Vandaag weer mee bezig geweest, maar het is er niet helderder op geworden.
Vandaag gekeken naar een nieuwe motor, is Roosendaal 1 kunnen vinden. Weliswaar een ander typenummer, maar de aansluiting was hetzelfde en ook uit een Renault vanuit 2002. Ik kon hem daar terplekke controleren maar ook deze gaf geen beweging.
Ik ben nu een beetje ten einde raad, aangezien ik elektrotechnisch niet heel ver kom met mijn beperkte elektrokennis.
Wat me nog wel gelukt is, is om de multimeter op de buitenste 2 draden van de aansluiting te zetten. Deze gaf constant 12V aan wanneer het contact aangezet werd. Het maakte geen verschil of ik de ruitenwisser aan of uit zette, constant 12V. Is het ook te meten of hij een stuurstroom/signaal krijgt? De motor heb ik helemaal open gemaakt. Het zwarte dekseltje zat vast gekit. Met wat schroevendraaiers ertussen is die open gewrikt. contactpuntjes schoongemaakt/opgeschuurd en gekeken of er iets was te zien. Geen zwarte vlekjes en van de koolborstels was er ook niks aan op te merken.
Wat ik nog steeds mis, is het tikken van een relais. wat ik bij de achterruitmotor wel hoor.
Een ander opmerkelijk punt wat ik ontdekt heb. Als ik de versnelling in zijn achterruit zet en mijn voor ruitenwisser aanzet, gaat de achter ruitenwisser heen en weer. ook niet helemaal in orde lijkt me? duidt dit misschien tot een bekend probleem of oplossing voor iemand?