maken omdat er een rammel in de deur zit. Portierbak los, binnendeurgreep los, binnendeur hendel los, paneel komt los, maar zit nog vast bij de handmatige raamslinger. Hoe krijg ik de raamslinger los? Ik heb ber behoorlijk hard aan zitten trekken, maar durf niet harder te trekken. Weet iemand hoe de raamslinger los moet?
Wanneer je het paneel wegdrukt en tegelijk aan de slinger trekt zie je tussen slinger en paneel de borgveer zitten. Die moet je loswippen. K-klusje vaak. Je moet ook zorgen dat je de veer niet kwijt raakt anders kan je de slinger niet meer vast zetten.
In het weekend nog een keer geprobeerd, maar ik moet teveel geweld gebruiken. Vandaag vrij en ik moest toch langs een sloperij waar ik wat zou afhalen. Daar stond een sloop-Clio en nog eens bij deze Clio gaan kijken hoe de handmatige raamslinger vast zit. Ik kan zowel bij de mijne als bij de sloop Clio geen borgveer ontdekken. Het lijkt er inderdaad op dat slinger gewoon direct op de spie zit geklemd zonder veer. Ik heb uiteindelijk veel geweld gebruikt bij de sloop Clio, maar toen liet de slinger los van de spie, maar wel zodanig dat een deel van het kunstof van het uiteinde van de slinger om de spie bleef zitten. Dus veel geweld gebruiken bij mijn Clio durf ik nog steeds niet, omdat ik bang ben dat ik dan ook het kunststof breek.
Nu ik weer thuis ben begin ik wel weer te twijfelen of er echt geen borgveer aanwezig is, maar ik heb niets zien wegspringen en de slinger lijkt gewoon geklemd op de spiebaan. Alleen zit hij muurvast, zowel bij de sloop clio als bij de mijne.
Iemand nog een tip om toch de slinger los te krijgen? Ik had foto's moeten maken. Probeer ik nog wel ff te doen met mijn Clio.
het deurpaneel moet los, die rammel irriteert me mateloos, en met het deurpaneel halflos kom je niet bij het slot, waar de rammel vandaan komt. Na een halve dag niets opgeschoten...hoe doen monteurs dit???
Ik krijg de foto's niet met img geplaatst..hoop dat 1 van de beheerders iets kan betekenen...
De 4 plastic clips die samen een rondje maken zitten om de spiebaan, en ook dieper worden het groeven die ingrijpen in de groeven van de spiebaan...waar zou ik nog wat los kunnen maken/schroeven?