klakkend geluid achter

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
slhaarsma

klakkend geluid achter

Bericht door slhaarsma »

Sinds een paar weken begin ik steeds duidelijker een soort klakkend geluid van achter te horen bij het rijden over lichte oneffenheden. In de eerste instantie sporadisch, waardoor ik dacht dat er iets los achter lag. Maar ik hoor het nu aanhoudend en bij steeds meer oneffenheden. Vooral bij heel lichte oneffenheden in de weg is het duidelijk hoorbaar. Meestal is het één "klak" per oneffenheid. Het klinks overigens echt als een verfbus oid die tegen metaal aan rolt.. Bij bochten rijden niets bijzonders. Ik heb wat staan sjorren aan de auto maar hoor het dan nergens. Bij het zoeken kwam ik uit op 'silent blocks" achteras? Heeft iemand een idee?
fsmidt

Re: klakkend geluid achter

Bericht door fsmidt »

sorry voor inbreken op topic..

ik heb soortgelijk maar dan aan de voorkant,klakkend is i.d.d een "leuke" omschrijving.

ook heb ik een zwabberend gevoel,moet vaak kleine stuur correcties maken.

enig idee waar ik naar moet kijken?

freddie
1.2 frikandel

Bericht door 1.2 frikandel »

Gare schokdempers
1.2 frikandel

slhaarsma schreef:Sinds een paar weken begin ik steeds duidelijker een soort klakkend geluid van achter te horen bij het rijden over lichte oneffenheden. In de eerste instantie sporadisch, waardoor ik dacht dat er iets los achter lag. Maar ik hoor het nu aanhoudend en bij steeds meer oneffenheden. Vooral bij heel lichte oneffenheden in de weg is het duidelijk hoorbaar. Meestal is het één "klak" per oneffenheid. Het klinks overigens echt als een verfbus oid die tegen metaal aan rolt.. Bij bochten rijden niets bijzonders. Ik heb wat staan sjorren aan de auto maar hoor het dan nergens. Bij het zoeken kwam ik uit op 'silent blocks" achteras? Heeft iemand een idee?
kan ook zijn dat je uitlaat los zit want mijn pa had dat ook dr was een beugel afgebroken waardoor de uitlaat ergens tegen op kwam
fsmidt

Bericht door fsmidt »

misschien een noob vraag maar; is het duidelijk te zien of bovenstaande onderdelen versleten zijn?

freddie
1.2 frikandel

gewoon kijken of er speling tussen zit
fsmidt

Bericht door fsmidt »

een leuke link

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 27&t=10175" onclick="window.open(this.href);return false;

zal deze even goed bekijken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”