Chiptuning
Chiptuning
Even een vraagje over het chippen van mijn clio 1.5 dci ECO
1) Shiftech : prijs 495€ ( 86pk/200Nm naar 106pk/250Nm )
of
2) ATM : prijs 375€ ( 86pk/200Nm naar 110pk/260Nm )
Nu de waardes zijn maar richtlijnen. Maar omdat ik totaal niemand ken die zijn auto heeft laten chippen, is er hier iemand die mij kan vertellen bij wie ik het beste kan langst gaan?
En zijn er eventueel mensen die dezelfde motor hebben laten chippen en hier een goede ervaring mee hebben?
1) Shiftech : prijs 495€ ( 86pk/200Nm naar 106pk/250Nm )
of
2) ATM : prijs 375€ ( 86pk/200Nm naar 110pk/260Nm )
Nu de waardes zijn maar richtlijnen. Maar omdat ik totaal niemand ken die zijn auto heeft laten chippen, is er hier iemand die mij kan vertellen bij wie ik het beste kan langst gaan?
En zijn er eventueel mensen die dezelfde motor hebben laten chippen en hier een goede ervaring mee hebben?
Re: Chiptuning
Of gewoon voor zeker gaan en naar Fastchip gaan.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
En waarom fastchip? Wat zijn hier de voordelen of wat is er zo goed aan?
Ik ben namelijk van belgie dus kwa afstand moet het ook nog mevallen.
Ik ben namelijk van belgie dus kwa afstand moet het ook nog mevallen.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dat is idd niet zoveel. Ik heb hem net een mail gestuurd voor wat info en de exacte prijs. Ik zal het jullie laten weten.
De kosten bij de dynodagen via RTC zijn € 350,- (€ 100,- voor de dynohuur en € 250,- voor het mappen.)
De dynodagen vinden plaats in Goes, op steenworp afstand van België.
De dynodagen vinden plaats in Goes, op steenworp afstand van België.

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Maar als je naar fastchip zelf gaat kost het 250? Of heeft hij geen eigen bank?
Zover ik weet heeft Fastchip geen fysiek bezoekadres. En vanuit Friesland is Goes een stukkie rijden...
Vanuit mij ook, ik mag zaterdag weer...
Vanuit mij ook, ik mag zaterdag weer...

Ben vandaag naar goes geweest.
Het was idd 350€. Mijn wagen heeft op de testbank gestaan maar henk kon er jammer genoeg niets aan doen.
Blijkbaar gebruikt renault af en toe oude onderdelen. Mijn wagen is van 2010 maar heeft een computer van 2004 erin steken waarvoor henk spijtig genoeg geen software voor had. Het enige wat ik vandaag dus te weten ben gekomen is dat ik 80pk op de wielen had.
Het was idd 350€. Mijn wagen heeft op de testbank gestaan maar henk kon er jammer genoeg niets aan doen.
Blijkbaar gebruikt renault af en toe oude onderdelen. Mijn wagen is van 2010 maar heeft een computer van 2004 erin steken waarvoor henk spijtig genoeg geen software voor had. Het enige wat ik vandaag dus te weten ben gekomen is dat ik 80pk op de wielen had.
- Contacteer:
erg logisch natuurlijk, het blokje gaat al een aantal jaartjes mee in diverse modellen, en dan is het onnodig om steeds weer een nieuwe computer te ontwikkelen...
Groet, Age
Dat is het em nu net. Volgens henk zitten er in de clio en twingo tegenwoordig versie 3.2 bij mij is het nog een 1.2 dit had hijzelf nog noer meegemaakt.
Lees dit maar even door, daar kan je wel wat nodige info uithalen.
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 89&t=11275
Mijn gechipte clio rijdt nog steeds geweldig. Gechipt rond de 10000 km, staat nu bijna 24000 op. In princiepe nog geen problemen gekregen. Gechipt bij ATM in eemnes.
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 89&t=11275
Mijn gechipte clio rijdt nog steeds geweldig. Gechipt rond de 10000 km, staat nu bijna 24000 op. In princiepe nog geen problemen gekregen. Gechipt bij ATM in eemnes.
Vreemd verhaal. En ook niet juist dat ze je ervoor laten betalen, als dat gebeurd is.