kan ik mijn speakers voor in de hoedenplank op mijn versterker waar
mijn subwoofer aangesloten is, ook speakers op aansluiten
of gaan ze dan kapot of neemt het vermogen van mijn subwoofer dan niet af
speakers op versterker met subwoofer
Re: speakers op versterker met subwoofer
Ikheb er geen verstand van maar het lijkt me handig er even bij te vermelden wat je dan voor versterker en speakers hebt.
-
- forum starter
- Contacteer:
versterker: JBL GTO3501
speakers: welke weet ik nog niet maar wel 6x9
speakers: welke weet ik nog niet maar wel 6x9
Nee kan niet jou versterker: JBL GTO3501 is een monoblock (subwoofer versterker). Ik heb heeel vroeger precies dezelfde versterker gehad.
Als jeje 6x9 ook wilt versterken moet je kijken naar een 4 kanaals versterker of je monoblock behouden en een stereo versterker er los bij kopen.
Ik zelf heb een 4 kanaals versterker (hifonics) kanaal 1/2 voor de composet voorin en kanaal 3/4 gebrugged voor de subwoofer. Hoedenplank speakers (2x16cm coax) heb ik via de radio lopen.
Als jeje 6x9 ook wilt versterken moet je kijken naar een 4 kanaals versterker of je monoblock behouden en een stereo versterker er los bij kopen.
Ik zelf heb een 4 kanaals versterker (hifonics) kanaal 1/2 voor de composet voorin en kanaal 3/4 gebrugged voor de subwoofer. Hoedenplank speakers (2x16cm coax) heb ik via de radio lopen.
-
- forum starter
- Contacteer:
en met z'n High Power Adapter op de tweede tulp uitgang want daar staat AUX bij.
http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl ... _Aug09.pdfVincent schreef:en met z'n High Power Adapter op de tweede tulp uitgang want daar staat AUX bij.
Pagina 5 punt 5 staat: Nonfiltered pass-through output. Connect to the input of an additional amplifier.
Oftewel kan je een extra versterker op aansluiten

Mijn tip:
Monoblock voor je sub en een goede 2/4 kanaals versterkers voor je speakers.
Het mooiste is als je geluid van voren komt, dus investeer in een goede compo-set voorin en laat die via de versterker spelen. Achterspeakers heb je in principe niet nodig, want je krijgt de bass via de sub en de kick via de compo-set.
Ik heb sinds een paar weken een CDT compo-set (16.5cm) en ik ben er zeeer tevreden over! Via marktplaats kwam ik een set tegen (16cm compo + 16cm coax). Compo in de deuren (op de versterker) en coax in de hoedenplank (via de radio) en een subwoofer in de achterbak. HR-carstyling heeft nog enkele setjes voorradig a €175.
Hoop dat je hiermee verder kan!

-
- forum starter
- Contacteer:
heb je een paar foto's waar op je kan zien hoe je alles hebt aangesloten.
Sorry voor de late reactie!Vincent schreef:heb je een paar foto's waar op je kan zien hoe je alles hebt aangesloten.
Ik zal binnekort foto's maken. Het ziet er nu allemaal nog belabberd uit, omdat ik al het werk tijdelijk stil heb gelegd ivm het