Hallo allemaal, ik heb een Clio III Phase 2 met de a fabriek radio/tom-tom. Het geluid dat er standaard uitkwam was niet om aan te horen dus ik heb er een paar nieuwe speakers ingestopt voorin. Weet niet welk type Pioneer het was maar ze hebben 100w. Het geluid klonk toen al een stuk beter maar, het geluid kon nog steeds niet hard genoeg voor mij. Dus ik heb toen een setje Pioneer TC-q131c met 180w voorin gemonteerd en achter de 100w pioneers. Geluid klinkt nu zuiver maar het geluid begint zowel voor als achter te kraken bij volume 26 en daar begon het ook met de standaard speakers. Betekend dit dat daar de max ligt van mijn versterker? Ik wil gewoon dat het het volume nog wat harder kan, wat kan ik hier aan doen?
Versterker inbouwen of moet er dan een andere radio in?
Max van versterker?
Re: Max van versterker?
Beginnen je speakers te kraken of het geluid te vervormen?
Ik begrijp uit je verhaal dat je met een originele radio draait zonder versterker?
In dat geval is een andere radio met versterker aan te raden. aangezien er geen versterker op een originele clio radio kan ( meen ik).
Dus wil je echt veel harder dan zul je moeten versterken. Maar dan rijst mij de vraag wil je alleen hard of wil je ook klank in de auto.
Ik begrijp uit je verhaal dat je met een originele radio draait zonder versterker?
In dat geval is een andere radio met versterker aan te raden. aangezien er geen versterker op een originele clio radio kan ( meen ik).
Dus wil je echt veel harder dan zul je moeten versterken. Maar dan rijst mij de vraag wil je alleen hard of wil je ook klank in de auto.
Je probleem is duidelijk ...
Teveel voor weinig.
De oplossing zou een hi / lo converter kunnen zijn. Dit is een kastje / filter die tussen je achterspeakers / aansluiting wordt gezet / aangesloten. Op die gebeuren kun je een versterker aansluiten.
Zo ben je al een beetje op weg naar de jouwe behaalde doel.
Nu weet ik naturlijk niet wat jouw / uw / doel / steven is ...
Gaat het niveau hoog ?? Dan tja ... alles aanpassen ... andere radio , draden , etc etc ...
En zo zijn dr meer zaken
Teveel voor weinig.
De oplossing zou een hi / lo converter kunnen zijn. Dit is een kastje / filter die tussen je achterspeakers / aansluiting wordt gezet / aangesloten. Op die gebeuren kun je een versterker aansluiten.
Gaat het niveau hoog ?? Dan tja ... alles aanpassen ... andere radio , draden , etc etc ...
En zo zijn dr meer zaken

Je probleem is duidelijk ...
Teveel voor weinig.
En zo zijn dr meer zaken
Teveel voor weinig.
En zo zijn dr meer zaken

Ja wilde dat het volume wat harder kon, zit nog niet aan het maximum, maar begint er al ver voor te vervormen. Als alles aanpassen de enige optie is dan laat ik het voor wat het is. Wil geen andere radio, want de a fabriek ingebouwde mooi passen in het dashboard. Toch bedankt voor de info!
je speakers zijn oke. maar je orginele radio moet op volume 26 zo hard werken om het signaal bij je speakers te krijgen dat deze (radio) gaat vervormen.
oplossing is inderdaad een externe versterker toevoegen.
maar dat betekend handen uit de mouwen.
je kunt ook vanaf je orginele radio m.b.v. een hi/low-converter je speakeruitgangen omzetten in RCA.
dan kun je je orginele radio behouden en toch een versterker aansluiten.

oplossing is inderdaad een externe versterker toevoegen.
maar dat betekend handen uit de mouwen.

je kunt ook vanaf je orginele radio m.b.v. een hi/low-converter je speakeruitgangen omzetten in RCA.
dan kun je je orginele radio behouden en toch een versterker aansluiten.