Linker achterportier wil niet op slot

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
hanstermaten

Linker achterportier wil niet op slot

Bericht door hanstermaten »

Ik heb problemen met het slot/ vergrendeling van het linker achterportier.

Het begon twee weken geleden. Toen was de de deur van buiten niet te openen, maar van binnen wel. Wanneer ik hem dan van binnen geopend had, was hij wel weer van buiten te openen. Sinds een paar dagen is het andersom. Nu gaat het portier niet meer op slot, waardoor hij juist altijd van buiten te openen is. Ook als de rest van deuren wel op slot zitten.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb de deurbekleding er al afgehaald om te kijken of ik iets bijzonders kon zien, maar ik weet niet echt waar ik op moet letten.

Bestaat er als noodoplossing ook een schakelaar die voorkomt dat je deur buitenaf kunt openen (soort omgekeerd kinderslot)? Vind het namelijk niet echt een fijn idee dat m'n auto gewoon niet geheel op slot kan.
Petare
forum member
Contacteer:

Re: Linker achterportier wil niet op slot

Bericht door Petare »

Klinkt als het begin (en dus kapot zijn) van de stelmotor van de centrale deurvergrendeling in die betreffende deur.
€75,78 betaalde ik januari jongs leden voor zo'n motortje bij de dealer. Bestel nummer bij Renault is 77.01.039.565. LET WEL, deze was voor rechtsachter (5drs). Maar voor zover ik me kan herrineren zijn ze universeel tussen de deuren. Heb er ooit nog is eentje in een vorige clio 2 ph1 van de linkervoordeur naar de rechterachterdeur omgewisseld. Deze deur gebruikte ik niet, het motortje deed toen alleen nog maar opslot en later niks meer. Kocht toen iets later een andere clio 2 waarin 2 weken later in dezelfde deur ook het motortje de geest gaf. Toen ook wel vervangen, scheelt een hoop ongemakjes :smash:

Goedkoopst is om het stekkertje los te halen. Dan kan deze met het pinnetje nog handmatig op slot en van slot gedaan worden.
Als je instaat bent om de bekleding te verwijderen, ben je denk ik ook instaat met inzicht het motortje te wisselen. Als je hulp nodig help horen ik/we het graag, heb dit zelf al vaker gedaan. :thumbsup:
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”