Display, radio/klok
Display, radio/klok
Beste,
Ik heb een clio 2 fase 2 uit 2005. Mijn display van de radio/klok geeft niet goed weer.
Hij geeft wel het eea weer echter niet goed. Ik mis steepjes van de verschillende lettertjes en cijfertjes. een 3 mist bijvoorbeeld de verticale streepjes.
heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen? is het misschien iets anders dan dat het display simpelweg kapot is?? kost namelijk bij renault 195€...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
grt.
Ik heb een clio 2 fase 2 uit 2005. Mijn display van de radio/klok geeft niet goed weer.
Hij geeft wel het eea weer echter niet goed. Ik mis steepjes van de verschillende lettertjes en cijfertjes. een 3 mist bijvoorbeeld de verticale streepjes.
heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen? is het misschien iets anders dan dat het display simpelweg kapot is?? kost namelijk bij renault 195€...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
grt.
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Re: Display, radio/klok
ik zou er een halen op de sloop ofzo. en anders even dashboard los halen en dat ding eruit halen en even kijken of de solderingen van de bandkabel van lcd naar print niet geoxideerd zijn.
Oke thnx! Wordt zelf maar knutselen en anders inderdaad de slopen af lopen...
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Ik ga morgen naar de lokale sloop in ede. Zal ik ff vragen hoe duur die is?
Ik heb er 1 gevonden voor €45 zou de goede moeten zijn.
Nu komt echter de volgende vraag. Ik krijg dat kapje niet los op het dashboard waar dat displaytje in zit...
Ik heb het eea afgezocht op het forum maar het kan toch niet waar zijn dat het hele dashboard eraf moet om erbij te kunnen???
Nu komt echter de volgende vraag. Ik krijg dat kapje niet los op het dashboard waar dat displaytje in zit...
Ik heb het eea afgezocht op het forum maar het kan toch niet waar zijn dat het hele dashboard eraf moet om erbij te kunnen???
- roylee
- forum member
- Contacteer:
helaas is dit wel het geval. je hele bovenkant van het dashboard moet eraf. ik heb zelf ook een tutorial geschreven daar voor. moet je ff bladeren in mijn project post (link in mijn onderschrift)
Ik heb via een sloop een display kunnen regelen. De bovenkant van het dashboard loshalen is trouwens erg simpel. Was nog geen uurtje werk in totaal.
Hier mag dus een slotje op...
Hier mag dus een slotje op...
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Mooizo!! Verschilt heel erg per clio dat het dashboard blijft hangen. Inzicht in loshalen van complex gemonteerde delen speelt ook een rol
.
Mag ik vragen hoeveel je er voor heb moeten geven?

Mag ik vragen hoeveel je er voor heb moeten geven?
35€ en 15€ verzendkosten(onder rembours)
tja inzicht is zeker waar. gelukkig heb ik daar dan wel weer de nodige ervaring mee met meer kostbare autotjes. Hij bleef even hangen bij de bijrijders airbag maar even goed kijken en "klik"
tja inzicht is zeker waar. gelukkig heb ik daar dan wel weer de nodige ervaring mee met meer kostbare autotjes. Hij bleef even hangen bij de bijrijders airbag maar even goed kijken en "klik"
die blauwe lampjes bij jou zijn trouwens ook erg netjes. hoe heb je dat ding vervangen achter het display? en waar had je de ledjes besteld?
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Achter het display zit een oranje licht filter. Die heb ik eruitgehaald. Toen mat filmpapier in de printer gelegd. Met paint een mooi blauw vierkant gemaakt en die een 3 keer uitgeprint op dezelfde positie (wordt ie wat donkerder). Die toen uitgesneden op de vorm van het originele filter.
Dan de ledjes.
Die had ik van me werk meegenomen weet zo niet welk type het is. Iig 3mm blauwe led. 4 in serie gezet. (is dus ongeveer 3v per led) en ze bijmekaar gedaan en om gebogen zodat hij indirect tegen het filter schijnt. Niet recht erop want dan zie je die cirkels.
ps. 35 euro is een mooi prijsje!!
Dan de ledjes.
Die had ik van me werk meegenomen weet zo niet welk type het is. Iig 3mm blauwe led. 4 in serie gezet. (is dus ongeveer 3v per led) en ze bijmekaar gedaan en om gebogen zodat hij indirect tegen het filter schijnt. Niet recht erop want dan zie je die cirkels.

ps. 35 euro is een mooi prijsje!!