Hoi,
de clio 1.2 uit 1997 van mijn dochter heeft lkast vasn olielekkage.
Hierdoor ruik je een verbrande olielucht in de auto.
Ik heb onder de auto gekeken en gezien dat de olie vermoedelijk van boven het uitlaatspruitstuk vandaan komt. Alles zit onder de olie dus niet te zien waar het vandaan komt. Zou het de klepseldekking pakking kunnen zijn? Zo ja, is het veel/moeilijk om dit zelf te vervangen? Ook de snelheidsmeter verlichting en de verlichting van de knoppen van de aanjager brand niet. Heeft iemand wat tips en adviezen?
Thx,
Wilco
Olie lekkage
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
Re: Olie lekkage
klepdekselpakking ? je bedoelt de koppakking ?
is tedoen om zelf te doen van wat ik hier gezien / gelezen heb, indien je de nodige kennis / aparatuur hebt. als je echter geen mechanicien bent zou ik er ABSOLUUT niet aan beginnen.
denk trouwens niet dat het van je koppakking zal komen .. vanwaar dan wel geen idee (alle dopjes nog goed vast ?)
is tedoen om zelf te doen van wat ik hier gezien / gelezen heb, indien je de nodige kennis / aparatuur hebt. als je echter geen mechanicien bent zou ik er ABSOLUUT niet aan beginnen.
denk trouwens niet dat het van je koppakking zal komen .. vanwaar dan wel geen idee (alle dopjes nog goed vast ?)
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
-
wilco2
Thx voor je reactie.
De rubber kleppendekselpakking aan de voorkant is op de buitenste stukje vergaan.
Aan de achterkant kan je het zo niet zien maar daar zal het wel hetzelfde zijn vermoed ik.
De rubber kleppendekselpakking aan de voorkant is op de buitenste stukje vergaan.
Aan de achterkant kan je het zo niet zien maar daar zal het wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Klepdeksel pakking is zo vervangen. Paar boutjes los deksel eraf en nieuwe pakking erop!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
Peterr
Gaat echter niet altijd makkelijk. Als de klepdekselpakking nooit eerder - of een hele tijd niet - is vervangen, kan het nogal moeilijk zijn de kleppendeksel er af te krijgen. Heb het zelf gezien bij een andere auto.Nelis schreef:Klepdeksel pakking is zo vervangen. Paar boutjes los deksel eraf en nieuwe pakking erop!
-
Peterr
Ja kan kloppen, maar ook wanneer die nooit vervangen is kan het moeilijk werk zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5018 Weergaves
-
Laatste bericht door AS1
-
- 1 Reacties