Renault Clio 1.6 uit 2001 houd gas in
Renault Clio 1.6 uit 2001 houd gas in
Hoi
Heb sinds kort een Renault Clio 1.6 uit 2001 gekocht
Heeft een probleem met lopen van een koude motor
Na normaal starten van de motor rijd ie normaal weg maar bij 200/300 meter houd het gas in. Schakelen of koppeling inhouden maakt geen verschil. Kan geen gas geven dan begint het stuur te trillen dat 3 keer ongeveer achter elkaar en dan rijd het helemaal weer goed.
Wie kan me helpen hiermee?
Heb sinds kort een Renault Clio 1.6 uit 2001 gekocht
Heeft een probleem met lopen van een koude motor
Na normaal starten van de motor rijd ie normaal weg maar bij 200/300 meter houd het gas in. Schakelen of koppeling inhouden maakt geen verschil. Kan geen gas geven dan begint het stuur te trillen dat 3 keer ongeveer achter elkaar en dan rijd het helemaal weer goed.
Wie kan me helpen hiermee?
Re: Renault Clio 1.6 uit 2001 houd gas in
Topic Clio 1 van 1990 t/m 1998.. je hebt het over een Clio uit 2001.. betreft dan geen clio 1 denk ik, dus verplaatst 

- Petare
- forum member
- Contacteer:
Ik heb al sinds december '11 last van dit probleem. Betreft ook een 1.6 (2002). Renault dealer en vakgarage kunnen het probleem niet lokaliseren.. Gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingelezen/geleerd, UCH reset (accu losgekoppeld voor een paar uur), inlaattemperatuursensor vervangen, nieuwe olie en filters, valse lucht, een keer geprobeerd met een andere (leen) mapsensor maar niks heeft geholpen. Het volgende dat ze wouden proberen was een nieuw gasklephuis. Maar die zijn helaas enorm prijzig. Zolang er geen storing wordt geregisseerd kunnen ze eigenlijk niks meer dan gokken waar het zit.
Ik heb ermee leren leven
. Als je gewoon rustig wegrijdt en de toeren laag houdt (<2500) voor de eerste paar keer optrekken merk je er veel minder van. Tis ook temperatuurs gebonden btw. Met de zomer zal je zien dat het minder wordt en met de winter weer heftiger.
Mocht er nog iemand zijn die hem/haar (ons) kan helpen, graag!
Ik heb ermee leren leven

Mocht er nog iemand zijn die hem/haar (ons) kan helpen, graag!
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Gaat het storingslampje op je dashboard ook branden?
Lijkt een stappenmotor probleem.
Er gaat niks branden op het dashboard en ook is er niks uitgekomen met uitgelezen. Wel de eerste keer toen zat er een storing bij injector 1 en 4 dit is gereset en toen kwam er geen storing meer.
Met wegrijden heb ik wel eens het idee gehad dat de Clio inhoud. Dus, écht de eerste meters. Kan een 'Clio-kwaaltje' zijn. Toeren draai ik nooit totdat het blok warm is, maar ik zal -morgen vroeg- per hoge uitzondering eens steviger doorhalen om te concluderen of ik het zelfde probleem heb.
Eigenlijk niet bij wegrijden dan doet ie eigenlijk helemaal goed pas bij 200 meter begint het
Heb gecontroleerd maar nergens last van. De Clio is mij wel 1 keer afgeslagen toen ik remde voor een rood stoplicht. Koppeling had ik ingetrapt (volledig) dus een beetje vaag. Ik merk wel dat zo af en toe deze dingen voorkomen. Kleinigheidjes. Vandaag is het er morgen is het probleem opgelost. Maar goed, de winter moet nog beginnen. Ik ben benieuwd hoe de Clio zich houdt. Enfin...inhouden...: Ik heb er dus geen last van.Wizard schreef:Met wegrijden heb ik wel eens het idee gehad dat de Clio inhoud. Dus, écht de eerste meters. Kan een 'Clio-kwaaltje' zijn. Toeren draai ik nooit totdat het blok warm is, maar ik zal -morgen vroeg- per hoge uitzondering eens steviger doorhalen om te concluderen of ik het zelfde probleem heb.
Geen effect met de injector flesje:( denk dat het met de temperatuur te maken heeft. Wie heeft nog een optie?