BLOOS

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
egkok

BLOOS

Bericht door egkok »

Ik heb een clio driedeurs 1994. Nu branden niet alle koplampen. Ik zie er maar een aan de achterkant zitten waar ik makkelijk bijkan. Hoeveel lampen zitten er eigenlijk in. Grootlicht doet het stadslicht rechts niet. Hoe kan ik andere lampen vervangen als die er inzitten?? Is het 12 volt? Klinkt niet snugger maar excuus hiervoor. Heb er echt geen verstand van als meisje zijnde met haar eerste ouwe auto :) De achterlichten doen het nog maar moet het glas eraf om te vervangen?? Kan iemand mij helpen?
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: BLOOS

Bericht door Frank [Factory] »

De achterlichten kun je loshalen door in de kofferbak 2 plastic 'moertjes' los te draaien. Dan kun je de hele achterlichtunit los halen. Als je deze los hebt kun je de delen waar de lampjes in zitten er zo uit klikken.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Je hebt 1 lamp voor het dimlicht voor. Wat voor lamp er in moet weet ik zo niet.
Je moet eerst de plastic dop aan de achterkant van je koplamp loshalen. Dan zie je de lamp, die met een metalen beugeltje vast zit. Dit beugeltje klik je los en dan kun je de nieuwe lamp erin zetten. T beugeltje weer terug klikken en klaar is Kees.
egkok

Bericht door egkok »

Bedankt voor je reactie> Zit er maar een lamp in voor dim stads en groot licht?? Dat is dan de lamp die er makkelijk in en uit kan zoals jij beschrijft. Maar ik dacht dat er nog meer lampen in moeten zitten. In ieder geval richtingaanwijzer lampen, die doen het nog wel maar voor geval dat ?? groetjes Eline
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

H4 = Dimlicht / Grootlicht

Om het duidelijker te maken deze is het ;)!
Afbeelding

5 watt steek = Stadslicht.

Oranje lampje knipperlicht

Meer zit er niet in nee. Lekker simpel ;)!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
egkok

Bericht door egkok »

Mooi, ik heb H7 besteld :worship: Maar nu nog: ik krijg alleen die op jouw afbeelding erin. Hoe het knipperlicht en het stadslampje die kan ik niet van de achterkant benaderen zo te beoordelen?? Is er ergens ook een manual te downloaden ? gr Eline
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Afbeelding die ik laat zien is H4 he ;)! H7 heeft 2 pootjes. En dan een aparte lamp voor grootlicht H1, maar dat zit er pas vanaf de modellen rondt 2000 +/- op.

Stadslicht: als je die grote ronde kap weghaald waar ook je dimlicht zit zal je ergens een klein stekkertje zien. Dat is je stadlicht klein stukje draaien en hij is eruit.

Knipperlicht zit als ik het goed had helemaal in de hoek in een fitting. Is ook even draaien en dan is die eruit!

Tsjha of er ergens een handleiding is goede vraag!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Elektronica (vraag & antwoord)”