kachelweerstand

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
fabianoss

kachelweerstand

Bericht door fabianoss »

vraagje heb een kapotte kachelweerstand kan me nog herrineren dat ze dit ding losgemaakt hebben bij een renault garage.(was onderweg naar werk maar kreeg zowat een beroerte van de hitte) dus gouw een oplossing

Afbeelding

hij zag er zo uit ongeveer uit met die ribben erop maar nu heb ik bij onderdelenlijn een weerstand gehaald en kreeg dit opgestuurt

Afbeelding

begrijp me niet verkeerd het lijkt erop niet de exacte zelfde (alleen ook zin groen ding (weerstand) erop , weet alleen niet hoe ik hier foto's op moet zetten

gaat erom dat die 2 dinge helemaal niet op elkaar lijken en ik dus denk dat ik iets verkeerd heb hellup!
btw heb een renault clio 2 phase 2 intiale paris uit 2001
Laatst gewijzigd door Arjan op 15 mar 2012 23:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt mbv img knop ;-)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: kachelweerstand

Bericht door Arjan »

Kachelweerstand heeft te maken met de snelheid van de blower niet met de temperatuur.

Als de Kachelweerstand kapot is blaast de blower alleen nog op vol vermogen en werken stand 1 en 2 niet.
Hoe zat dat bij jou?

Je moet dus waarschijnlijk de temp sensor, klep in de slang naar de kachelradiator of als het tegenzit het bedieningspaneel vervangen.
ski

Bericht door ski »

Het bovenste plaatje is idd een kachelweerstand, meestal zijn deze niet rete duur maar aangezien je een initiale hebt neem ik aan dat je ook climatecontrol hebt? en dat maakt ze weer een stukje duurder.

Afgelopen vakantie in Frankrijk was mijn kachelweerstand ook stuk ( heb ook een initiale ) de blower zei geen boe of bah meer, ook niet op de hoogste stand, leuk met 32 graden :(
Bij de plaatselijke Renault dealer ( in France ) vroegen ze 250 euro, naja ben gekke henkie niet en in Nederland kon ik m bij de dealer halen voor 80 euro. Zelf erin gezet á 10 minuten werk en hij blaast als nooit tevoren!
ski

Bericht door ski »

Voor de gelegenheid m'n oude kachelweerstand ff opengesloopt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelfs de binnenkant ziet er niet hetzelfde uit in vergelijking met wat jij hebt gekregen.
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

DIe je hebt gekregen lijkt op een weerstand van een Clio I
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
fabianoss

Bericht door fabianoss »

de mijne blies ook op vol vermogen en op zijn heetst pff , maar heb hem idd al terug gestuurt , heb van renault dit onderdeel nummer gekregen voor de weerstand die ik nodig heb 7701051272 bij de renault in oss moest ik 165 euro betalen en renault in boxmeer 130 . vroeg aan renault boxmeer of de prijzen het zelfde moesten zijn en volgens hun zou oss ook de zelfde prijs moeten aanbieden beetje raar verhaal. weet iemand waar je buite de gewone dealer een weerstand kan kopen?
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Alle dealers hebben gewoon de zelfde prijzen in NL.

Volgens mijn zijn ze niet universeel te krijgen.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
o8-Carni-8o

Bericht door o8-Carni-8o »

Wellicht dat je hier het juiste onderdeel kan vinden voor veel minder dan €130/165,-? Vanaf pagina 6 heb je een hele rits uit clio's uit 2001

http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/r ... +weerstand

Succes met je zoektocht, want er is niets vervelender dan een rijdende sauna :thumbsup:
fabianoss

Bericht door fabianoss »

gaat lukken heb even op onderdeel nummer gezocht op onderdelenlijn maar ze hebben hem niet.heb een site in engeland gevonden die incl verzenden voor 96 pond verkoopt zon 115 euro dus bestel hem gewoon bij de renault in boxmeer want in oss vragen ze er 165 ipv 130 euro voor
o8-Carni-8o

Bericht door o8-Carni-8o »

Dan weet je in ieder geval wel dat je de goede hebt. Wel jammer dat het weer €130,- kost.
ski

Bericht door ski »

Ik had m voor 100 euro bij ABD Drachten
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”