2 radios op 1 uit/ingang

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
ray--

2 radios op 1 uit/ingang

Bericht door ray-- »

zoals de titel aangeeft wil ik 2 radios op 1 signaal zetten

dit ivm heb behouden van de functies van mijn standaard hu, maar wel de kwaliteit van de andere radio op mijn speakers

dit wil ik doen dmv de iso te gaan verdubbelen, om zo een dubbele stekker voor de stroom te hebben, en de uitgangen voor naar de speakers op de laatste radio te zetten.
de speaker uitgangen welke uit de eerste komen te converteren dmv een high/low converter naar een line ingang van de 2de radio.

nu is alleen het probleem dat op de originele iso stekker welke uit de auto komt geen geschakelde plus zit, alleen een continu....
zo gaat de radio dus niet uit als ik het contact uitzet.

iemand een idee waar er een geschakelde plus zit in de buurt van de originele hu?
en tegelijk of iemand dat weleens heeft gedaan en welke problemen ik evt nog meer tegen kan komen zodat ik die op voorhand al kan aanpakken ;)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: 2 radios op 1 uit/ingang

Bericht door Arjan »

Is het niet eenvoudiger er dan een versterkertje tussen te zetten.
Blijft de HU werken en het geluid gaat er altijd wel op vooruit :thumbsup:
ray--

Bericht door ray-- »

absoluut ;)
alleen heb ik dan maar max 2 uitgangen richting versterker en beperkte afstelmogelijkheden welke alleen de amp of evt crossover biedt, veel heen en weer geloop naar waar de versterker zit, en heb dan 2 high low lvl converters nodig ( heb nml al amps en die hebben geen high lvl converters in zich.)

kan op deze manier het beste uit 2 werelden halen, de standaard hu werkt alles op bluetooth, stuurbedining, audio, usb etc. de andere niet, maar de andere heeft 6 uitgangen voor de amps en een dsp processor, ik heb net de verdubbelaar gemaakt, dus dubbel iso, met verlenging, nu nog de geschakelde plus vinden zodat alles ook tegelijk uitgaat...

en ja zo blijf je wel uniek :P

lol
ray--

Bericht door ray-- »

gevonden, ik heb de geschakelde plus vanaf de sigarettenaansteker afgetapt, op het blokje van de navi kon ik niks vinden en vond de draadjes ook wel erg dun...
maar de boel is ingebouwd en werkt ;)
Contacteer:

Bericht door Age »

waar en hoe heb je wet dan ingebouwd?
Groet, Age
ray--

Bericht door ray-- »

ik heb een tweede radio ingebouwd in het handschoenenvakje.
pokkewerkje, want toen ik alle draden erdoorheen had, paste natuurlijk de radio niet meer....

ach met wat kunst en vliegwerk zit het nu wel, je ziet er niks meer van.
de iso allemaal verdubbeld, de high out van de standaard hu naar een high low lvl convertor, die naar tulp, naar line in van de 2e hu, zodat alles via de tweede hu komt kwa geluid, zodat al die functies behouden zijn, en als bonus een superzuiver geluidje als ik vanuit de tweede hu muziek draai, alleen afstellen is weer puzzelen...

standaard speakers al vervangen door 16,5 focals, achterin door 13,5 de 16,5 focals steken uit... of ik moet gaan uitzagen, maar ik wil de auto zo standaard mogelijk eruit laten zien, hoe minder men ziet, hoe minder neigingen mensen krijgen ;)

ach het beginnetje is er, later nog de kofferbak ruimte gaan verhogen voor amps, en een sub verstoppen achter een loze ruimte
Didi

Bericht door Didi »

dus ......
heb je nu de tekortkomingen in geluid van je originele Hu opgelost met een 2de Hu.
:chinrub:

was het niet eenvoudiger geweest om een " Bit One " van Audison te gebruiken ?
dan had je gelijk geen HI/low converter's nodig gehad, je had legio aan af- en instelmogelijkheden en gelijk de mogelijkheid om versterkers aan te sturen. (kost natuurlijk wel een paar €-tjes)
ik weet natuurlijk niet welke 2de Hu je hebt gebruikt, maar als je over kwaliteit van de Hu praat zul je toch ook wel enige €-tjes hebben neer gelegd.

en ja , ik vind het wel een hele omweg om je geluid te verbeteren.
maar ieder zijn "ding".

oja, Foto's ??
ben er wel benieuwd naar hoe je alles hebt ingebouwd.
ray--

Bericht door ray-- »

klopt,

ik heb ook gekeken naar een mooie crossover of een losse dps omvormer, alleen ja centjes idd ;) die 2de hu had ik nog liggen een p88rs van pioneer, was nu een euro of 20 kwijt schat ik zo in totaal, de rest had ik allemaal liggen, dus eigenlijk een budgetversie.

de bit one noem je ook wat op :P 599, - maar is wel een subliem apparaatje, zodra mijn geldboompje is gegroeid uit het stekje zak ik er over nadenken :P

fotos staan nog op me camera, eerst ff aanpassen en verkleinen dan zal ik ze ff posten
Didi

Bericht door Didi »

p88rs van Pioneer is zeer zeker geen verkeerde Hu. :thumbsup:
in combinatie met je Focals zal dit inderdaad wel een verbetering zijn.

wacht de pics nog af.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”