Hallo,
Als de motor van mijn clio koud is slaat hij heel snel af en schokt hij heel erg, zodra de motor een tijdje loopt en iets warmer word (geen bedrijfstempratuur) is het over.
Iemand een idee waar aan dit kan liggen?
Mvg Jarro
Schokken, snel uitvallen
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Re: Schokken, snel uitvallen
Voor zover ik dan uit je verhaal kan opmaken; is je gasklephuis vervuilt. Ik had precies het zelfde met mijn clio (1.6). Nadat ik deze had schoongemaakt was 't probleem opgelost. Hebben meer Clio's last van in ieder geval.
Sjoertum had er een how-to van gemaakt: http://clioclub.info/viewtopic.php?f=103&t=5235" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Petare
Sjoertum had er een how-to van gemaakt: http://clioclub.info/viewtopic.php?f=103&t=5235" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Petare
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
- roylee
- forum member
- Contacteer:
De how to van sjoertum is voor de 8 klepper 1.2. Als je al een 1.2 16v heb is het al knap vervelend want je hele spruitstuk moet er dan af. En dus moet je de hele bovenkant uitbouwen.
Oke bedankt voor de info, het is een 1.6 16v ga morgen maar eens kijken of ik het schoon kan maken.
Jarro
Jarro
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Ik heb ook een 1.6 16V en daar valt het reuze op mee. Voor mij althans, ligt er maar net aan hoe handig je zelf bent
Resonantiehuis verwijderen; 1 rubberen klem bij inlaatslang en klempassing om luchtfilterhuis.
Luchtfilterhuis verwijderen; klempassing om gasklephuis. ik heb deze tegen 't brandschotgedrukt, ging toen ook.
Stekker met borgpin van gasklephuis loshalen.
Dan zit het gasklephuis met 2 bouten vast aan de onder/achterzijde hiervan. En ik meen 1 aan de bovenkant ervan met de inlaatkanalen. Let op! Die op de inlaatkanalen is een bout met een uitwendige Torx®-kop meen ik te herrinneren.
Heb er nog ergens foto's van, zoek ze anders wel even op
@EDIT!

ps. Dit staat in algemeen ipv motorisch?!
Resonantiehuis verwijderen; 1 rubberen klem bij inlaatslang en klempassing om luchtfilterhuis.
Luchtfilterhuis verwijderen; klempassing om gasklephuis. ik heb deze tegen 't brandschotgedrukt, ging toen ook.
Stekker met borgpin van gasklephuis loshalen.
Dan zit het gasklephuis met 2 bouten vast aan de onder/achterzijde hiervan. En ik meen 1 aan de bovenkant ervan met de inlaatkanalen. Let op! Die op de inlaatkanalen is een bout met een uitwendige Torx®-kop meen ik te herrinneren.
Heb er nog ergens foto's van, zoek ze anders wel even op

@EDIT!

ps. Dit staat in algemeen ipv motorisch?!
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Oke top
heel erg bedankt.
Het staat in algemeen omdat ik niet wist waar het probleem lag, het had ook elektrisch kunnen zijn of iets anders.

Het staat in algemeen omdat ik niet wist waar het probleem lag, het had ook elektrisch kunnen zijn of iets anders.
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Bij de 1.6 is het overduidelijk makkelijker want bij mij moet spruitstuk eraf omdat hij onder dat gedeelte zit.