verlichting en koeling dashboardkastje

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
derk en kea
beginner
Contacteer:

verlichting en koeling dashboardkastje

Bericht door derk en kea »

Weet iemand of de Clio Estate collection verlichting in het dashboardkastje heeft? (23-11-2011)
Volgens mij moet er als je een automatische airco in zit ook koeling in je dashboardkastje zitten, althans als ik op de specificaties af ga.
Ik heb geen verlichting en volgens mij ook geen koeling, althans zie niets zitten van een klepje oid wat je kunt openen en sluiten. Wel zit er linksboven in het kastje iets van een rechthoekig "gat".
Nu staat er wel in de regels dat Renault zich het recht voorbehoud om de specificatie aan te passen? Iemand hier ervaring mee? Na vraag bij de verkopende dealer leverde niets op, als er geen lampje zit hoort het er niet in en als er geen klepje (roostertje) zit idem. Zal er wel niets meer aan kunnen veranderen, maar zou het toch graag willen weten ivm een eventuele klacht, als dit tenminste kans van slagen heeft.
Automatische airco had voor mij prioriteit, maar een gekoeld dashboard kastje is misschien wel handig, alhoewel ik me hier geen voorstelling van kan maken.
Bedankt voor jullie reacties
Derk
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Re: verlichting en koeling dashboardkastje

Bericht door Il Girasoli »

Volgens mij heeft elke Clio met airco een gekoeld dashboardkastje. Het vierkant gat wat bovenin zit heeft hier niets mee te maken. Volgens mij moet er achterin een rondje zitten met twee kleinere rondjes erin.

Over het lampje durf ik niets te zeggen.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Koeling, moet je niets bij voorstellen. Dat stelt geen bal voor en zou ik dus ook niet missen. Is gewoon een gaatje achterin je kastje wat open kan en waardoor een beetje lucht wordt geblazen. Maar koel wordt het er niet van hoor.

Dat rechthoekige vakje is de plek waar je lichtje zou moeten zitten. Ik weet niet of er versies zijn zonder lichtje, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Bericht door Il Girasoli »

Gisteravond gezien dat de mijne geen verlichting heeft (Dynamique uitvoering).

De koeling stelt inderdaad niet veel voor, maar als je een flesje water echt tegen de uitblaasmond aanlegt wil het nog wel is wat in temperatuurdalen.
tvrman
beginner
Contacteer:

Bericht door tvrman »

In het dashboardkastje van mijn Clio (20th Ann. nov2010) zit (ook) geen verlichting. Zou wel handig zijn.
Is dit makkelijk aan te leggen? :idea:
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
derk en kea
beginner
Contacteer:

Bericht door derk en kea »

Bedankt voor de reacties, er zit inderdaad geen verlichting in, vandaag bij dedealer gevraagd omdat mijn mistachterlicht er spontaan uitgevallen was. Het gaatje had ik in eerste instantie niet gezien, stelt inderdaad niet veel voor, maar zit er wel in.
Dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten worden.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”