Leeslampje vervangen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Tommm85

Leeslampje vervangen

Bericht door Tommm85 »

Ik heb een Renault Clio 1.4 Fidji uit '97. De lampjes boven het dashboard werken echter niet. Ik neem aan dat of de lampjes of de schakelaar kapot zijn. Ik krijg echter met geen mogelijkheid dat kapje los. Ik zie geen schroefjes en ben bang dat ik anders de infrarood ontvanger van de centrale vergrendeling kapot maak.
Iemand een idee?
WoutW

Re: Leeslampje vervangen

Bericht door WoutW »

Volgens mij is het een klik systeem, gewoon rustig met een schroevendraaier of je nagels proberen :)
speklap

Bericht door speklap »

het is frans hea dus gewoon klikken :devilish: :smash: ff heel voorzichtig met een platte schroevendraaier ertussen wrikken en dan pleurt er zo uit waarschijnlijk bij een clio 2 tenminste wel. :thumbsup:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als je het kapje van de verlichting naar beneden eruit trekt is de kans wel erg klein dat je de IR ontvanger sloopt. Dan moet je er al met een schroevendraair in gaan hakken.

Zoals gezegd hierboven "Gepast geweld" gebruiken :thumbsup:
Maki

Bericht door Maki »

Ik had een vraagje mbt tot de afmetingen van de fitting. Ik heb een hoofdlampje die 1 grote lamp is, dus geen kleiner leeslampje erbij. Mijn idee was om deze te vervangen voor een LED lamp. Wie weet hoeveel mm dit is en of zo'n lampje er zo in kan?

Hier een voorbeeld van de lampjes: http://www.ledsgivelight.nl/festoonfitting" onclick="window.open(this.href);return false;
Maki

Bericht door Maki »

Het waren dus 36mm fittingen, zowel in de hoofdlamp als in de achterbak. Nu allebei vervangen, een ronde versie met 6 ledjes die in de achterbakverlichting past en een plaatje met 16 ledjes in de hoofdlamp. Is echt een stuk feller dan de standaard lamp, niet persé mooier want het is geen 'zacht' licht.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”