Mijn ruitenwisser Voor werkt niet wanneer het te warm is.
Staat de auto in de ochtend onder de carport, dan werken de ruitenwissers prima, in alle standen.
Wanneer de temperatuur boven circa 28C komt dan doen de voor-ruitenwissers het niet meer, in geen enkele stand. Helemaal niets, ook geen geluid. Ook als de auto in de volle zon staat geparkeerd werken de ruitenwissers niet.
Verder geen problemen met de auto, alles werkt prima. Ook de ruitenwisser achter en de ruitensproeiers voor en achter werken altijd.
Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Waar moet ik zoeken?
Ruitenwisser Voor werkt niet bij warm weer
Re: Ruitenwisser Voor werkt niet bij warm weer
Bij warm weer werken de ruitenwissers voor niet. Maakt niet uit in welke stand ik de schakelaar zet. Echter wanneer ik de versnelling in de "achteruit" zet, dan gaat de achterruitenwisser wel aan. Het lijkt dus dat het probleem niet in de schakelaar aan het stuur zit, dat signaal komt wel aan.
Weet iemand of er een relais zit in de aansturing van de ruitenwissers voor? Zo ja, waar kan ik dat relais vinden? Online kan ik namelijk een relais voor de ruitenwisser voor (ruitenwisserregelinterval) van een Clio 4 kopen, maar ik kan nergens vinden waar in de auto dat relais zit.
Weet iemand of er een relais zit in de aansturing van de ruitenwissers voor? Zo ja, waar kan ik dat relais vinden? Online kan ik namelijk een relais voor de ruitenwisser voor (ruitenwisserregelinterval) van een Clio 4 kopen, maar ik kan nergens vinden waar in de auto dat relais zit.
Volgens mij zit dat relais onder de motorkap in die zekeringbox.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Bij de Renault garage zeiden ze dat het de ruitenwissermotor moet zijn. Vervangen kost 450 euro. Dan zelf maar een nieuwe motor erin gezet (65 euro). Helaas geen effect. Bij warmte werkt de ruitenwisser voor nog steeds niet.
Mees120 zegt dat er misschien een relais in de zekeringbox onder de motorkap zit. Box opengemaakt en ik zie 4 relais. Welk relais zou voor de ruitenwisser voor kunnen zijn? Heeft iemand een layout van deze box?
Wanneer de ruitenwisser voor wel werkt, hoor ik een klikkend geluid onder het stuur. Het zou van de box EMM-T4 ( ECU UCH ?) kunnen komen. Zitten er relais in deze box? Kan dat het probleem zijn?
Misschien kan deze link met afbeeldingen je helpen. Volgens de plaat moet het nummertje 1 zijn.DickV schreef: 18 jul 2023 21:38 Mees120 zegt dat er misschien een relais in de zekeringbox onder de motorkap zit. Box opengemaakt en ik zie 4 relais. Welk relais zou voor de ruitenwisser voor kunnen zijn? Heeft iemand een layout van deze box?
Clio III 1.6 16v Ripcurl