Olie lekkage

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
wilco2

Olie lekkage

Bericht door wilco2 »

Hoi,

de clio 1.2 uit 1997 van mijn dochter heeft lkast vasn olielekkage.
Hierdoor ruik je een verbrande olielucht in de auto.
Ik heb onder de auto gekeken en gezien dat de olie vermoedelijk van boven het uitlaatspruitstuk vandaan komt. Alles zit onder de olie dus niet te zien waar het vandaan komt. Zou het de klepseldekking pakking kunnen zijn? Zo ja, is het veel/moeilijk om dit zelf te vervangen? Ook de snelheidsmeter verlichting en de verlichting van de knoppen van de aanjager brand niet. Heeft iemand wat tips en adviezen?

Thx,

Wilco
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Re: Olie lekkage

Bericht door Entity_Razer »

klepdekselpakking ? je bedoelt de koppakking ?

is tedoen om zelf te doen van wat ik hier gezien / gelezen heb, indien je de nodige kennis / aparatuur hebt. als je echter geen mechanicien bent zou ik er ABSOLUUT niet aan beginnen.

denk trouwens niet dat het van je koppakking zal komen .. vanwaar dan wel geen idee (alle dopjes nog goed vast ?)
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
wilco2

Bericht door wilco2 »

Thx voor je reactie.
De rubber kleppendekselpakking aan de voorkant is op de buitenste stukje vergaan.
Aan de achterkant kan je het zo niet zien maar daar zal het wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Klepdeksel pakking is zo vervangen. Paar boutjes los deksel eraf en nieuwe pakking erop!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Peterr

Bericht door Peterr »

Nelis schreef:Klepdeksel pakking is zo vervangen. Paar boutjes los deksel eraf en nieuwe pakking erop!
Gaat echter niet altijd makkelijk. Als de klepdekselpakking nooit eerder - of een hele tijd niet - is vervangen, kan het nogal moeilijk zijn de kleppendeksel er af te krijgen. Heb het zelf gezien bij een andere auto.
Peterr

Bericht door Peterr »

Ja kan kloppen, maar ook wanneer die nooit vervangen is kan het moeilijk werk zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”